Gebroken bovenarm / schouder.. wie nog meer / ervaring??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Gebroken bovenarm / schouder.. wie nog meer / ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 21:37

Ik hoop niet dat er al een topic over is, maar kan niet zolang achter de computer zitten met die arm ;).
Het begon allemaal vorige week, toen in van mijn paard afviel. Ik val niet vaak van paarden, maar als het gebeurd dan val ik goed. Meestal ook op mijn schouder, wat in principe ook logisch is als je van een hoogte valt.
Deze keer ging het zo snel en hard dat ik niet eens doorhad wat er gebeurde en toen lag ik al met mijn neus op de hoefslag ;). Ik wilde opstaan maar voelde dat mijn arm los hing. Schouder uit de kom dacht ik dus. Mijn vader kwam naar mij toe en legde mijn arm recht (had een dikke jas aan dus je zag niks aan mijn arm) en knak.. hij schoot weer goed, dacht ik.. Eenmaal in het ziekenhuis, zonder jas en vest zagen we tot onze schrik dat mijn schouder gewoon op zijn plek zat.. Toch maar even naar de rontgenafdeling. Van het gezicht van de verpleegster kon ik al aflezen dat ik iets had gebroken. Onder mijn schoudergewricht is mijn bovenarm volledig doorgebroken. Omdat deze plek niet gefixeerd en gegipst kan worden, hangt mijn arm in een sling (band om nek). Erg vervelend dus, want bij iedere beweging voel je dat bot bewegen. Ook kan ik snachts niet echt stiliggen en beweeg ik dus mijn arm perongelukin mijn slaap. Morgen ga ik naar het ziekenhuis voor de 2e foto, als het niet goed hersteld moet ik geopereerd worden en wordt het met pinnen vastgezet. Dus afwachten hoe het gaat. Ik wist niet dat je zo gehandicapt was met zo'n breuk! Vooral vind ik het erg dat ik niet kan rijden en mijn beestjes thuis moet missen. Slaap bij mijn ouders want die hulp heb ik hard nodig!
Wie heeft ook zo'n breuk gehad en hoelang duurde het herstel? Heb je nu nog veel last van pijn? ben erg benieuwd..

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:48

Dit komt me heel erg bekend voor.. Gelukkig bij mij alweer jaren geleden. Ik had de kop helemaal aan de bovenkant van mijn arm gebroken en het zat niet meer netjes op elkaar. Toen hebben ze eerst geprobeerd dit door middel van gewichten weer recht te trekken, maar ik was te sterk in mijn arm (lang leve paardrijden }> !!) dus dat ging niet. Toen zijn er drie dunne pinnen in gezet en inderdaad kreeg ik ook alleen een sling.
Ik herken vooral wat je zegt over veel pijn bij bewegen |( . Gelukkig werd dat wel na een week ofzo een stuk minder. Na ongeveer 5 weken had het bot de pinnen (die los zaten) er al een heel stuk uitgewerkt (staken wel 2 cm uit mijn arm :D !) en toen zijn ze weer verwijderd. Daarna kon ik ook weer meer bewegen en ging het snel beter. De arm is nog wel lang wat stijf geweest, maar daar had ik niet echt veel last van.
Ik denk dat het ongeveer 7 weken geduurd heeft voor ik weer op paard kon zitten....
In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat bij jou de pijn ook snel minder wordt!

benangelique

Re: Gebroken bovenarm / schouder.. wie nog meer / ervaring??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:51

na een week zit je bot weer aan elkaar (normaliter) en is de pijn van bewegen een stuk minder.
probeer op je rug te liggen, met een kussen onder je arm, dat ondersteunt.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 21:58

op zich klinkt mij dat wel positief in de oren, want op internet las ik zoveel dramatische verhalen :'), dan is het toch fijn te horen dat het ook in 6 weken kan.. Wil het paard zo snel mogelijk weer op :Y)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:01

zowaar daar geen ervaring mee (ik breek ook altijd vanalles ;) ), maar ik wilde je even beterschap wensen :)

