bloeddruk probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rayatje

bloeddruk probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 15:54

Ik was vandaag even naar de dokter voor de uitslag van dagopname van bloeddruk.

Hij was de laatste tijd te hoog.En had ervoor medcijnen. Daarna moest ik naar de internist omdat hij toch te hoog bleef.
De eerste keer daar was hij met meten te laag. Dus moest stoppen met mn medicijnen , Met alles.
Hierna dus een bloedonderzoek en een dagopnamen voor bloeddruk meten om de 10 min.
Hij was toen eigenlijk iedere keer net op of onder de grens van te hoog.
De internist adviseerde om de medicijnen te blijven stoppen en gewoon in de gaten houden.
Nu 3 weken later. Moest ik ervoor naar de dokter. En nu was hij 220/140 :\
Hij was het niet eens dus met het advies om geen medicijnen te nemen. En zit nu weer terug aan andere medicijnen.
Mag ook nu weer de komende weken iedere week terug voor te meten.

Toch raar dat hij dan wel dan niet goed is.
Zijn er nog dingen wat je er verder zelf aan kan doen ?

Mocht dus nu geen inspanningen doen en de klachten die ik heb verwijst hij naar dit probleem

SuSem

Re: bloeddruk probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 15:59

Hey, ik heb ook een hoge bloeddruk, nu onder controle door 2 medicijnen..

Ik vind het heel vreemd dat ze je zo maar van de medicijnen afgehald hebben... Mijn internist zegt dat als je eenmaal medicijnen slikt, je er maar zelden vanaf komt... Je bloeddruk is wel heeel erg hoog!!

Let vooral op zout, zout eten is niet bevordelijk voor je bloeddruk... daarnaast moet je ook op je cholesterol letten.. google maar eens op bloeddruk, daar vind je veel informatie...

Rayatje

Re: bloeddruk probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 16:05

Ja de internist vond het allemaal raar omdat ik ook thyrax had waar je dus een hoge bloeddruk van kon hebben. En had toen bloeddrukmedicijnen en plastabletten. En op de 1e meten door hem zat me bloeddruk veel te laag.
Daarom moest ik stoppen met alles en daarna zo'n onderzoek. Waarop het dus net bij de grens bleef van hoogte.
Maar nu ineens dit :\

Zout zei de dokter idd..En veel bewegen. Maarja mocht pas als hij minder hoog was.

Had ook heel de week al veel hoofdpijn , moe , wazig zien. en dan die irritante hartkloppingen en zo'n drukkend gevoel op je borst. En zo'n zenuwachtig gevoel. beetje lastig uit te leggen.