aangezichtspijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 13:21

Hallo,

Sinds een week of 7 heb ik ontzettende pijn aan één kant van mijn gezicht.
Eerst dacht ik dat het oorpijn was, maar de arts kon er niet zo veel mee, na aanhoudende pijn in mijn oor wat uitstraalde naar mijn wang en kaak kreeg ik antibiotica, dat hielp echter niet.
De pijn was net zo erg als al die weken ervoor, en nu nog steeds.
Ik kreeg zwaardere pijnstillers, diflofenac, dat werkt helemaal niet.
Het enige wat werkt is ibuprofen, maar daar zit ik al weken aan en als de pijnstillers zijn uitgewerkt komt de pijn in alle hevigheid terug.
De tandarts heeft foto's gemaakt van mijn kiezen en daar is niets op te zien.
Mijn oren zijn in orde en de pijn is er nog steeds.

Vroeger toen ik 6 was ben ik gevallen van een klimrek, plat op mijn gezicht.
daardoor heb ik mijn neus gebroken,mijn rechterkaak koppen en mijn kaak en diverse zenuwen in mijn gezicht en neus beschadigd.
Heel veel jaar heb ik last gehad van een soort migraineachtige klachten en nu al enige jaren niet meer.
Tot dit ineens begon.
Ik tast in het duister en wil zo graag weten waar het nou door komt.
Als ik op de site kijk van aangezichtspijn is het net of ik mezelf beschrijf.

Is er iemand met ervaring hierin of iemand die een vorm van medicatie weet ( homeopatisch, eterische olieen maakt niet uit )

Hoop dat iemand dit herkent en mij kan vertellen hoe ik hiermee moet omgaan.

( over 3 weken kan ik ook bij de KNO arts terecht, maarja je kijkt toch zelf ook al verder )

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:06

Een vriendinnetje van mij is een paar jaar geleden afgestudeerd op de sociale gevolgen en de beleving door patiënten van aangezichtspijn. Haar thesis kun je hier lezen: http://umcg.wewi.eldoc.ub.rug.nl/FILES/ ... tspijn.pdf

Zelf heb ik het niet geheel doorgelezen, maar wellicht heb je hier iets aan. Sterkte ermee iig.

korfbalchick

Re: aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:11

Hey ullaatje!

Ik schrok heel erg toen ik dit las, want mijn moeder heeft aangezichtspijn gehad. Als ik zie hoeveel last zij ervan gehad heeft hoop ik voor je dat het niet zo is. Ik weet dat mijn tandarts zich erin is gaan verdiepen door haar, en mijn moeder heeft ook eens op een congres uitleg gegeven.

Ik kan je als je wilt een telefoon nummer doorsturen (even overleggen thuis) voor ervaring!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:16

Ik heb aangezichtspijn gehad, op dit moment heb ik er weinig last van, maar in het verleden heb ik erge last gehad, soms zo erg dat ik op de rechterkant van mijn gezicht sloeg om links even geen pijn te voelen...

Ook bij mij dacht de (plaatsvervangend) arts dat het kiespijn was, ook allemaal foto's gemaakt, maar dat was het niet. Daarna dacht hij dat ik een overbelaste kaak had en moest ik mijn eten pureren, maar dat was het ook niet.
Toen kwam gelukkig mijn eigen arts weer thuis van vakantie en zij dacht meteen aan aangezichtspijn.
Ik heb Carbamazepine gekregen en dat hielp eigenlijk heel goed. Ik was er wel heel duizelig van in het begin, maar de pijn was weg. Na een tijdje kon ik minderen en nu gebruik ik niets meer, ik heb altijd wel medicijnen in huis voor als het terugkomt.
Bij mij kwam het door de stress, ik had een baan die ik helemaal niet leuk vond en waarvan ik grote spanningen had. Ook gaf ik veel les en was altijd druk met alles bezig, zat geen avond op de bank. Nu hou ik meer rekening met mezelf, heb een leuke baan en dat merk ik in mijn hoofd.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 19:11

Bedankt voor jullie reacties,

Ik heb gelezen dat het toch wel vrij regelmatig voorkomt.

Ik ga dat afstudeer project lezen, neem er even de tijd voor.

Korfbalchick een nummer is altijd prima.

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:36

Mijn moeder heeft ook lang bij de tandarts gelopen. Zij dachten ook in de richting van kiespijn.
Na een aantal 'lichte' operaties heeft ze een ingrijperende en een definitieve operatie gehad en is het over. Ik kan der nu even niet bereiken, ik laat het je weten!