In de kerstvakantie had ik fikse longontsteking.
Ik heb echt 2 volle weken nodig gehad om enigszins aanspreekbaar te zijn. Van de huisarts heb ik een penicilinekuur gekregen van 8 dagen. Dat hielp goed.
Na die 2 weken mocht ik alles weer voorzichtig opbouwen. Paar uurtjes op een dag werken, op stal kijken, kwartiertje saxofoon spelen.
Dit heb ik allemaal rustig opgebouwd. Na een paar dagen kreeg ik weer verhoging en heb ik dezelfde kuur nog een keer 8 dagen gehad.
Daarna ging het eigenlijk steeds een stukje beter. Wel met kleine beetjes, maar goed, elke vooruitgang is er 1.
Afgelopen week ging het echter weer achteruit. Ik heb het al vanaf maandag erg benauwd. Ik hoest niet, geen slijm of rare geluiden, maar weinig longinhoud. Voor mijn gevoel moet ik verder ademhalen, maar het lukt niet. Alsof ik een kwart van mijn longen gewoon niet kan gebruiken. Ook had ik woensdagavond weer verhoging. Daarnaast ga ik af en toe hyperventileren omdat ik bang ben dat ik te weinig zuurstof binnenkrijg. Dit gaat ongemerkt en merk ik pas als ik een beetje high wordt. Verder heb ik nog pijn op m'n borst en rug. Niet alleen met ademhalen, maar een constante zeurderige pijn. En na inspanning doet het echt flink zeer.
Donderdag ben ik naar de huisarts geweest en heb nu voor 5 dagen een Prednisonkuur en tegelijkertijd voor 3 dagen een antibiotica 500mg kuur. Ook puf ik 2x per dag Seretide en 2x perdag Ventolin (en wanneer nodig meer). Werkt dit niet dan moet ik aankomende week weer terug en moet ik naar een longarts, foto's maken, enz. Wat waarschijnlijk gaat gebeuren, want ik heb nog niet het idee dat de kuren werken (slik ze nu 3 dagen).
Wie heeft er ervaring met dit? Wie heeft er ervaring met een longarts, foto's maken, enz?
Ik vind het momenteel doodeng. Soms heb ik het echt heel erg benauwd. Zolang ik rustig op de bank lig gaat het wel goed. Maar ja, soms moet ik wel eens naar de wc of wat te drinken pakken en dan voel ik me al benauwd worden.