Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elaine schreef:@Nijn, verwijziging is niet verplicht. Je kan ook zonder verwijzing naar een psycholoog.

Nijn schreef:De eigen bijdrage voor de geestelijke gezondheidszorg is per 1 januari afgeschaft
Nouks schreef:Nijn schreef:De eigen bijdrage voor de geestelijke gezondheidszorg is per 1 januari afgeschaft
hmm, ik heb net sinds 1 januari een nieuwe verzekering. Ik weet niet beter (van verschillende verzekeraars) dan dat je nog gewoon 10 euro bij moet betalen bij de meeste (e.e.a. afhankelijk van evt. aanvullende verzekering etc).
Nijn schreef:[***] schreef:@Nijn, verwijziging is niet verplicht. Je kan ook zonder verwijzing naar een psycholoog.
Klopt, maar voor de meeste verzekeringen is een verwijzing wel verplicht
Om er naar toe te gaan niet, maar of de verzekering het dan vergoed is weer een heel ander verhaal.
Ik doelde inderdaad echt op het ernaartoe gaan. Marije_jiplover schreef:Er is een verschil tussen een psychotherapeut en eerstelijns psychologische zorg.
Voor die tweede is een verwijsbrief nodig en kennelijk is daarvoor de eigen bijdrage ook afgeschaft.
Voor de tweede is geen verwijsbrief nodig en daarvoor bestaat die eigen bijdrage dus nog wel, bij de meeste verzekeringen.