Wat me nu toch is overkomen, vond mijn buik zelfs te veel..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Wat me nu toch is overkomen, vond mijn buik zelfs te veel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 09:58

Hoi!
Sinds woensdag avond ben ik ook ongesteld geworden, voor het eerst.
Nu is het bij mij de eerste dag niet zo erg.. De 2e dag.. ( gister dus ) Viel wel mee.. had wel ontsettend veel last van mijn rug enzo.. Toen, die avond ging he helemaal mis. ik lag op bed. en mijn buik romelde en rotzooide, ik kwam net uit een warme douche.. Het leek wel of er allemaal ballonnetjes in knapte, echt zo voelde het. En je zag het eigenlijk ook :=
Ik wist niet dat het die avond vreselijk mis zou gaan... ;(

Toen ik bijna sliep, ging het vekeerd. Bouwvakkers in mijn buik? Ik weet het niet. Zo leek het.
Op een gegeven moment deed het echt zeer, en stond ik op. Meteen kwam alles naar buiten, Alles...
Heb wel 7 x overgegeven, en heb de wc natuurlijk niet gehaald.
Heb daar in me uppie mn eigen braaksel zitten opruimen, ( pa en ma waren weg) En mn broers zaten in het kantoor te pokeren. Op een gegeven moment had ik mama wel duizend x gebeld. Maar ze nam maar niet op. Wanhopig was ik. heb nog nooit zo vreselijk last van mijn buik gehad.
Het stak, Onderin natuurlijk... :roll:
Gellukkig was mijn broer van 20 even mijn redder in nood.. Hij kwam met zn mobiel aan, Gaf me een klopje op mn schouder, zij dat het wel goed kwam en trooste me verder.
Hij legte uit dat elke vrouw dit probleem had, alleen de een heeft het dus erger dan de ander..
Nou.. Dat blijkt wel weer. Iemand die ik ken die heeft er absoluut geen last van, en voelt het amper als haar maand dus aan de beurt is :(
Ik heb daarna de mobiel van mn broer gekregen en mama gebeld. gelukkig nam ze nu wel op, en ze vertelde me dat ze meteen naar huis kwam.
Het was toen kwart over 10...
Ik heb geen zussen, maar de vriendinnen van mijn broers ( 20, 21 ) Zie ik echt als mijn zussen, en ik kan er super mee omgaan, en ze weten alles van me.. Van mij , mijn vriendje. Ze helpen me met alles.
En als we dan een x weg gaan, dan doet de een mijn haar, en de ander mijn make-up ! *D
Gelukkig kwam de vriendin van mn oudste broer ( J. 21 jaar ) Bij me in de keuken zitten, tegen haar vertel ik altijd dingen zoals ontmaagden en al dat soort dingen. Ze heeft altijd goede raad voor me klaar staan, en daar kan ik soms behoorlijk van op knappen..
Ze heeft me net als mn een na oudste broer uitgelecht dat iedereen het had. Zij had het ook zo erg, nog steeds zelfs... Ze vertelde dat ze er ook dagen ziek van was, en Nee. inderdaad, het is oneerlijk want jongens hebben zoiets niet.
Wij moeten ook helemaal zelf een kind naar buiten brengen, en we moeten ze ook dragen, ;(
Tegelijkertijd is dat natuurlijk heel erg.. Mooi! *D
Hoe dan ook, Ik heb een glas water gedronken en een advil ( Soort aspirine, maar dan werkt beter) En zelfs dat water niet binnen gehouden.
J. zei dat ik maar eve op papa en mama's bed moest gaan liggen, en dat ik maar moest roepen als er iets was. Ze heeft hele tijd in de keuken gezeten, en de slaapkamer waar ik lag, is daar naast.
Ik was in slaap gevallen, de advil had zijn werk gedaan, en mijn buik was eindelijk rustig geworden. Het was half 12.
Eindelijk kwam mama thuis, en heeft als lieve moeder alles opgeruimd :(:) had zo graag gezecht dat het niet hoefde, kon het zelf wel en heel leuk en aardig, maar dat kon ik niet.
Ik was kapot, mijn lichaam was kapot en ik wist wanneer ik op zou staan ik duizelde en neer zou vallen achterover op bed.
Ik moest maar blijven liggen van haar, Maar oh.. wat ben je op zo'n moment blij met je moeder, als je een paar uur geleden nog naast je braaksel heb zitten huilen.. Alleen :n
Alles was opgeruimd, ramen waren op en de lucht was gelukkig weg.
Ze had mijn bed aan gezet ( Verwarmend bed heb ik ) En had een kruik voor me gemaakt :+:
Toen ik in bed lag, was het ongeveer half 1. en lag ik met een kruik in een verwarmd bed.
Eindelijk was alles voor bij, en de advil had zijn werk gedaan, en daar was ik oh zo blij mee.