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:59

Ik heb dit bijna 30 jaar geleden gehad na een ski stunt. Zij hadden toen mijn arm gefixeerd met tape tegen m'n bovenlijf. Na ongeveer 3 weken kreeg ik een mitella. Na ongeveer nog 3 weken kon ik het meeste wel weer. Wel weet ik nog dat ik vrij lang last heb gehad als ik bijvoorbeeld in de ringen hing.

westerwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:31

Noah2006 schreef:
op zich klinkt mij dat wel positief in de oren, want op internet las ik zoveel dramatische verhalen :'), dan is het toch fijn te horen dat het ook in 6 weken kan.. Wil het paard zo snel mogelijk weer op :Y)

Als het maar netjes op elkaar zit, dan hoeft het denk ik niet zo lang te duren.
Maar ik was heel erg blij dat ik die pinnen kreeg, want als ze het met gewichten op elkaar hadden moeten krijgen was ik minimaal 3 maanden onder de pannen geweest.....
Ik zal hard voor je duimen dat je vandaag goed bericht krijgt in het ziekenhuis!!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 10:43

Ik heb 2 jaar geleden mijn bovenarm gebroken, iets lager dan dat van jou zo te horen: mijn breuk zat halverwege mijn bovenarm. Omdat ik verder een redelijke breuk had op een redelijke plek, besloten ze mij niet te opereren, maar de breuk te 'zetten'. Inmiddels weten ze dat de spieren in de bovenarm de breuk ten alle tijden weer scheef trekken, en dat zetten met gewichten geen enkele zin heeft. Daar hebben ze dus iets nieuws op gevonden: langdurige tractie door middel van je eigen onderarm van anderhalve week met enkel een 3 laagsdrukverband om je arm.... dus je arm maar laten hangen in die sling. Geen grapje, want bij elke begeweging voel je dus inderdaad het bot bewegen.
Daarna heb ik een gipsbrace gekregen, wat bij mij dus kon omdat de breuk dus lager zat dan bij jou. AL met al ben ik meer dan 3 maand met de breuk zoet geweest, hield ik er een frozen shoulder aan over (omdat je in die drie maand dus echt niks met je arm mag, alleen hangen) waar ik ook nog wel een maand of 2 mee zoet was, en ik word volgende maand eindelijk aan mijn elleboog geopereerd, wat ook nog eenr estant is van diezelfde val :+ Jaja, de medische molen maalt weer snel :=

In die zin zou ik zeggen: wees blij dat je hem daar gebroken hebt. Dit kunnen ze niet met gips af en moeten ze dus met pinnen doen. Dat is veel stabieler en heelt dus veel sneller. En dus ben je sneller weer klaar.

Voor het slapen: hoofdeinde stukje ophoog, slapen op je rug en inderdaad een kussen onder je arm. Even uitproberen hoe je het fijnste en het stabielste ligt, ook straks na de operatie.

Heel veel beterschap in elk geval!!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 14:40

Bedankt voor jullie lieve reacties, ikenindi.. nu gaat het met jou beter en ben ik ziek haha!
Ik ga zo naar het ziekenhuis, ben heel erg benieuwd. De breuk zit op zich vrij netjes inderdaad, maar blijft bewegen. En met slapen lukt het inderdaad beter met een kussen onder mijn arm. Heb nu mijn ouders bed ingepikt, die kan namelijk een beetje omhoog. Hoe deden jullie dat trouwen met aankleden enzo? Ik kan bijna ales zelf alleen dat nog niet, iemand moet mijn arm toch echt vasthouden. (ik wil graag naar huis ;) )

