Lusitana schreef:taaie stukken is niet gezond, dat klinkt toch ontstekings-achtig.
Dat kan een irritatie zijn van de blaas omdat je door de koorts-of eigenlijk het extreme zweten- wat uitgedrogd raakt. Kan ook zijn dat je een niersteentje hebt dat afzakt, dat geeft ook krampen in dat gebied en plasdrang. Die plas je vanzelf uit. Veel water drinken, dat helpt bij elke vorm van irritatie. Je spoelt het dan als het ware weg. Veel drinken is bij koorts toch al belangrijk. Water drinken kalmeert ook de keel wat, dan hoest je minder.
Bij de dokter kunnen ze een eenvoudige urine test doen. Dan moet je in de WC in een beetje in een bekertje plassen en dat inleveren. Ze steken er dan een stokje in en hoe de kleurtjes die erop zitten verkleuren geven dan aan of je al of niet een onsteking hebt, of bloed in je urine dat op niersteentjes kan wijzen, of iets anders.
Ik zou als ik jou was morgen gaan, en nu al af en toe lekker stomen om de boel los te maken. Dus met je gezicht boven een bak heet water met een doek over je hoofd. Eventueel met mentol of eucalyptus olie als je iets daarvan in huis hebt.
Lekker lang heet douchen kan ook verlichting geven wat je luchtwegen betreft.
Paracetamol is koortsverlagend en helpt tegen je hoofdpijn.
(Ik neem aan dat je niet rookt, als je dat wel doet, moet je accuut stoppen).
Beterschap.
nee ik rook absoluut niet!
ik vind het stinken en kan er ook niet tegen
ben niet asmatisch hoor maar ik kan er gewoon niet tegen