Pijn in tanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Pijn in tanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 15:40

Sinds donderdag heb ik last van zere tanden. Het begon met gevoelig (en wat ontstoken) tandvlees, en al gauw begonnen mijn tanden ook pijn te doen. Ik ben toen gaan spoelen met zout water, en toen dit niet hielp met Bocasan (tegen ontstekingen in de mondholte). Mn tandvlees doet inmiddels helemaal geen pijn meer, maar mijn tanden nog wel. Vooral mijn ondertanden, terwijl de ontsteking bovenin zat.. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Ik zie het niet zo zitten om naar de tandarts te gaan als het niet nodig is, ben als de dood voor die man :o

Nathalie

Re: Pijn in tanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:43

Zijn ze niet gewoon heel gevoelig?
Bij een tandvlees ontsteking is het heel goed mogelijk dat je tandvlees wat terug trekt en je tandhals dus een beetje bloot ligt. Dat kan best pijn doen!
Heb hier zelf ook erg last van gehad en ik dacht ook niet dat het gewoon gevoelige tanden waren, maar ben toen gaan poetsen met sensodyne, en spoelen met sensodyne mondwater, en merkte na 1 dag al verschil. Gebruik nu gewoon elke dag sensodyne en nergens meer last van.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:46

Je kunt je tandarts ook even bellen, uitleggen wat er aan de hand is en misschien hoef je dan niet eens langs te komen maar kan hij je zo vertellen wat je er aan kunt doen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 15:53

De pijn is een beetje vergelijkbaar met het gevoel wat ik had als mijn beugel aangedraaid was.

Sensodyne is misschien wel een idee, kan het altijd proberen. Alleen is de pijn constant, het wordt niet erger met warm of koud drinken.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:59

flossen! serieus, als je het flossen netjes bijhoudt zul je onstekingen voorkomen (maar ook genezen!) Of met de tandenstoker in de weer gaan (met de platte kant tegen je tandvlees aan).
Als het gaat bloeden is het (meestal) een teken van onsteking, bloedt het niet dan is het (meestal) gezond.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:34

Laura24 schreef:
De pijn is een beetje vergelijkbaar met het gevoel wat ik had als mijn beugel aangedraaid was.

Sensodyne is misschien wel een idee, kan het altijd proberen. Alleen is de pijn constant, het wordt niet erger met warm of koud drinken.

Ik had toen ook constante pijn. Gevoeligheid bij koud/warm heb ik ook altijd wel maar nu had ik constant pijn en dacht daardoor ook dat dat het niet zou zijn. Ik voel het nu ook meteen als ik een keer een andere tandpasta gebruik of een dagje niet spoel. Dan komt de pijn weer opzetten.
Ik wist toen zeker dat ik ergens een gaatje had ofzo maar dat kon niet want kwam net bij de tandarts vandaan! Het voelde ook een beetje als gekneusde kiezen, dus idd vergelijkbaar bij het aandraaien van een beugel..

Tis wel het proberen waard denk ik, ik heb nergens meer last van..
En als het daarmee niet over gaat, zou ik toch de tandarts bellen als ik jou was....

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 16:39

ik heb dit ook gehad aan mijn voortanden. Tandarts kon niks vinden. Paar keer poetsen met Sensodyne en het was over! (andere merken tandpasta voor gevoelige tanden hielpen niet, je moet echt sensodyne hebben!)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:17

Ik ga die sensodyne maar eens proberen!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:18

Ielsje schreef:
flossen! serieus, als je het flossen netjes bijhoudt zul je onstekingen voorkomen (maar ook genezen!) Of met de tandenstoker in de weer gaan (met de platte kant tegen je tandvlees aan).
Als het gaat bloeden is het (meestal) een teken van onsteking, bloedt het niet dan is het (meestal) gezond.

Ik gebruik al iedere dag tendenstokers, toen het ontstoken was ging het inderdaad bloeden, maar dat is nu al een paar dagen over. De pijn was toen ook wat minder, maar is nu in volle hevigheid terug. Mn tandvlees is echter niet meer gevoelig of bloederig...