Haar van lichtblond naar donkerder blond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Haar van lichtblond naar donkerder blond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 12:20

Hallo Bokkers,

ik heb mijn haar geverfd in de kleur lichtblond, dit heb ik al een tijdje zo en begin het nu zat te worden en wil eigenlijk weer iets donkerder blond.
Eigenlijk heb ik mijn haar altijd zelf geverft met pakken van de drogist en dat gaat altijd goed.
Alleen als je donkerder wilt kan dat dan ook gewoon?

Sommige mensen zeggen dat je naar de kapper moet om te ontkleuren en anderen zeggen dat het wel kan en dat als je lichtblond haar hebt je haar al ontkleurt is omdat er geen pigment meer in zit.

Wie kan mij een antwoord geven alvorens ik wat probeer of langs de kapper ga.

belle_boef

Re: Haar van lichtblond naar donkerder blond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:22

Ik heb mijn haar gewoon donkerder gekleurd, ben wel voorzichtig geweest dat ik niet te donker ineesn erin deed. maar ik heb nog noit mijn haar laten ontkleuren.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 12:26

Okay ik zat ook al te denken om het gewoon te proberen en als het mislukt dat wel te zien :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:53

licht naar donkerder gaat juist meestal wel goed. Donkerder naar lichter zou ik niet zo snel zelf doen.

Als het mislukt kun je het altijd nog door de kapper laten fixen toch. Ik heb het al heel vaak geverfd en meestal donkerder en het is echt nog nooit misgegaan.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:56

Licht naar donker is echt geen probleem. Andersom idd is minder slim om zelf te doen.
Ik heb verschillende keren van licht naar donker geverft zonder problemen. Terug naar licht laat ik altijd netjes bij de kapper doen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 12:57

wel uitkijken als het heel lichtblond is nu dat er een kans bestaat dat je een groene waas over je haar krijgt, maar 9 van de 10 keer gaat het gewoon goed hoor...ik verander zo vaak van kleur....

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:25

Ik had witblond.. en heb er nu verschillende bruine kleur streepjes door en ook donkerder blond.. gaat gewoon goed hoor. :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:29

Ik ga echt van kleur naar kleur, alleen het kan zijn dat het niet uitvalt als op het pakkie. Maar het blijft leuk toch :P

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:35

Één tip :+ uit ervaring;

NIET zelf gaan onkleuren. Ik heb het vorig jaar gedaan toen ik van donker, weer naar blond wilde..................m'n haar zag er uit of ik onder een \flex glorix had gestaan. En m'n hoofdhuid was één en al schilfers door het hoge peroxide gehalte. Gewoon een donkere kleur inzetten, eerst op de uitgroei en dan de rest van je haar en anders..............als je er niet teveel geld aan uit wil geven je gewoon even aanmelden bij een ROC of een andere kappersschool. Modellen hebben ze latijd te kort :D

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:37

Trieske_ schreef:
wel uitkijken als het heel lichtblond is nu dat er een kans bestaat dat je een groene waas over je haar krijgt, maar 9 van de 10 keer gaat het gewoon goed hoor...ik verander zo vaak van kleur....

die kans zit er idd .....maar schrik niet op advies van de kapper .
Eerst tomatenketchup er in smeren ....10 min laten zitten en dan het verf er over heen.
Het werkt echt ....bij het horen moest ik er eerst omlachen :D ....maar afgelopen weekend
moest ik een vriendin haar , haar verven (van lichtblond naar donkerblond) heb er dus eerst
ketchup in gesmeerd en toen geverft ...........en het is gelukt

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:55

bij groene waas gewoon ketchup in je haar doen hoor ik altijd van mij kapper :P dat haald het weg

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:22

je kunt altijd donkerder verven en als je de pakjes van de drogist goed vind dan moet je dat zeker weer doen maar ik geef je 1 tip als je van blond naar bruin gaat heb je kans dat de punten van je haar groen worden. ik weet niet hoe donker blond je wil anders is dit een tip :)

(doe de kappersopleiding 2e jaar :) )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:42

donkerder verven gaat prima hoor,
zolang je maar geen koper of mahonie tinten er in smeert(een kleur met een roodtint dus) :D
dat word een rozig of oranjig kleurtje :+

maar gewoon donkerder blond erover, of een bruin tint gaat prima

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:45

Toevallig heb ik gisteren mijn haren ook naar donkerblond geverft, had ze tijd geleden ook super lichtblond en gisteren gewoon zelf naar donkerblond geverft:)
heb geen rare kleur of iets gekregen het is gewoon helemaal donkerblond geworden :)

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:47

ik zei alleen dat er een kans is dat het groenig uitslaat o.i.d. maar niet dat dat altijd gebeurd ligt eraan hoeveel kleurhoogtes het verschil is

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:49

ik heb mijn haar vaak donkerder gekleurd en dat is altijd goed gegaan (in tegenstelling tot het lichter kleuren :+ )

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:37

Het is allebei heel simpel.
Ben van bijna wit naar bijna zwart gegaan. Voorpigmenteren en dan de kleur erin die wil, of lichter want kan donkerder uitvallen.
En wil je ze lichter kwak dr een pot poeder met peroxide in.
Ga gewoon eens naar kapperswinkel en laat je adviseren, en koop daar je spullen.
Die drogist zooi is alleen leuk maar niet voor elke toepassing geschikt.