Écht, wat ben je op zo'n moment blij dat je moeder bij je is.. :j
Ik zit nu hier dus. Voel me beter, heb wel last van mn nek en rug. Maar heb een kruik op mn buik liggen...
Ik ben dus niet naar school. en maak me zorgen dat ik morgen niet zal kunnnen paardrijden...

Is het normaal wat ik heb meegemaakt? Hoort het er allemaal bij? Of is dit echt even iets heel anders dan wat jullie hebben/hadden?
Voor hoelang heb ik dit? De eerste 2 dagen alleen? Of elke maan de 2e dag? Of misschien niet meer?

Wanhopig.. en voel me letterlijk en viguurlijk k*t. :(:)

Bedankt voor het lezen... :)

EDIT:Heb nu de hele dag , avond en nacht al dorst, en mijn buik begint weer te keer te gaan, heb al 4 koppen thee op en zit nu aan mn 5e met een pakje taksi!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:05

Jeetje meid, jij bent wel echt een van de ongelukkigen die er erg veel last van heeft :(:) Zelf herken ik alleen de erge buik- en rugpijn..
Als ik jou was en deze klachten zouden elke maand terugkeren, dan zou ik linea recta naar de huisarts rennen en daar mijn verhaal doen..Ik denk dat ze dan de pil voorstellen, of slik je die al? Misschien is er anders nog een andere oplossing, dat weet ik niet..
Sterkte ermee! Doe maar rustig aan en laat je een beetje verwennen :)

edit: Misschien is het trouwens een combinatie van menstruatie-geweld en de griep? Die waait ook aardig rond op het moment en daar zitten wel braak- en maagklachten bij :j
Laatst bijgewerkt door Corelli op 23-01-09 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:06

Wat naar voor je dat je er zoveel last van hebt.
Ik heb er vroeger ook heel veel last van gehad.
Ik ben toen naar de huisarts gegaan en die heeft toen de pil voorgeschreven, dit heeft voor mij toen heel erg geholpen.
Dit advies wil ik jou dus ook geven en daar krijg je ook antwoord op al je andere vragen.
Heel veel sterkte. :(:)

_janet_

Re: Wat me nu toch is overkomen, vond mijn buik zelfs te veel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:09

Heel veel sterkte zeg.
Wat vervelend dat je zo veel last hebt.
Dat heb ik zelf ook, daarom ben ik toen ik net ongesteld werd, ook naar de huisarts gegaan. Toen ben ik aan de pil gegaan en dat heeft wel veel geholpen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:10

De pil? Kan dat dan als je 12 bent?
Hmms.. vind het ook zo balen dat ik niet niet in bad mg hé?
En tampons vind ik eng. OB'S zijn echt fijn/vertrouwd. maarja, die hebben wij hier niet. Deze durf ik niet. Ob's alleen maar goede verhalen enzo.. Maar heb laatst een ob mini van vriendin geleend, en die zitten gewoon heel fijn, moet ze dus eerst even kopen.
Toch blijf ik die dingen eng vinden, en het is bij mij allemaal heel gevoelig enzo.. Met eruit halen ook..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:11

Ik ben ook al op mijn 13de aan de pil gegaan, en mijn zusje ook om dezelfde reden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:12

Bah, wat vervelend :(:)
Ik hoop dat het een combi is en dat het snel beter met je gaat!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:13

