Oog migraine

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Oog migraine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 15:19

Wie heeft hier ook last van? Wat doen jullie hiermee?

Ik heb het als ik moe ben, slecht slaap, pieker, en mensen die micraine hebben, hebben er ook hoofdpijn bij, maar ik heb het alleen in mijn ogen, en zoiets houd een halve dag vol. Vaak daarna ben ik kapot van het concentreren, omdat je de helft niet ziet, allemaal sterretjes zie je, zwarte vlekken, etc.

Wie heeft er ook last van? Wat doen jullie ertegen? :D
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 13-02-09 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfoutje uit de titel gehaald.

Miryamk

Re: Oog micraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:21

Bij migraine horen helaas nog wel meer klachten..
Ben je al eens bij een oogarts geweest?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 15:25

Ik ben er toen mee bij de huisarts geweest :D Omdat ik er verder geen klachten bij heb, zegmaar, alleen nadien, stampende hoofdpijn, van het moezijn van het concentreren noemde hij het oogmicraine. Mijn vader heeft het ook.

Oogarts ben ik nog nooit geweest.

Heb dit al ruim 7 jaar ofzo!

Kaka

Re: Oog micraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:28

Misschien toch de moeite waard om je ogen eens na te laten kijken bij de oogarts. Misschien zijn ze afzonderlijk wel prima, maar werken ze niet helemaal samen, wat ook vaak hoofdpijn veroorzaakt *steekt hand op*. Ik heb een bril genomen, wat bij mij voor een groot deel de hoofdpijn opgelost heeft. De echte migraine (voelt anders) heb ik helaas nog wel een paar keer per jaar.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:31

Ik zou idd toch eens bij de opticien binnen lopen om een gratis oogtest te doen ;)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:32

linchen schreef:
Wie heeft hier ook last van? Wat doen jullie hiermee?

Ik heb het als ik moe ben, slecht slaap, pieker, en mensen die micraine hebben, hebben er ook hoofdpijn bij, maar ik heb het alleen in mijn ogen, en zoiets houd een halve dag vol. Vaak daarna ben ik kapot van het concentreren, omdat je de helft niet ziet, allemaal sterretjes zie je, zwarte vlekken, etc.

Wie heeft er ook last van? Wat doen jullie ertegen? :D

Heb dit een half jaar terug ook behoorlijk erg gehad en nu gaat het al een tijdje vrij goed :)
Had het ook alleen als ik ergens binnen was, op mijn werk of in een winkel. Inderdaad eerst zie je haast niks meer behalve sterretjes e.d. en daarna ben je kapot. Ongeveer een maand terug voor het laatst.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 15:54

Bril maakt niet uit ;)
Ik was brildragend, en nu lenzen.

Wel heb ik veel last van m'n ogen, maar mijn vader heeft het ook, en micraine zelf zit ook in de familie, maar dit heb ik (gelukkig) niet.

Citaat:
Heb dit een half jaar terug ook behoorlijk erg gehad en nu gaat het al een tijdje vrij goed
Had het ook alleen als ik ergens binnen was, op mijn werk of in een winkel. Inderdaad eerst zie je haast niks meer behalve sterretjes e.d. en daarna ben je kapot. Ongeveer een maand terug voor het laatst.

Ja klopt, soms is het een tijdje minder, heb het even een tijdje niet gehad, en nu weer wekelijks, zegmaar.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:12

Jouw verhaal klinkt bekend. Als ik moe ben krijg ik ook heel erg veel last rondom mn oog. Het is eigelijk pas sinds kort... Ik kan dan echt niet meer functioneren en de pijn is na ongeveer 1,5 dag weer weg. Soms met hoofdpijn, soms alleen rond mijn oog.

Ik heb nog nooit gehoord van zoiets als oogmigraine... heel toevallig maar ik had er gister ook last van, ik ben in bed gaan liggen en heb aan een stuk door 17 uur geslapen(en normaal kan ik dat echt niet, stuiter ik na 10 uur mn bed uit!) Het klinkt misschien stom om dti zo in het topic te schrijven, maar ik ben gewoon ook benieuwd of je hetzelfde hebt! Ik heb trouwens al lenzen voor veraf, ik denk niet dat het probleem daar ligt.
Laatst bijgewerkt door Soph12 op 13-02-09 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Re: Oog migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:14

Bij mij begint migraine altijd bij mijn rechteroog, dan wordt ik misselijk en daarna komt pas de hoofdpijn. Soms blijft het bij alleen de oogklachten hangen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 23:17

ik heb het ook. een halve maan in mn oog. kan gewoon een stuk niet zien door de vlek. kan onmogelijk lezen.tv of computer kijken.
ik ben ervoor naar het ziekenhuis geweest, heb diverse onderzoeken gehad en ja hoor het is migraine. gelukkig heb ik er niet veel last van. als ik gestressed ben heb ik er veel last van en anders zo'n 1 a 2 keer per jaar. ik slik dus geen medicijnen ofzo!

Bojangles

Re: Oog migraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:13

Dat heet migraine-sans-migraine
Oftewel je hebt wel de voorverschijnselen maar je krijgt niet de hoofdpijn....
Heb deze variant ook wel eens, heel irritant namelijk want je kan gewoon echt niet normaal functioneren...

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 17:18

heb ook oogmigraine, mijn vader heeft het ook. Heb het regelmatig als de zon op het water staat dat ik dan misselijk, duizelig, wazig zie , sterretjes en delen zie en hoofdpijn krijg. Meestal is het binnen een paar uurtjes weg (zonder medicijnen) ik houd meestal even rust op een donkere plaats en probeer over te geven en te slapen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:56

Katja schreef:
Bij mij begint migraine altijd bij mijn rechteroog, dan wordt ik misselijk en daarna komt pas de hoofdpijn. Soms blijft het bij alleen de oogklachten hangen.

dat heb ik echt precies zo!!!
neem dan altijd als het bijme oog begint snel een asperine! maar daarna voel jeje echt beroerd.. soms heb ik het vaker achter elkaar en dan ineens 2 maanden niet:S heel raar!