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:37

Ik heb kleren stuk laten knippen... mouw eraf/open met klitteband eraan, en een stuk in de hals naar beneden geknipt zodat het makkelijk over mijn hoofd naar beneden ging. Dan eerst je gewonde arm erdoor (gaat makkelijk, omdat er geen mouw is waar hij door moet, die is immers open geknipt), arm neerleggen op je bovenbeen (dus zitten terwijl je je aankleed!!!), dan over je hoofd en dan andere arm erdoor. En broeken, tja, makkelijke broeken. Dus joggingbroeken enzo. hoewel ik op een gegeven moment met de brace ook wel weer gewoon spijkerbroeken droeg, maar dan geen strakke. En ook daarbij: zitten. Aantrekken tot halverwege je bovenbenen, dan rechtop gaan staan zodat je arm in de sling rustig tegen je lichaam hangt en je met je andere arm aan je broek kan trekken om hem op te hijsen. En je voeten naar je bovenlichaam brengen zodat je er met je hand bij kan. Niet proberen je goede hand naar je voet te brengen, want dan beweegt je verkeerde arm ook :+

Het is even puzzelen, maar met een beetje creativiteit kom je een heel eind. Ik woon op mezelf, dus ik moest wel. En vanaf nacht 1 heb ik op mezelf geslapen. Wel heb ik inderdaad een elektrisch verstelbaar beddebodem, dat scheelde echt een heel eind! Ik zal wel even kijken of ik nog een foto kan vinden van mijn creaties, is misschien duidelijker, al denk ik dat ik alleen foto's in shirtjes heb, en van dag 1.....

Maar het beste werkt gewoon naar huis gaan, dan moet je en dan zal het je ook lukken. Zo werkte het bij mij tenminste wel. Behalve met douchen dan :+
Wassen? gewoon stoel bij wasbak neerzetten en alles stapje voor stapje doen. En je arm of in de sling hebben, of hem op je been leggen. Inderdaad niet los laten hangen!!! En als je hem aan iemand geeft om vast te houden die het nog niet eerder gedaan heeft, even waarschuwen dat hij zwaar is! Mijn moeder liet hem namelijk een keer vallen...... :\ Die schrok van het gewicht wat zo'n arm nog heeft, dat had ze niet verwacht :')

Tja, met alles ben je uren bezig. Maar ach, wat heb je verder te doen op een dag :D

Heel veel sterkte, en laat je ons even weten wat ze in het ziekenhuis zeiden?

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:39

20 jaar geleden (oei wat klinkt dat oud), ik was toen 15 jaar, van paard gevallen, schouder gebroken, scheurtje zat net niet in de groeischijf. De eerste dag hebben ze me naar huis gestuurd met een 3kg klomp gips onder mijn elleboog, zodat het bot van mijn bovenarm een beetje uit elkaar getrokken werd. Geloof me, 3 kg klinkt weinig, maar na 24 uur bleek het verdomd zwaar te zijn en slapen met een klomp van 3 kg op je maag was verre van aangenaam. Dus terug naar het ziekenhuis, toen hebben ze een haakje in m'n elleboog geschroefd en ben ik in de tracties gelegd, 5 weken lang plat op m'n rug, met gewichten die mijn arm omhoog trokken. Ik heb daarna nog bijna een 1/2 jaar regelmatig een sling nodig gehad. Het is goed genezen, maar heel af en toe speelt het nog wel eens op en is de schouder wat pijnlijk en stijf.

Hopelijk geneest het bij jouw sneller, een operatie is misschien geen slechte optie.
Beterschap.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:43

Jeetje siggy, dat klinkt echt als middeleeuwse martel praktijken!!! Gelukkig zijn ze inmiddels wel wat verder ontwikkeld, al ik vond mijn eerste anderhalve week ook nog wel een martelgang!!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 19:08

