Oogontsteking?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Oogontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 10:37

Mijn oog is sinds gisteren wat dikker geworden (het gebied eromheen bedoel ik dan he ;) ) Er zit ook een klein beetje slijm in, en vanochtend is dat weer een beetje erger geworden. Het valt nu nog reuze mee hoor, maar: een halfjaar geleden heb ik echt flinke ontstoken ogen gehad, ze waren ontzettend dik, zo erg dat ik me eigenlijk niet meer buiten kon vertonen :P en er zat véél slijm in, 's ochtends waren ze gewoon dichtgeplakt.

Jullie begrijpen dat ik dat niet nog een keer wil, hebben jullie enig idee hoe ik kan voorkomen dat het erger wordt?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:45

kan best zijn dat het weer wat gaat ontsteken, het is zaterdag dus de apotheek is wel open.
ga daar langs voor een ontstekingsremmend zalfje/druppels ?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:38

En pas op, oogonsteking kán erg besmettelijk zijn!
Vaak je handen wassen er niet teveel aanzitten, anders kan je jezelf, en anderen, ook steeds weer besmetten.. Even een zalfje halen bij de apotheek en anders maandag even de dokter bellen.

ik had een kleuterklas die voor 3/4 thuis zat, door een oogonsteking..

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:49

Ik krijg ook regelmatig ontstoken ogen als allergische reactie op van alles en nogwat. Met histamineremmers, is dat redelijk goed in de hand te houden. Moet je natuurlijk wel eerst even laten testen of en waarvoor je allergisch zou kunnen zijn.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 11:49

Je kan je oog gewoon gaan reinigen met kraanwater. Verder moet je irritatie voorkomen, dus geen make up en als je lenzen hebt zou ik die even uitlaten. En je kan eventueel in overleg met je arts of assistente zalf of druppels halen bij de apotheek.
Meestal gaat het binnen een week wel weer over. Als het erger wordt en de klachten verminderen niet na 3 dagen dan zou ik sowieso even contact opnemen met je HA.

Zonnebloem

Re: Oogontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 12:04

water koken, af laten koelen en dan een paar keer per dag schoonmaken. Van binnen naar buiten, dus beginnen bij je neus en dan naar buiten.
Geen make up of lenzen dragen en vooral, NIET AANZITTEN.
Het is heel besmettelijk dus dikke kans dat je andere oog ook gaat ontsteken. (heb ook vaak ontstoken ogen)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:13

ik ben net van ontstoken ogen af
Ze waren allebei rood
En snachts zaten ze vast aan elkaar
Ik kreeg oogdruppels mee en nu nog met heet water aflaten koelen en daar je ogen mee schoonmaken