Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Yamcha schreef:Je kunt iemand met een eetstoornis niet helpen. Zelfs een professional kan dat niet altijd
Je kunt idd alleen een luisterend oor bieden, en oppassen dat ze je niet meesleept......
Frouk schreef:dat soort mensen, oke dat klinkt wat l*llig, hebben vaak een enorm bord voor hun kop. Luisteren naar anderen doen ze vrijwel nooit. Daarom is het ook zo'n enge ziekte. Het brainwasht ze als het ware en ze zullen zichzelf nooit dun genoeg vinden. Zolang ze zich maar veiligvoelt bij jou en ze bij je terecht kan. dat is denk ik wel het belangrijkste. En inderdaad blijven aangeven dat ze niet door moet slaan, dat ze zo mooi genoeg is,slank genoeg etc etc.
Een eetstoornis krijg je niet zomaar dat zit vaak spychisch en die mensen hebben geen bord voor hun kop het dringt alleen niet tot ze door omdat het niet eten vaak voor die mensen een stukje veiligheid geeft dat ze wel ergens goed in zijn of het gevoel dat ze toch controle over hun leven hebben. Quellian schreef:Dat klopt Ukje, dat geldt eigenlijk met alle 'verslavingen'.
Maar ik denk dat de vriendin van TS prima weet waar ze mee bezig is, maar bewust die touwtjes vasthoudt. En het is héél moeilijk om dan dat laatste beetje controle ook op te moeten geven.
KylaLover schreef:en eventueel zeggen dat ze als ze nog dunner wordt er niet mooier op wordt. Verder zou ik het ook niet weten, sorry.