Jeetje wat een verhalen weer, ik wil heel veel zeggen maar kan maar met 1 hand typen.. dus vat het samen :D, eerst maar even hoe het ging in het ziekenhuis:
1e reactie orthopeed: flinke breuk,. jij moet erg hard gevallen zijn ;). Het is erg lelijk gebroken veel splinter ed en het is meer los gaan staan van elkaar. Dit is geen slecht teken, want door de splinters en de bloeduitstortingen zal er 1 botmassa gevormd worden die zorgt dat mijn botten weer aan elkaar groeien. Pinnen raadt hij in mijn geval sterk af, dit zal het proces meer vertragen in mijn geval. Na 3 weken krijg ik dus die 'botmassa' en het herstel duurt ruim 2 maanden. Nu heb ik een gipse kap gekregen tegen het bewegen van mijn bovenarm, en wat een opluchting zeg!! Ik voel niet meer die botten zo bewegen. Alleen probleem met haar wassen, maar dan doe ik er wel een plastic zak om! /en mijn oksel kan ik niet wassen, dus dat gaat flink broeien daar :'). Maar al met al, ik voel me er een stuk beter door vandaag! :Y)
@lalidan, bedankt voor de supergoede tips! wat goed van je zeg dat je vanaf dag 1 alleen bent! ik heb zojuist grote maat vesten besteld die ik aankan en heb id ook joggingsbroeken aan! Hoe doe jij dat met de boodschappen dan met 1 arm? bij mij is het probleem dat ik ook 2 katten heb en die bak verschonen met 1 hand wordt een rommeltje ;). En die truien knippen haha, heel herkenbaar.. straks heb ik allemaal kleding zonder mouw :D
@siggy: echt een horror verhaal van jou inderdaad, dat blok gips, ongelovelijk!! hoe verzinnen ze het? Ik vind mijn arm nu al zwaar op mijn buik liggen ;).

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:27

Oh jakkes, botsplinters. Die had ik gelukkig helemaal niet!! Maar wel fijn dat je nu al die brace hebt, want ik heb dus anderhalve week met verband rondgelopen!!

Ja, typen met 1 hand: geen succes.
Kattenbak: die heb ik toch echt door mensen in mijn omgeving laten doen..... dat ging echt niet. Voeren werd ik vanzelf wel handig in.
Eten koken: geen succes, maar daar hadden we maaltijdservice friesland voor. Prima te eten, geen probleem, gewoon in de magnetron en klaar, meteen ook geen afwas (afwassen met 1 hand is ook geen succes :+ ).
Boodschappen: 1 keer in de week met mijn moeder of 1 van mijn vrienden de grote hoeveelheden, en gelukkig hier vlakbij een buurtsuper waar ik mijn brood kan halen.
Haarwassen: Bij de groenekruiswinkels hebben ze plasticzakken met een rubberen ring erom die afsluiten. Die dingen zijn echt ideaal. Wel prijzig, maar werken echt perfect en ze zijn herbruikbaar. Kan ik je echt aanraden, en ze zijn er dus ook die tot boven het gips gaan!!
Huishouden: toch echt huishoudelijke hulp aanvragen bij het CIZ.

Worden de kosten voor huishoudelijk hulp en eten je te hoog (ik weet niet wat voor inkomen je hebt) dan kan je daar bijzondere bijstand voor aanvragen.

Wat betreft je oksel, vreemd dat ze je daar geen instructie voor hebben gegeven, want daar moet je echt even héél voorzichtig mee zijn!! Voor je het weet heb je er smetplekken en infecties zitten en ben je verder van huis!!
Morgen even bij de apotheek of drogist pure alcohol, gaasje en sudocreme of zinkzalf halen. Elke dag of beter nog 2 keer daags onder je oksel schoon maken met de alcohol en goed laten drogen. Na het schoonmaken wat talkpoeder eronder werkt ook goed, maar is een gepier om eronder te krijgen. Krijg je schuurplekjes, insmeren met de sudocreme of zinkzalf. Je huid moet echt goed droog blijven, want anders krijg je echt waar problemen!!!
Hou ook in de gaten dat je geen drukplekken van het gips krijgt, of van de kous (heb je een kous onder het gips? Ik had een brace, en daaronder een kous). Die kous stroopte nog weleens op, en veroorzaakte dan vreemde plekken. En 1 daarvan is helemaal open en kapot gegaan, en dan krijg je van die doorligplekken (ja, zonder doorliggen).

