Oren opereren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

evanescence

Oren opereren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 14:04

Heej, ik wil me oren laten opereren.
Ik loop er al een tijdje mee rond, z'n half jaar ongeveer. Ik heb nooit me haar vast. me oren komen nog gewoon door me haar heen.. := en ik iriteer me er eigenlijk best wel aan. Zo i zo wel aan mijn oren.
Nu had ik alleen de vraag. Hebben meer mensen deze operatie ondergaan? En is het eindresultaat wat je verwacht had.

Gr. Marleen.

(Sorry als het verkeerd staat.)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:40

Ik blijf het even volgen :) heb het zelfde probleem. Zit er opzich niet heel erg mee, maar het zou toch leuk zijn als je eens wat anders kunt met je haar ;)
Enig idee of het ook vergoed wordt door de verzekering?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:47

Ik heb mijn oren laten corrigeren toen ik van groep 8 naar de 1e ging. Ik ben nu 28.
Ik vond het erg mee vallen.
Het enigste wat ik héél pijnlijk vond was toen het verband na 1 week verwisseld moest worden.
De gaasjes zaten aan mijn oren vast geplakt en die werden er door de arts afgetrokken...
En het op mijn rug slapen de eerste paar dagen.
Maar ik had wel enorme flaporen. Thuis werd er atlijd geroepen wanneer we aan het varen waren dat de moter uit kon wanneer ik op het dek ging staan. :=

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:49

Dat is wel een heel gemene opmerking :(:)
Zo erg was het gelukkig bij mij niet. Ben er alleen op de basisschool meegepest en ben inmiddels 22. Maar toch, gewoon recht is mooier :)

larabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:26

een vriendin van mij heeft het in de kerstvakantie laten doen.
ik vindt het resultaat heel mooi en je ziet geen littekens ofzo. het was alleen even wennen omdat het gewoon anders is. zij heeft tegenwoordig ook haar haar af en toe gewoon vast wat ze daarvoor ook nooit had. ik denk dat als jij het wil laten doen je het gewoon moet doen.

evanescence

Re: Oren opereren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 18:23

Ik ben er wel zekker van dat ik het wil laten doen. :)
En idd. zal de verzekering het betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 20:33

Mijn ex heeft het laten doen, ik vond het resultaat niet mooi.
Je ziet toch dat het geen normaal oor is, meer kraakbeen enzo.
Vond het er niet mooier op geworden, met name omdat het er zo onnatuurlijk uitzag, werd toen nog vergoed (Heb ik het over 4 jaar geleden) er was toen wel sprake dat het eruit ging.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 20:16

Oke, het wordt trouwens alleen vergoed als je een pysigis raport ofzo heb. :=

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:20

Mijn man heeft het een aantal jaren geleden laten doen, hij had één afstaand oor. Fluitje van een cent en het resultaat is heel mooi, je ziet er echt niets van. Hij had voor die tijd altijd lang haar en heeft het afgeknipt toen hij geopeerd is.
Hij had geen rapport of iets dergelijks nodig, ze vulden gewoon in het ziekenhuis (volgens mij) op een formulier in dat hij er psychisch last van had. Dit was niet zo, maar op die manier werd het wel vergoed.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:08

Diablo schreef:
Mijn man heeft het een aantal jaren geleden laten doen, hij had één afstaand oor. Fluitje van een cent en het resultaat is heel mooi, je ziet er echt niets van. Hij had voor die tijd altijd lang haar en heeft het afgeknipt toen hij geopeerd is.
Hij had geen rapport of iets dergelijks nodig, ze vulden gewoon in het ziekenhuis (volgens mij) op een formulier in dat hij er psychisch last van had. Dit was niet zo, maar op die manier werd het wel vergoed.

Oke, dus het ziekenhuis kan er ook voor zorgen dat het vergoed wordt. :) Dat is wel fijn, want verder heb ik er geen problemen mee ofzo, wordt niet gepest of iets dergelijks. :=
Maar vind het niet mooi, en verschrikkelijk iritand dat ik daardoor me haar niet vast durf tedoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:13

evanescence schreef:
Oke, dus het ziekenhuis kan er ook voor zorgen dat het vergoed wordt. Dat is wel fijn,

Nou dat is dus veranderd, dit is ook een verhaal van een paar jaar geleden he ;)
Of het wordt vergoed verschild per maatschappij dus die vraag kan je beter stellen
aan je ziektenkosten verzekering. Ik kan het vergoed krijgen maar heb mss een hele andere
verzekering dan jij ;)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:58

Oke, ik snap het. Dus dan zou ik even op moeten zoeken wat voor een verzekeringsmaatschapij wij hebben. En welke ziektenkoste daar bij zit.
Ik zal het is na vragen bij mijn ouders. :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:52

Ik heb mijn oren ook laten opereren, toen ik een jaar of 11 was (nu 15). Tot de 12 jaar werd het nog vergoed en na veel twijfelen besloten het te doen. Het heeft wel een beetje gewerkt, maar ze staan nogsteeds af. Daarnaast heb ik altijd een beetje gevoelige oren gehouden en kon ik het eerste jaar echt niks hebben tegen mijn oor.
Ik heb er geen spijt van, zou het zo weer doen, maar een 2e operatie erachteraan was em echt teveel! En nu ben ik te oud om het nog vergoed te krijgen.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 15:20

Stel dat het nou niet vergoed word.. wat kost het dan?
Ik wil dit ook laten doen nog voor de zomer. :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:23

In de privékliniek waar ik mijn neus heb laten doen staat een kleine € 2500,00 voor beide oren.
In een ziekenhuis zal de prijs lager liggen vermoed ik.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 17:10

Oke, dus als het niet vergoed wordt, dan zou ik rond de 2500,00 euro kwijt zijn.. := Das nog al wat geld.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:13

Dat vind ik ook nogal wat voor zo'n relatief kleine ingreep! Zal ook eens navragen wat mijn verzekering doet met dit soort dingen