Knieklachten, wie herkent dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Knieklachten, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 23:00

Al vanaf jongs af aan heb ik last van mijn knieen, altijd pijntjes, altijd kraken. Een paar jaar geleden heb ik de kruisband van mijn rechterknie gescheurd, wonder boven wonder heb ik daar geen last van ondervonden, knie lijkt zelfs beter geworden (kraakt een stuk minder als vroeger). Maar nu.....

Ik heb een staand beroep, tegenwoordig doe ik mijn werk met elastische kousen om mijn knieën, dan ben ik aan het einde van de dag pijnvrij. Ik ben een grote fan van hardlopen (naast paardrijden, dat dan wel) en gedurende hardlopen heb ik zelden last, maar daarna vaak wel. Mijn grootste probleem, ik kan niet door mijn knieën. Als ik dit probeer dat heb ik voornamelijk bij mijn linkerknie een scherpe pijn aan de linker onderkant, rechts ook wel, maar iets minder. Tijdens hardloopclinics hebben we vaak een rek en strek oefening waarbij we door onze knieën moeten zakken. Ik sla deze tegenwoordig maar over, want ik zak er gewoon doorheen, overeind komen is vaak nog pijnlijker. Het rare is dat mijn knieën nooit dik zijn, ze zijn eerder heel erg droog en bottig, nooit vocht er in. Wel heb ik X-pootjes en komt mijn knieschijf bij buigen behoorlijk naar de buitenkant te staan. Meestal negeer ik het, maar steeds vaker begin ik het gevoel te krijgen dat er iets mis is.

Wie herkent dit?

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:07

Ga eens langs een goede (sport)fysiotherapeut. Maar weinig mensen hebben rechte knieen en een stukje tape of ander schoeisel/zooltje zal je waarschijnlijk goed kunnen helpen.
Misschien heb je nu nog niet heel erg veel last, maar slijtage komt over de jaren en het zou toch vervelend zijn als je over 10 jaar met 2 compleet versleten knieen zit..

maaikemuis

Re: Knieklachten, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 23:09

Het probleem is dat ik sinds een jaar steeds meer last begin te krijgen tot het punt waarop het nu constant latent aanwezig is. Ik ben van plan om hiermee naar een arts te stappen (niet op eigen werk), maar wil graag wat info inwinnen. Temeer omdat ik tot mei door wil gaan met hardlopen, dan is er een wedstrijd dit ik nog heel graag zou willen lopen. Want als ik heel eerlijk ben, denk ik dat ik op deze manier niet zo heel lang meer zal kunnen hardlopen.

Wat ga ik dan eens doen aan duursport......

wyko

Re: Knieklachten, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 09:30

Ik heb ook al vanaf mijn 10e last van de knieen, ook wel zoals jij beschrijft.
Maar sinds ik aangepaste zooltjes heb, van de podo, gaat het stukken beter!