Nou, tot zover mijn tips en adviezen!! Ik heb geen foto's van mijn kleren gevonden, als je het leuk vind heb ik wel een foto van mijn 3 laags drukverband en van mijn brace. Kan je het vergelijken met hoe jij er nu uitziet :+ (eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd hoe jij er nu bijloopt hihi)

SUcces komende tijd en als je tegen meer problemen aanloopt laat je het maar weten! Als ik nog wat handigs bedenk dan hoor je het van me!

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:10

Hier nog 1!! Soortgelijk ongelukje en een soortgelijke breuk tussen mn bovenarm en de kop van mijn schouder.

Ik heb 5 weken in een sort dwangbuis gelopen in de hoop dat het vanzelf weer aan zou groeien. Ik kreeg van de arts opdracht om in zittende houding te slapen, zodat ik er ook niet op kon gaan liggen. Wekelijks moest ik terug om na te kijken, foto's te maken. Dat zittend slapen ging lange tijd goed, maar na een paar weken kreeg ik toch echt last van mn rug en heupen van al dat zitten. 1 Nachtje in bed was meteen al een foute beslissing, s nachts wakker geworden met helse pijn en de volgende dag direct weer naar het ziekenhuis. Alles stond inderdaad schots en scheef doordat ik er s nachts op was gaan liggen, dus vrij kort daarna ben ik geopereerd. Met een soort lepel en 8 schroeven is de boel weer in elkaar gezet. Daarna ging het snel veel beter maar alles bij elkaar heb ik 3 maanden niet kunnen werken en na de operatie heb ik nog ruim 4 maanden fysio gehad.

Het gaat nu prima, maar ik kan mijn arm nog steeds niet boven mn hoofd houden, 100% is het nooit meer geworden. Ik moet zeggen dat ik daar in mijn dagelijks leven weinig hinder aan ondervind, dus dat valt allemaal wel mee. Een paar weken na de operatie zat ik alweer te paard....nou ja: te pony. Ik kon me nog niet op mijn eigen paard hijsen, maar de haflingers van mn vader dat ging prima.

Als je een beetje slobberige truien en shirts enzo hebt, kan je door je arm rustig naar beneden te laten hangen hier de mouw omheen trekken en dan pas je volgende arm. Ik droeg meestal vestjes en mn poncho. Als je weer thuis gaat slapen: draai geen doppen en potten strak dicht!! Ik zie mezelf nog met een potje appelmoes bij de buren aan de deur staan, omdat ik het niet open kreeg.

Ik zag heel erg tegen de operatie op, maar die is 100% mee gevallen en daarna was de pijn ook veel minder. Ik denk zelf echt dat wanneer de arts had besloten direct na mn val te opereren, ik er echt geen 3 maanden mee rond had gelopen. Maar eerlijk is eerlijk: ik was toen al lang blij dat hij niet besloot direct te opereren.

Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte!!!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 22:57

Goede tips weer, ik (mijn moeder ;) ) gaat morgen gelijk even spul halen om mijn oksel te wassen, zit niet op rare infecties te wachten! Schoonmaakhulp kan ik niet betalen, en hoorde dat het erg lang duurt voor je geld terug krijgt.Maar de stoommaaltijden van de AH en wat schoonmaakhulp van thuis moet wel lukken. Ik zing het de tweede week ook nog even hier uit, maar daarna wil ik toch echt weg. De hele tijd bij mijn ouders zijn ben ik echt niet meer gewend! Zojuist heb ik via internet wat wijde gebreide vesten geshopt, die hoop ik over mijn gips passen :D. Ik loop er erg charming bij, in het ziekenhuis zat iedereen me een beetje vaag aan te kijken haha.
Britty dat is ook niet niks zeg, had jij ook 1 breuk?met het gips wat ik nu heb kan ik mijn arm gelukkig niet meer bewegen, ik heb minder last van pijn iig. Ik hoop dat de orthopeed gelijk heeft met niet opereren, ik ben id ook blij met deze uitspraak dus daar hou ik mij nog even aan vast ;).

