Maar nu krijg ik hierna een soort plastic ding, die zit om mijn tanden? en boven in het gehemelte.
Het is doorzichtig.
Wie kan me hier meer over vertellen, zie je het goed?
eventueel foto?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

maar zo'n ding voor om je tanden heb ik nog nooit gezien of iets over gehoord ;p

) 

. Ik moet 'm elke avond dragen; zodat mijn tanden niet meer scheef zullen komen te staan. Het zit inderdaad om je tanden heen, maar niet helemaal op/tegen je gehemelte
. En het valt eigenlijk niet zo op als je dat 'ding' in je mond hebt; moet je 'm overdag dragen?
De eerste weken moest ik hem dag + nacht in, later alleen snachts en daarna nog meer afbouwen.
marlies85 schreef:Heb je hier iets aan? http://www.orthodontie.nu/nazorg.htm daar staat ook zo'n plastic ding tussen

Onder zit wel een draadje en die zijn nog recht. 
Gewoon 's nachts is de bedoeling denk ik, dus als je slaapt eet je niet toch 
__SAMMY__ schreef:Jaaa een vriendin van me heeft dat ook gehad, je zag het bijna niet hoor... ze moest alleen een beetje wennen want het praat heel anders, je gaat er een beetje van slissen.
Toen mijn beugel eruit ging kreeg ik onder een draadje en voor boven een verhemelteplaatje met een ijzerdraadje over mn tanden (aan de voorkant dan zeg maar, beetje lastig uit te leggen). De ortho zei dat ik hem eerst dag en nacht in moest en daarna afbouwen, maar ik heb dat gekke ding nooit gedragen en mn tanden staan nog kaarsrecht (niet om je op ideeen te brengen ofzo...)