Pijnlijke bult op mijn hand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Pijnlijke bult op mijn hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:13

Die zit er al een tijdje. Eerder had ik er ook last van, toen nam de pijn weer af. En nu, sinds een week of 2 wordt het steeds pijnlijker en is de bult ook wat groter geworden. Mijn huisarts komt maandag pas weer terug van vakantie, en ik vind dit niet echt een reden om bij zijn vervanger langs te gaan.

Ik denk zelf dat het een vochtbult is, ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen want de pijn is best irritant en na een dag werken kan ik vrij weinig meer met mijn hand..

Iemand ervaring met zoiets?

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:14

Is het geen ganglion? Moet je anders op ganglion via google zoeken.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:20

Ik heb idd het vermoeden dat het inderdaad een ganglion is. En heb ook al gelezen dat ze dat uit kunnen zuigen met een injectienaald...

Nou ben ik niet zo bang voor ziekenhuizen, spuiten etc., maar van de gedachte alleen al krijg ik de rillingen over mijn rug, lijkt me niet fijn.

Karin

Re: Pijnlijke bult op mijn hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:22

Ganglion ligt idd het meest voor de hand.

Is er toevallig niet een muurtje in huis dat geschilderd moet worden? Bij mij is er ooit eentje verdwenen door de repeterende beweging die mijn pols maakte met de roller (de eerste die ik had is trouwens wel uitgezogen met een naald). :D

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:29

@Karin: dat heb ik idd ook gelezen, dat die bult weer verdwijnt met zulke bewegingen. Ik ben alleen best aan het miepen hiermee :o en heb mezelf er nog niet toe kunnen dwingen zulke (zeer pijnlijke) bewegingen te maken... Het is een naar gevoel (zal wel komen omdat ie misschien op een pees zit?)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:32

De ganglions die ik had, verdwenen vanzelf na een aantal maand. Tot die tijd gewoon voorzichtig zijn.
Als je uit laat zuigen, kunnen ze juist terugkomen ;)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 22:41

Ik zie het niet echt zitten om hier nog maanden mee rond te lopen. Ik had er al eerder wat last van, maar dat duurde maar een week. Maar nu doet het echt pijn, soms kan ik er gewoon even niks mee doen vanwege de pijn. Ik wel er wel graag vanaf...

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 23:31

We hebben wel net bedacht om een stukje muur te schilderen :+ Van het weekend eens even doen, ben benieuwd of het helpt.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:59

dat uitzuigen valt wel mee hoor!!
Ik moest echt plat op een brancard gaan liggen ivm flauwvalgevaar etc.
Goed het was geen fijne prik, maar ik had echt zoiets van 'was dat nou alles, dat viel echt mee' Dokter was er ook erg verbaast over dat ik meteen opsprong, hem een hand gaf en maakte dat ik weg kwam :D (of hij had alleen maar pieperds gezien, of ik heb een hoge pijngrens ofzo :+ )
Helaas is ie wel terug gekomen en heb hem in dec operatief weg laten halen. Viel ook 200% mee.
Wie weet kun je bij de buren terecht als schilder ofzo als het bij je eigen muur helpt :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:07

Ik heb ook een tijd zo'n bult op mijn hand gehad. Toen stootte ik er per ongeluk keihard mee tegen de muur aan en de bult was weg. Mijn oma zei ook, toen ik het haar laatst vertelde, "ach joh, vroeger sloegen we met de asbak op zo'n bult"
Is misschien een tip voor je ;)
Volgens mij is het 'gewoon' een vochtbult dus lijkt het me niet vreselijk schadelijk als hij op zo'n manier verdwijnt. :)

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 19:50

Ik denk ook dat het gewoon een vochtbult is, ik ben opzich ook niet bang dat het schadelijk is. Maar het is wel een naar gevoel... Maandag even de huisarts bellen, even kijken wat hij ervan zegt.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 23:58

En inderdaad, een ganglion volgens mijn huisarts. Volgende week moet ik naar de plastische chirurgie. Ben benieuwd...

misslauie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 00:07

ai nouja hoop voor je dat je er snel vanaf bent!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:35

Ik ben toevallig gister ook voor een ganglion naar de huisarts geweest ivm wintersport. Helaas had de orthopeed pas volgende week plaats en dan ben ik al weg :(
Na de vakantie dus even langs het ziekenhuis

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:58

Hier nog een die een ganglion heeft gehad, moeder en broertje overigens ook ;) Bij mij is hij operatief verwijderd omdat hij te diep zat en bij een pees. Viel harstikke mee! Lekker muziekje op, ff 20minuutjes liggen en dan weer naar huis ;) bij mijn broertje hebben ze m 1 keer uitgezogen maar dat heeft niet geholpen en toen toch ook maar operatief verwijderd. Wel zorgen dat je het daarna goed ontsmet en niet eraan gaat zitten, broertje niet gedaan en hoop gedoe mee gehad daardoor...
Maar al met al valt het allemaal wel mee! :) Succes bij de plastisch chirurg.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:02

De ene ganglion is ook de andere niet. Ze kunnen op heel vervelende plekken zitten, idd vlak bij een pees, of op een plek waardoor je je pols niet meer kunt buigen. Er zijn idd ook verschillende manieren om ze weg te halen.

Even afkloppen, ik ben alweer tien jaar 'schoon'.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 21:09

10 Maart gaan ze hem wegsnijden. Leegzuigen kon niet, vanwege de plek. Ik ben er blij mee dat ze hem gelijk weg gaan snijden, ben ik er maar meteen vanaf...

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 13:45

Nou, inmiddels zit ik met mijn hand dik in het verband en mitella op de bank. Gister hebben ze hem weggesneden en het viel erg mee, naar de tandarts gaan is erger... Alleen kan en mag ik er niet zoveel mee. En ik ben ook maar niet aan het werk gegaan vandaag, mocht niet van mijn collega's :+