Gefeliciteerd meid, je bent officieel van meisje…een jonge VROUW aan het worden en tja, dit hoort er allemaal bij…helaas! Maar…dat maakt ons vrouwenvolk heel sterk!
Je hebt wel een hele heftige reactie hoor moet ik zeggen. Zelf had ik er geen last van. Pijnlijke rug en eerste dag die weeën in je buik, hoort er allemaal bij. Soms kan ik ook wat gevoelige borsten krijgen.
Inmiddels is mijn lijf aan al die hormonen en vrouwendingetjes gewend maar het jouwe moet nog even zijn draai zien te vinden.
Als je volgende keer weer zo ziek ervan bent, even langs de HA gaan idd. Ik had vroeger last van heel onregelmatige periodes en was het zomaar 3 weken achter elkaar (is ook geen pretje) en toen kreeg ik op mijn 15e idd dus al de pil. Maar dat moet je proberen zo lang mogelijk uit te stellen want het zijn toch kunstmatige hormonen.
Je lichaam moet gewoon even het ritme te pakken krijgen.

Kan ook best wel zijn dat je door het voor het eerst ongesteld worden tijdelijk een verminderde afweer had en tegelijk een buikgriepje hebt opgelopen waardoor je zo vreselijk moest overgeven.
Kijk het nog een keertje aan de volgende keer dat je het weer krijgt (want het kan best zijn dat het nu weer even op zich laat wachten).

Het hoort er allemaal bij en trouwens wat een gewéldige reactie van je broer, echt heel lief van hem en ook van die vriendinnen. Lekker alles met ze blijven bespreken hoor, doe je goed!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:16

JustaLive schreef:
Toch blijf ik die dingen eng vinden, en het is bij mij allemaal heel gevoelig enzo.. Met eruit halen ook..

Beetje een rare vraag misschien, maar was de tampon dan wel goed vol gezogen toen je hem eruit haalde? Als een tampon namelijk niet vol is, gaat het inderdaad allemaal wat stroever en dat kan dus ook gevoelig zijn :j

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:17

Ik ben destijds ook op 13jarige leeftijd aan de pil begonnen omdat ik elke maand gewoon ziek was van mijn menstruatie.. soms kon ik niet eens meer lopen van de pijn! De pil heeft toen echt ontzettend geholpen.
Nu (10 jaar later ;)) gebruik ik de pil niet meer en heb ik nog steeds behoorlijk last maar ik kan wel weer gewoon functioneren, en dat lukte vroeger niet...
Sterkte meid, ik hoop dat het snel weer wat beter gaat met je.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:20

Corelli schreef:
JustaLive schreef:

Beetje een rare vraag misschien, maar was de tampon dan wel goed vol gezogen toen je hem eruit haalde? Als een tampon namelijk niet vol is, gaat het inderdaad allemaal wat stroever en dat kan dus ook gevoelig zijn :j

Danzou dat het wel zijn.
Heb hem ongeveer een uurtje ofzo ingehaald. Was veels te zenuwachtig en dacht er telkens aan. Kreeg hem idd ook bijna nietuit.
Imago01 schreef:
Gefeliciteerd meid, je bent officieel van meisje…een jonge VROUW aan het worden en tja, dit hoort er allemaal bij…helaas! Maar…dat maakt ons vrouwenvolk heel sterk!
Je hebt wel een hele heftige reactie hoor moet ik zeggen. Zelf had ik er geen last van. Pijnlijke rug en eerste dag die weeën in je buik, hoort er allemaal bij. Soms kan ik ook wat gevoelige borsten krijgen.
Inmiddels is mijn lijf aan al die hormonen en vrouwendingetjes gewend maar het jouwe moet nog even zijn draai zien te vinden.
Als je volgende keer weer zo ziek ervan bent, even langs de HA gaan idd. Ik had vroeger last van heel onregelmatige periodes en was het zomaar 3 weken achter elkaar (is ook geen pretje) en toen kreeg ik op mijn 15e idd dus al de pil. Maar dat moet je proberen zo lang mogelijk uit te stellen want het zijn toch kunstmatige hormonen.
Je lichaam moet gewoon even het ritme te pakken krijgen.

