In November 2007 ben ik tijdens gym van de trampoline afgevallen, en tussen de trampoline en de dikke mat gevallen. Hierbij verdraaide ik mijn rechterknie. Ik kon toen niet staan, maar had verder geen pijn. Ik heb er geen ijs op gedaan, ik dacht dat dat niet nodig was. Daarna heb ik een paar weken in de rolstoel gezeten, op aanraden van de dokter. Ik heb ook rontgenfoto's laten maken. Omdat daar niets op te zien was, verwezen ze mij door naar een andere arts, waar ik een MRI-scan heb laten maken. Hieruit bleek dat er flink wat vocht in de knie zat (dat is overigens nu weg
), en het kraakbeen beschadigd was. Na de rolstoel heb ik ook nog een tijdje op krukken gelopen. De dokter vertelde me dat het na een jaar misschien over zou zijn, maar dat kon ook na 2 jaar zijn. Omdat ik in de groei zit (ik ben overigens 14 jaar, wordt 27 april 15), zou het kraakbeen weer kunnen herstellen, vertelde hij me. Ik heb ook een tijdje bij de fysiotherapeut getraind, en dat hielp wel, maar nu zitten we in begin 2009, en nog regelmatig zak ik door mijn knie en heb ik er pijn aan. Is het verstandig om weer naar de dokter te gaan, of moet ik gewoon afwachten en maar zien of het overgaat? En heeft er iemand nog tips waardoor ik mijn knie evt. zou kunnen versterken of zorgen dat ik er minder vaak doorheen zak/pijn aan heb?
Groetjes, Dewi
*Edit: Ik heb gemerkt dat er ook een aantal bultjes in mijn knie zitten, die ik in de andere knie niet heb. Een daarvan beweegt door de hele knie heen (ja, het klinkt heel raar).
Oke, ik heb nog geen kijkoperaties gehad. De dokter heeft het er wel over gehad, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Ik denk dat ik toch maar even naar de dokter ga dan

Ik heb de oefeningen destijds wel gedaan maar nu niet meer omdat het niet zo veel meer hielp.