Ik ben nu al erg lang verkouden. Met ups en downs, soms kan ik naar bed zonder neusspray, maar meestal niet. Ik kan dan wel naar bed gaan, maar mijn neus zit echt potdicht, dus ik adem door mijn mond. En ten eerste snurk ik dan als een gek, ten tweede droogt mijn hele mond uit en dan wordt ik wakker. Dat is ongeveer om de 10 minuten, dus dat schiet niet op.
Om toch te kunnen slapen gebruik ik Otrivin. Dit gebruik ik dus alleen voordat ik naar bed ga, maar je mag het maar 6 dagen achtereen gebruiken. Toen heb ik het een week niet nodig gehad, maar inmiddels gebruik ik het dus 7 dagen voordat ik naar bed ga... Officieël mag dit niet, maar anders slaap ik gewoon echt helemaal niet...
Je kan stomen met kamille voordat je gaat slapen. Ik heb van het Kruidvat eigen neusspray gehaald maar gelukkig was mijn neus maar 3 dagen 's-nachts verstopt. Maar dat gehoest.....pffffff. Daar kon ik dus niet van slapen. Het is gewoon een hele lange verkoudheid die wel 3 weken kan duren volgens de HA. Ik ben mijn stem totaal kwijt geweest, daarbij nog eens oogontsteking en flinke keelpijn. Voorlopig weer genoeg voor de komende 15 jaar
Dat hoop ik ook, dat ik er straks goed lang vanaf ben . Dat stomen kan ik op zich wel proberen. Had het al een keer geprobeerd, maar toen zat mijn neus zo dicht dat het gewoon niet doordrong ofzo... Half uur voor jan doedel met een doek over mijn kop gezeten. Knalrood hoofd van de damp, maar nog steeds geen lucht .
Leuke naam btw, paardje van mijn zus heet Flicka .
Het vervelende van die neussprays is, dat als je ze te lang gebruikt, ze eigenlijk alleen maar de verkoudheid in stand houden. Als je heel acuut verkouden bent, kan Otrivin verlichting bieden, maar als je het te lang gebruikt, kun je eigenlijk niet meer zonder.
Heb niet echt advies voor je hoe je er vanaf komt, maar eigenlijk zou je wel moeten stoppen met die neusspray.
Bienotje
Geplaatst: 04-02-09 07:47
Heb je de hele dag door dezelfde snotterende neus, of krijg je die pas weer ´s avonds thuis net voor je naar bed gaat?
Stomen kan zeker ook nog wel eens helpen hoor. Maar dan wel in combinatie met een soort van dampo-tabletje erin. De stoom zelf verlicht niet zozeer, maar juist wel de diepe doordringende eucaluptusgeur.
Nysileen! Ik wilde het ook niet geloven maar het werkt echt. (of schrijf je nou Nisyleen, ik weet het niet meer)
ellepel
Geplaatst: 04-02-09 07:57
hoe lang ben je eigenlijk al verkouden?
ik zou denk ik toch maar es een bezoekje aan de huisarts wagen,misschien zit er een ontsteking die met antibiotica verholpen kan worden? of misschien heb je een allergie,dan krijg je via de huisarts speciale druppels daarvoor die vast beter zullen helpen. een normale verkoudheid moet na 2 weken wel weer over zijn,is dit niet zo dan is er vaak toch wat meer aan de hand
Naja, het begon officieël 2e kerstdag, maar ik ben niet de hele tijd echt verkouden geweest. Heeft ook wel een periode van een week of 3 tussengezeten dat ik er bijna vanaf was (was mijn neus betreft), maar toen liep ik wel te hoesten...
Ben wel naar de huisarts geweest tijdje terug (dat was dan voor mijn oren), maar hij zei toen dat het gewoon moet overgaan.
ellepel
Geplaatst: 04-02-09 09:18
ja maar ja ,het is niet over he..zou toch nog terug hoor als ik jou was. wat heb je met je oren dan? houd dat misschien verband met elkaar?
Es_ther
Geplaatst: 04-02-09 09:21
Stomen helpt bij mij. Neusspray soms, niet te vaak want dan kom je er nooit meer vanaf. Veel vitamine C eten.
Ik was vroeger altijd verkouden, na me neusoperatie ging het beter, maar zit nu ook helemaal vol, of zo lijkt het Als ik snuit komt er niks. Wat bij mij het beste helpt is s'ochtends onder de douche me neus snuiten, met stoom en verkoudheidsbalsem van de etos erop doen!
eilleen333
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-09 11:15
ellepel schreef:
ja maar ja ,het is niet over he..zou toch nog terug hoor als ik jou was. wat heb je met je oren dan? houd dat misschien verband met elkaar?
Ik dacht dat ik oorontsteking ging krijgen, maar er zat teveel druk op mijn oren door de verkoudheid. Dat was met 1,5 week ook alweer over .
marleen_usar
Geplaatst: 04-02-09 11:17
Heb je geen allergie,er kan een voedingsmiddel zijn wat jou slijmvliezen prikkeld.
Ik ben laatste weken ook al verkouden. Laatste week vooral heel erg, en een paar weken geleden ook heel erg. Maar nu heb ik zo'n pijn tussen m'n ogen/in m'n hoofd. M'n moeder zegt bijholteontsteking, maar wil mischien even naar dokter, want is echt niet prettig die pijn!
eilleen333
Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-09 15:58
marleen_usar schreef:
Heb je geen allergie,er kan een voedingsmiddel zijn wat jou slijmvliezen prikkeld.
Vast wel, ben practisch overal allergisch voor .
Maar ik heb het eerder niet gehad, dus ik denk eigenlijk niet dat dat het is. Heb niets veranderd aan mijn (eet en drink) gewoonten.
Stomen met dampo, dat werkt wat agressiever dan kamille. Verder niet te veel neusspray gebruiken want zodra je ermee stopt, komt de verkoudheid weer opzetten.
Probeer eens een neusspray met een zoutoplossing in plaats van xylometazoline. Werkt ook goed en die kan je onbeperkt gebruiken. Verder heb je van Physiomer een soort neusspoeling, die spoelt al je holtes schoon. Die is wel alleen in de apotheek te verkrijgen.