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:02

ik heb ook me bovenarm gebroken gehad , bij mij wouden ze het eerst ook opereren , maar gelukkig hoefde dat later niet meer :)
ik heb zo 8 weken niet geturnd , en daarna ben ik weer volop in training gegaan .
dat was niet zo goed ( doktoren zeiden ook dat ik het rustig aan moest doen , maarja dome ik wou wel op mijn nivo blijven )
dus loop nu 7 jaar later nog steeds bij de fysio ;)

goed rust houden dus ;)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 23:03

Oh jee.. dat klinkt ook niet lekker.. hoewel paardrijden niet zo intensief voor de arm is als turnen? :=?? tja sorry.. liefde voor de hobby he..

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:06

ik denk dat als je geopereerd bent, en er pinnen inzitten, dat het prettig is en sneller geneest dan op deze manier.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 23:08

Tja de orthopeed zegt in mijn geval van niet, dus die zal het vast goed weten :)

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:16

ow, dat is dan jammer, zegt hij ook waarom?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:19

meld zich ook!

bij mij is t inmiddels een jaar of 7 geleden,maar wat heb ik een pijn gehad.
de kop van mijn bovenarm was uit de kom+finaal afgebroken.
in brabant moet je eerst naar de HA,die dacht dat het alleen uit de kom was en m'n arm dus heeft gezet.
omdat ik zoveel pijn bleef houden toch naar het ziekenhuis,en jawel het bot zat weer netjes op zijn plek ;)
om de botten goed aan te laten groeien hebben ze me een week in het gips gezet(tot oksel) met onder m'n elleboog een kilo-gewicht.
tot op heden kan ik die arm niet zo goed gebruiken als m'n andere arm,waarschijnlijk vanwege kalkvorming rondom de breuk is mijn schouder niet zo soepel meer,en kan ik mijn arm dus niet helemaal ronddraaien,ook blijft ie weleens "haken" als ik iets zwaars til.
na 2 weken spieren oefenen ben ik weer op een paard gaan zitten,grote botten genezen veel sneller dan kleine botjes,gelukkig.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 23:25

Timilon wat een smerig verhaal, wat moet jij een pijn gehad hebben zeg. Ik dacht zelf ook dat hij uit de kom was trouwens, zo voelt het ook.
De orthopeed zei dat hij veel vervelende complicaties kunnen optreden bij pinnen/ platen ed . Zoals uitgroeien/ afstoten van de pinnen, opnieuw breken van bot bij verwijderen, ontstekingen en hij zegt dat mijn breuk er zo uitziet dat deze vanzelf recht zal trekken tijdens de groei. Hij kwam erg deskundig over, dus ik hoop dat het goed gaat, positve thinking :D. Wel erg dat ik hoor dat zoveel mensen jaren later nog last hebben..

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:38

@ noah: ja was wel een ware nachtmerrie,en een hele opluchting dat ik in het gips mocht(hoewel niet volledig gestabilliseerd,was het wel fijner dan helemaal los)
ik hoop voor jou dat je breuk zich inderdaad herstel zoals de orthopeed denkt.
kan me er wel wat bij indenken ja,ontstekingen etc bij de pinnen/platen.t is toch en lichaamsvreemd material.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:41

Ik heb ook een vergelijkbare breuk gehad, althans, de plek was hetzelfde, maar ik had het geluk dat het bot niet helemaal doorgebroken was, er zat alleen een fikse scheur in.
Heb 4 weken in een sling gelopen en daarna mocht ik alles weer, behalve paardrijden, daar moest ik nog 4 weken mee wachten...

Maar inderdaad, slapen etc was echt een ramp! En dan bij mij alleen al van de pijn, kan me voorstellen dat als de botdelen ten opzichte van elkaar gaan verschuiven dat dat nog een graadje erger is.
Beterschap.