Bril veraf - snachts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Bril veraf - snachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 20:49

Ik zie in de auto nooit zo goed, zeker snachts niet.. nou heb ik gehoord dat je daar een bril voor hebt, maar dit word niet vergoed toch? hoeveel ga ik daar ongeveer voor kwijt zijn en werkt het ook echt?

Blondie_

Re: Bril veraf - snachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:40

Heb je niet gewoon slechte ogen? ik bedoel ik zie zonder bril ook weinig op de weg en als het donker is zie niks. maar met gewone lenzen/bril is dat bij mij opgelost.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:42

Of er iets vergoed wordt aan een bril, hangt ook nog eens van je verzekeringspolis af.
Moet je dus je verzekeringsvoorwaarden voor lezen.

Er zijn inderdaad nightviewglazen. Laat je anders eens voorlichten bij een opticien, dat kost niets, maar ben je wel meteen een heleboel wijzer (oa ogentest).

En die weten meestal ook wel met welke verzekering er wat vergoed wordt.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:59

ikzelf heb nightviewglazen zonder sterkte, het is me dan gewoon allemaal ff wat rustiger aan de ogen maar of je er nou echt beter van gaat zien.... dat vind ik niet. Het is meer dat het contrast allemaal wat hoger en wit licht wordt minder fel aangezien het geel glas is. Door het hogere contrast zou je meer diepte moeten gaan zien maar dit vind ik nog wel meevallen.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:15

Mijn vriend ziet 's Nachts tijdens het rijden ook echt niets en met zo'n nachtbril 'ziet' hij wel beter zegt hij. Maar misschien is het wel net wat AngelofLove zegt; gewoon wat meer rust aan je ogen. Maar die brillen bestaan inderdaad!