Jeuk, blaasjes, rood, opgezet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loveable

Jeuk, blaasjes, rood, opgezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:31

Ik kom net terug van mijn paard en ik krijg ineens spontaan overal jeuk, ik denk het zal wel door de kou komen, omdat ik daarheen gefietst had. Toen ik thuis kwam kreeg ik ineens ontiechelijke jeuk, echt overal -> benen voor en achterkant, billen, handen, hoofd, neus, oorlellen, kin. Ik krabben als een gek, na een kwartiertje was het wel over. Maar toen ik in de spiegel keek schrok ik me dood -> knalrood en allemaal blaasjes over heel mn wangen en benen, mn oorlellen waren helemaal dik, mijn vingers zo dik dat ik ze nauwelijks nog kon buigen. Ik schrok echt zo enorm, het trekt nu wel weg, en ik hoop dat ik er straks helemaal vanaf ben maar heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen? Ben ik ergens allergisch voor ofzo? heb dit echt nog nooit meegemaakt. Ik dacht eerst dat het door de kou kwam, dan heb je soms als je huid weer warm wordt dat het wat kriebelt. Maar dat heb ik echt noooit in deze mate gehad en toen het écht vroor heb ik ook gefietst dus waarom had ik het toen niet? Het is me echt een raadsel. Herkent iemand zich hierin?

Vanillia

Re: Jeuk, blaasjes, rood, opgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:33

Klinkt als een allergische reactie, vooral omdat je het vrijwel overal hebt. Helpt koelen niet?

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:37

Ja ik had eerst met een koude natte doek mn gezicht wat gedept en heb daarna een koude douche genomen. Het is nu wel rustig gelukkig, dus ik zit niet meer in paniek en kan eindelijk rustig typen. Maar ik vind het echt maar helemaal niks. Heb ook geen flauw idee wat het kan zijn.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:42

Zou wel even bij jezelf nagaan of je iets anders dan anders hebt gedaan. Bijv. nieuw wasmiddel of iets nieuws gegeten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:29

het lijkt idd een allergische reactie..
Als je het opnieuw krijgt, is het verstandig om te kijken wat je net daarvoor hebt gedaan of gegeten..

steeff2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:50

hee steef! wat vervelend zeg, is het al een beetje weg? Ik heb het ook een keer gehad op mijn rug, buik en benen en onwijs veel jeuk en toen waren we eigenlijk tot de conclusie gekomen dat er een vloo in mijn broek en trui had gezeten haha

sterkte!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:51

Klinkt geheel als een allergische reactie.

Heb je toevallig nootjes gegeten of iets anders in die trant?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:43

Netelroos misschien? heb ik een tijdje geleden ook gehad. was wss een allergische reactie op koorts.