Overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:50

Hallo,

Ik zit in de 3e klas van het gymnasium, en ik heb soms het idee dat ik tegen overspannenheid aanzit. Nou weet ik dat mensen dan denken van: 'Jemig, jij bent nog maar 14, stel je niet aan.' Maar ik heb regelmatig (bijna elke dag) dat ik in mijn agenda kijk en denk: 'Ooh mijn god. Dit moet nog gebeuren dit en dit en dat.. Hoe moet dit lukken? Dit is niet mogelijk. Help!' Het vliegt me dan helemaal naar de keel.

Ook heb ik periodes van 3 weken met elke dag een toets die 3 keer meetelt, en dat is dan nog niet eens de toetsweek. Geen enkele leraar houdt hier rekening mee, en ze denken allemaal dat hun vak het enige vak is dat wij volgen. Al mijn vriendinnen hebben er last van, en sommigen van hun hebben dan ook regelmatig huilbuien op school. We zijn al een paar keer naar de teamleider geweest, maar die meent er niks aan te kunnen doen. Ook heb ik zelf het idee dat mijn conditie achteruit is gegaan door al de stress. Bovenaan de trap kom ik gewoon bijna niet meer op adem.

Ik zit meestal tegen de 3 uur per dag aan mijn huiswerk, en dat is meestal zoveel dat ik stiekem in mijn bed soms nog dingen moet doen met een zaklamp. Na school kan ik alleen nog 1 keer in de week paardrijden en verder zie ik mijn vriendinnen nooit meer na schooltijd. Weekenden gaan op aan huiswerk bijwerken, en ik heb echt het gevoel dat ik op ben. Ik zie zo tegen dingen op dat ik ze gewoon niet meer doe. Ik kan mezelf er gewoon niet meer toe zetten.

Veel vriendinnen van mij gaan als ze thuis komen eerst 2 uur slapen, omdat ze zo moe zijn.

Nou is mijn vraag; Is het überhaupt wel mogelijk dat mensen van 14 ook overspannen kunnen zijn? En weten jullie iets wat wij hier tegen kunnen doen? Teamleider doet echt niks.

Bedankt alvast, ik ga nu maar weer huiswerk maken. *Zucht*

Anoniem

Re: Overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:03

Oohja, nog even.. Het is zo irritant als mensen je hierover niet serieus nemen, bijvoorbeeld mijn moeder: 'Het zal allemaal wel meevallen.' Nou echt niet. Ik kan niet meer. Een leraar van mij hoeft nu nog maar 2 dagen in de week te werken omdat hij overspannen is, maar wij? Mijn hele vriendinnen-clubje voldoen allemaal aan alle symptomen van overspannen zijn. Maar niemand doet er iets aan. Ik vind dat dit toch zeker serieuser moet worden genomen. Zeker door teamleiders van scholen mag er best wat meer aandacht voor worden gevraagd. Ik denk namelijk dat het op sommige scholen best een probleem is; Overspannen jongeren.' Alleen mensen vinden het stom klinken en doen het af met: 'Joh, je bent nog maar jong, dat kan nooit.' Wat vinden jullie nou?

Justice_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:09

Ik weet het niet hoor, maar kan het misschien niet zijn dat het niveau gymnasium iets te hoog voor je is? En ik bedoel dan niet qua leerstof maar qua hoeveelheid.. Ik zit namelijk zelf op havo en heb hier ook wel een beetje last van, maar niet zo erg als jij beschrijft. Je moet namelijk ook genoeg tijd hebben voor ontspanning en leuke dingen!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:13

Ik heb geen idee of dit overspannen is, maar ik weet wel dat het niet goed is :(:) .
Teveel druk er niet mee om kunnen gaan etc.
Ik zou het zeker eens voorleggen aan iemand van school of bij je huisarts, misschien dat deze jou kunnen helpen om dingen wat anders aan te pakken!
Succes, meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:20

Justice_ schreef:
Ik weet het niet hoor, maar kan het misschien niet zijn dat het niveau gymnasium iets te hoog voor je is? En ik bedoel dan niet qua leerstof maar qua hoeveelheid..

Mmm, dat denk ik niet. Ik snap alles, en ik kan ook wel alles, het is alleen zo veel. En dat ligt niet aan mij, denk ik. Aangezien minstens 14 mensen uit mijn klas er last van hebben. En er is natuurlijk ook een reden dat ik het al 3 jaar volhoudt. Niet aanvallend bedoeld.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:45

Misschien doe je te veel? Dat je alles te uitvoerig doet enzo? Moet eerlijk zeggen dat ik vaak m'n huiswerk ook gewoon niet maakte, toetsen leerde ik zo voor dat ik een 6/7 haalde en dan vond ik 't wel best. Wel rot dat 't niet serieus wordt genomen want echt gezond klinkt 't niet zoals jij 't beschrijft. Vind ook niet dat je op die leeftijd zoveel tijd in je studie zou moeten steken.