Rugpijn als ik loop?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShenaBell

Rugpijn als ik loop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 09:34

Wie herkent dit:

Ik heb pijn onderin me rug ( stuitje ) als ik loop en sta of een raare onverwachte beweging doe
Ik kan wel weer zwaar tillen enz maar dat lopen en stil staan doet veel pijn
Volgens mij is het geen spit want ik herken de simtonen niet daarvan alleen dat je onderin de rug pijn heb

Wie herkent dit??
Laatst bijgewerkt door ShenaBell op 05-02-09 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Re: Rugpijn als ik loop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:37

Hoi,

je hebt redelijk wat schrijffouten in je beginpost, misschien die eerst al eens verbeteren dan begrijpt iedereen je vraag goed ;)

En ten tweede, met rugpijn kun je niet blijven lopen! Zo snel mogelijk dus naar de huisarts zodat die foto's kan laten nemen van je rug. Het kan scoliose zijn, of verzakte rugwervels, of een kou op je spieren, eender wat!

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 09:40

chipieke schreef:
Hoi,

je hebt redelijk wat schrijffouten in je beginpost, misschien die eerst al eens verbeteren dan begrijpt iedereen je vraag goed ;)

En ten tweede, met rugpijn kun je niet blijven lopen! Zo snel mogelijk dus naar de huisarts zodat die foto's kan laten nemen van je rug. Het kan scoliose zijn, of verzakte rugwervels, of een kou op je spieren, eender wat!

Ja ik ga zo naar de huisarts en het is zeker geen scoliose

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:01

miscchien een verschoven wervel?
Kan erg zeer doen?
Lees net dat je naar HA goed, goed zo hoop dat ie je kan helpen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 11:04

Ik kan je zeggen dat ik 2 verschoven rugwervels heb en dat die altijd pijn doen, staan, liggen, zitten, wandelen, heffen, altijd doen die pijn. Laat het echt maar goed nakijken!

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:07

ik had ook altijd last van mijn onderug als ik een stuk(je) had gelopen of lang stond of lag e.d

het scheen dus dat mijn benen ongelijk waren :)
dus ben naar de podoloog geweest en die zei dat er 12 mm verschil zat in mn benen..
nu ik goeie steunzolen heb die naar mijn voeten zijn gemaakt, moet ik zeggen dat ik vrijwel geen last meer heb :)
tenzij ik een dag door de stad slenter winkel in en winkel uit :+

dus misschien heb jij dit probleem ook wel?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:11

Het klinkt alsof je SI gewricht vast zit of scheef staat. Je kan er mee naar de huisarts, je kan ook een afspraak maken bij een manueel therapeut. Die doet dan een intake met je, kijkt of hij het probleem kan behandelen. Zo ja, dan behandelt hij je. ZO nee, of hij vertrouwd het niet, dan stuurt hij je terug naar je huisarts.

Verschoven wervels kunnen een heleboel verschillende klachten geven en hoeven echt niet constant pijn te geven. Een en ander hangt af van de wervel en hoe hij verschoven is. Ook de spieren en zenuwen er omheen spelen er een rol in. Maar het is hoe dan ook verstandig om er naar te laten kijken, het zij door je huisarts, hetzij door een manueeltherapeut. En als je geen manueel therapeut kent, zou ik voor de huisarts gaan, want het is wel belangrijk dat je een goede manueel therapeut hebt en daar zit nogal eens verschil in.

Beterschap!

ShenaBell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 15:55

Nou ik ben naar de huisarts geweest en volgens hem ligt het in me spieren
Ik moet het zo voor 3 weken aan kijken als het dan nog niet weg is krijg ik fisiotherapie ( of hoe je dat ook schrijft )