Blaasontsteking binnen 5 uur verdwenen of iets anders?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Blaasontsteking binnen 5 uur verdwenen of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 16:21

Sinds ongeveer 2 jaar heb ik een tijdlang vrij vaak een blaasontsteking gehad. Om dit tegen te gaan slik ik nu preventief iedere dag 1 cranberrycapsule. Dit helpt bij mij, gelukkig, hartstikke goed.
Alleen voor de kerstvakantie werd ik wat lakser met slikken en in de kerstvakantie slikte ik eigenlijk geen cranberry meer. Nadat de kerstvakantie voorbij was kreeg ik weer last van een blaasontsteking (denk ik). Het begon 's morgens rond 10 uur met lichte pijn tijdens het plassen, beetje bloed in de urine. Nog niks ergs. Uurtje later werd de pijn echter steeds erger (zo erg had ik 't nog nooit gehad), moest om de 5 minuten naar de wc, bloed in urine, na het uitplassen steken die vanaf beneden doortrokken naar in m'n buik. Ben toen naar de winkel gelopen, cranberrysap gehaald. Thuis snel 1 glas sap gedronken, veel water ook natuurlijk en weer 1 cranberrycapsule. Ik slik preventief iedere dag 1 cranberrycapsule. Rare is dus dat ik diezelfde middag rond 2/3 uur helemaal nergens, maar dan ook echt nergens meer last van had. De dag erna moest ik toevallig naar de huisarts, hier heb ik ook dit verhaal verteld maar zij had ook geen idee wat het kon zijn en vond het maar vreemd. Ze heeft wel m'n urine nog nagekeken en ik had geen blaasontsteking. Is er misschien iemand van jullie die dit herkend of enig idee heeft wat het is? Ik slik nu iedere dag weer een capsule en heb nergens last meer van gehad. Maak me er ook verder niet echt zorgen over, ben gewoon ontzettend nieuwsgierig :P

Jenkins

Re: Blaasontsteking binnen 5 uur verdwenen of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:28

hm ik kan je niet echt helpen, weet wel dat ik zaterdag avond ook enorm veel pijn had enz, kon amper staan. maar zondag was het ook weer over.
ben al blij dat t weg is :P

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:30

Wat vreemd !

Misschien iets van blaasgruis ?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:30

Misschien een steentje of iets van gruis geweest? Maar bloed bij de urine moet je wel goed in de gaten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 16:35

@ Jenkins: Ben ook blij dat 't weg is en niet meer terug gekomen is :D Maar is echt puur nieuwsgierigheid naar wat er dan aan de hand was.
@ Crossmonster: Blaasgruis zei iemand anders ook al ja :j
@ Wizewo: Ik hou 't ook goed in de gaten altijd.

Edit: Als ik google op blaasgruis vind ik wel alleen honden en katten sites...

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:43

Zoeken op nierstenen. Gruis zijn eigenlijk hele fijne steentjes.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 16:46

Zou ik dan geluk hebben gehad dat ik een klein niersteentje(s) had en die uitgeplast heb...? Want ik heb sindsdien echt helemaal nergens meer last van gehad. Weet niet precies hoe dat zit met hoe groot nierstenen zijn en of je er 1tje kunt hebben/meerdere en of je ze uit kunt plassen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:48

Ik zou ook zeggen niersteentje of blaassteentje.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 26-01-09 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 16:49

Krijg nu zelf ook het idee dat het dat was ja. Ik drink alleen wel vrij veel en alleen maar water, dus dat is wel raar. Zou het kunnen dat er nu nog meer niersteentjes in m'n nieren zitten? Want ik zit er eigenlijk niet op te wachten dat ik weer een keer zo'n "aanval" krijg :=

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:51

Als je het zeker wil weten moet je langs de huisarts, die kan een foto/echo laten maken.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:52

ik heb dit dus ook!
die vreselijke pillen in nemen,maar wat bleek nou bij mij,dat ik te weinig dronk..als ik weinig dronk,had ik heel veel afvalstoffen in mn lichaam/blaas..dan kreeg ik ontzettende pijn..
maar ik moet zeggen dat als ik nu niet genoeg drink enzo ,dan krijg ik echt veel pijn.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:52

Ik ken ook iemand die dit had, die had ontzettend veel water gedronken en paar uur later was het weer weg.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:53

Jaja, kleintjes kun je uitplassen. Grotere moeten soms geholpen worden. Maar dat zou je wel gemerkt hebben als ze te groot zijn.

