koortslip/ lipblaas patch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

koortslip/ lipblaas patch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 17:13

Heb vandaag voor het eerst de lipblaasjes patch van compeed gebruikt, maar vind het tot nu toe nog niet erg handig. Volgens compeed kan de patch 8 uur blijven zitten en kun je hem met eten en drinken gewoon ophouden. Eten gaat inderdaad prima, maar zodra ik ga drinken laat de patch meteen los. Wie heeft deze patches ook wel eens gebruikt, en wat waren de ervaringen? Ik vind het op zich prettiger dan smeren met zalf omdat het niet prikt en het blaasje is afgedekt, alleen is het waardeloos dat ik iedere keer als ik gedronken heb zo'n nieuw ding op moet doen, en ik ben niet van plan om met rietjes te gaan drinken. Ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen hiermee.

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:55

Tja ik dacht eerst ook: handig! Maar als er vocht uit de blaasjes komt, zorgt dat ervoor dat hij niet meer blijft plakken. Bovendien valt het uiteindelijk veel meer op met zo'n stomme 'pleister' dan bvb met een beetje zalf. Verder heb ik ook het gevoel dat het met zalf (ik gebruik dan niet de zovirax oid, maar zinkzalf) uiteindelijk sneller geneest dan met zo'n ding.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 01:10

Ik vind het ideaal!
Heb bijna nooit een koortslip, maar laatst toevallig en heb ze toen gekocht.
Mijn koortslip was snel minder, je zag het sowieso niet meer toen die patch erop zat en je hebt er geen last van (met per ongeluk er aan zitten enzo)

Moet wel zeggen dat ik ze wat kleiner had geknipt, waardoor ze zeg maar niet meer nat werden door mijn speeksel/eten/drinken.
Dan blijven ze goed zitten, maar als je dat niet doet gaan ze inderdaad snel los als je iets drinkt oid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 12:19

Volgens mij gaan ze ook idd los zitten door het vocht van drinken/speeksel. Blaasje zit wat dat betreft ook op een rotplek midden op m'n lip. Ik ben nu toch maar aan de zalf gegaan. Vraag me trouwens af hoe je ze kleiner knipt, want blijven de patches dan niet plakken aan je schaar?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: koortslip/ lipblaas patch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:27

Bij mij gaat het ook altijd loszitten bij het drinken en helpt het voor mij niet.
Zalf helpt wel maar het duurt een aantal dagen voordat de koortslip weggaat en dan kun je een aantal dagen lang niet kussen met je vriend :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:17

Heb de koortslip gekregen van mijn man, want voor ik hem kende had ik er nooit last van en hij heeft eens in de zoveel tijd ook een koortslip...neemt niet weg dat ik toch beter even niet kan kussen omdat het heel besmettelijk is. Idd is zalven nu de enige oplossing. Vind het alleen wel vervelend dat mijn lippen er erg door uitdrogen. Hoop dat ik er snel van af ben.

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:21

Ik ben allergisch voor koortsblarencreme, dus de patch zijn een uitkomst voor mij. Het probleem van loslaten herken ik wel, ik plak hem dan ook zo hoog mogelijk op de lip, zodat de blaar nog net bedekt is, maar er zo min mogelijk speeksel/drinken/etc. bij kan komen. Dan blijven ze makkelijk een dag zitten! Met een patch durf ik ook rustig 't vriendje te zoenen, hij heeft er nog nooit eentje van mij gekregen. *klopt af*

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:51

Ik gebruik voor de plekje zelf een koortslipzalf en de rest van mijn lippen smeer ik in met lippenbalsem, dan krijg je tijdens gebruik verder geen droge lippen.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:23

SusanH schreef:
Volgens mij gaan ze ook idd los zitten door het vocht van drinken/speeksel. Blaasje zit wat dat betreft ook op een rotplek midden op m'n lip. Ik ben nu toch maar aan de zalf gegaan. Vraag me trouwens af hoe je ze kleiner knipt, want blijven de patches dan niet plakken aan je schaar?

Ik plak hem eerst gedeeltelijk op mijn lip en knip dan het onderste stukje eraf zeg maar.
Dat lukt wel aardig... Alleen oppassen dat je niet in je lip knipt.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:26

Ik vind het ook ideaal, heb nu de hotkiss en ben benieuwd hoe dat gaat werken. Maar ik knip die compeed ook altijd kleiner, vaak gaan ze los onder je lip (waar het nat is), daar knip ik het altijd met een klein nagelschaartje bij. Maar normaal gesproken past een half "pleistertje" wel op de koortslip dus plak ik ook altijd maar een halve erop. Doe je 2x zo lang met het pakje ;)

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:46

Hotkiss.. auw! Dat ding gebruik ik dus nooit weer, het werkte bij mij voor geen meter en deed smerig zeer!

Susannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:09

Natuurlijk doet het zeer, dat is juist de werking ;)
Hoewel ik ook bij dat ding mijn twijfels heb over de werking. De laatste keer dat ik een koortslip had, had ik dat ding niet, en heb ik wattenstaafjes in gekookt water gedaan en dat er tegenaan gehouden haha. Of het nu dáárdoor kwam of dat die hotkiss gewoon niet erg goed werkt weet ik niet, maar deze koortslip was relatief snel over.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:47