Welk soort water drink je? Sommige zijn rijk aan mineralen en andere niet. Die rijk aan mineralen zijn wat minder geschikt als je gevoelig bent voor steentjes. (contrex en perrier zijn rijk en spa juist arm)

Voor de rest misschien wat minderen in zout en eiwitten?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 16:57

Toch, als ik dan weer lees dat je bij het uitplassen van zo'n niersteen helse pijnen ervaart. Dat heb ik nou ook weer niet gehad.
@ Wizewo: Ik drink altijd kraanwater.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:59

Hangt van de grootte af.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 17:00

Ok. Ik zal zeker onthouden dat het nierstenen zouden kunnen zijn en als ik nog eens naar de dokter ga zal ik vragen of ze ook daar even naar zou willen kijken :)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:04

Ik heb 1x gehad dat ik blaasontsteking had, en het ineens weg was. Ik blij, helemaal geen pijn meer moest alleen soms nog wat vaker naar de wc. Week later, verging ik van de rugpijn, was het dus nierbekkenontsteking geworden:S

Nu als ik het voel, weer wat pijn bij plassen, neem ik meteen zo'n grote pil vitamine C en drinken en dan gaat het weer over..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 17:05

Als het nierbekkenontsteking was geworden had ik dat nu wel al gemerkt lijkt me. Die "aanval" is namelijk al 3 weken geleden.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:18

Ok, dat had ik niet gelezen.. }:0

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:23

Geen idee wat dat is geweest, ik hoop voor je dat het weg blijft en je niet straks met een groter probleem zit. Ik heb zelf in het verleden ook een aantal blaasontstekingen gehad, maar sinds ik elke dag voldoende drink eigenlijk nooit meer. Wel heb ik dat blaasontstekingen een beetje 'sluimeren' bij mij.
Dat ik op t toilet zit en denk 'oh nee he, daar gaan we weer...' dan voel ik echt een beetje pijn zoals je meestal hebt bij blaasontsteking. Ik ga dan extra veel drinken en het zet dan meestal niet door.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:20

ik heb het ook eens gehad op vakantie.
Begon s'avonds, buikpijn steeds moeten plassen en dan door de grond gaan van de pijn en bloed bij me urine.
Goed om 11 uur s'avonds in een vreemd land ga ik geen dokter zoeken, zou de volgende dag wel gaan.
Ben de hele nacht opgebleven want steeds de tent in en uit was ook niet echt een succes.
Heb de hele nacht buiten gezeten (kan best koud zijn in die bergen) en echt meer dan 10 liter water gedronken. Bleef dus ook op en neer lopen, wc-tent. tent-waterfles vullen. tent-wc. Dacht dat ik gek werd maar bleef wel bezig zo haha. :+
Zo rond een uur of 5 s'morgens werd het minder en om 7 uur had ik weinig last meer.
Ben weer de tent ingegaan en tot een uur of 12 geslapen. Had toen nog wel wat buikpijn maar niks bijzonders. Heb toen maar ibuprofen gehaald, omdat dat buiten pijnstillend ook onstekingsremmend is en mezelf getrakteerd op een kuurtje van 5 dagen. Toen had ik echt nergens last meer van.
Vind het nog steeds vaag, maar gelukkig was maar 1 dag van de vakantie dat ik echt thuis ben gebleven, nadat ik die nacht niet geslapen had en verder dankzij de ibprofen van de vakantie kunnen genieten en lekker in de bergen gelopen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 12:24

Dat lijkt me helemaal rot, lig je daar in je tent in de bergen := Heb zelf op dat moment geen pijnstiller of iets genomen. Neem die dingen sowieso eigenlijk nooit... Ben altijd een beetje bang voor dit effect: last van je rug, pijnstiller, doe je meer dan je rug eigenlijk aan kan, pijnstiller uitgewerkt, meer last dan vantevoren. Of dat je bijvoorbeeld bij de dokter niet meer echt aan kan geven waar wat pijn doet.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:28

ben ook geen fan van pijnstillers, maar het was voornamelijk om de onstekingsremmende werking. En dat de buikpijn wegbleef was mooi meegenomen, want die was er wel als hij uitgewerkt was. Maar op vakantie ben ik dan toch wat makkelijker met "ik zing het wel ff uit en ga thuis wel naar HA" gelukkig is het toen vanzelf weggegaan, maar was echt een drama.
De mensen naast ons zullen wel gedacht hebben, ik zat daar maar de hele nacht te lezen, en hun kwamen een paar keer per nacht uit hun tent om kinderen te laten plassen. Ze zeiden niks maar volgens mij dachten ze dat ik en mijn vriend knallende ruzie hadden ofzo :D