Kan ook best wel zijn dat je door het voor het eerst ongesteld worden tijdelijk een verminderde afweer had en tegelijk een buikgriepje hebt opgelopen waardoor je zo vreselijk moest overgeven.
Kijk het nog een keertje aan de volgende keer dat je het weer krijgt (want het kan best zijn dat het nu weer even op zich laat wachten).

Het hoort er allemaal bij en trouwens wat een gewéldige reactie van je broer, echt heel lief van hem en ook van die vriendinnen. Lekker alles met ze blijven bespreken hoor, doe je goed!

Dankjewel :(:)
Toch nog liever even meisje willen blijven en dit uitstellen.
Doet me echt zeer. heb er ook last van enzo..
En dan nog een vraag, heb je ook verschillende maten maandverrband of dat niet?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:25

Een uurtje is inderdaad waarschijnlijk niet lang genoeg om de tampon "vol te krijgen" :+ Je kan een normale denk ik wel 2 tot 3 uur laten zitten, met die mini's misschien iets korter, maar dat is ook afhankelijk van de hoeveelheid bloed die je verliest..Je kan ook een tampon én een maandverbandje in doen, dan ben je niet meteen doorgelekt als je tamon er toch iets te lang in zit :)
Maandverband is er inderdaad in verschillende maten en in heel veel verschillende soorten..Voor de nacht heb je bijvoorbeeld extra lange verbandjes met lange vleugels etc.
Ik heb zelf altijd Always met vleugels en dan de normale lengte, die vind ik het fijnst..Denk dat je zelf even moet uitvogelen wat je prettig vind en je moeder weet vast ook wel raad :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:26

Ik heb ook van Always, de normale grootte, en zonder vleugels. :)
Mijn moeder zei dat tampons ze niet echt wat voor mij vond :S
Wat maakt dat nou weer uit? Als ik ze nodig heb, dan heb ik ze nodig toch?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:29

JustaLive schreef:
Hoi!

TS, wat ben jij omringd met lieve zorgzame mensen, koester dat hoor!

Ik zou na je eerste menstruatie niet meteen met tampons enzo beginnen en al helemaal niet met de pil! Ik vermoed zelfs dat deze verschijnselen eerder met een (buik)griep te maken hebben dan met je menstruatie. Wacht eerst je volgende maar eens af, wellicht duurt het weer even voor die komt, het eerste jaar zul je mogelijk nog niet regelmatig zijn.

Ik lees dat je een vriendje hebt en met je 'schoonzus' praat over ontmaagden. Ik hoop dat je nog niet zover bent op je 12e? Pas in ieder geval goed op jezelf en wees voorzichtig..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:30

He wat naar meid dat je zo ziek bent geworden. Ik moet zeggen dat ik dat nooi gehad heb... ik heb altijd wel heel veel buikpijn, maar dat onderdruk ik door meteen een paracetamol te nemen als ik maar een beetje pijn op voel komen. Is ook maar één dag dat ik zelf pijn heb.

Maandverband heb je zeker in verschillende maten, neem maar eens een kijkje bij de drogist. Voor de allerlaatste dagen kun je inlegkruisjes nemen, die zijn superdun en voel je niet zitten, dat deed ik zelf tenminste altijd toen ik nog maandverband gebruikte.

Sinds een jaar of 6 gebruik ik tampons en dat is toch wel een uitkomst hoor, je voelt ze niet zitten en merkt nauwelijks dat je ongesteld bent.

Ik denk ook dat je lijf nog even moet wennen en zijn draai vinden met het ongesteld zijn. Maar als je elke keer zo ziek wordt is een bezoekje aan de HA geen overbodige luxe. Verder vind ik het ook super lief van je broer hoe hij je heeft geholpen, echt heel tof :j

Corelli

Inderdaad! Denk dat je alleen zelf kan bepalen of tampons wat voor je zijn :)
Wat gaf je moeder voor argument dan?

nickyu

ja hoor tig verschillende soorten en maten

gewoon even uitproberen (of ga langs apotheek voor verschillende proef pakketjes ) wat jij het fijnste vind

ik vermoed dat je beetje last van een buikgriepje had
dat in combi met je ongesteld heid is niet leuk

was zelf ook tijdens deze periode veel gevoeliger
voor verkeerd eten of bv darm activerend eten
vet en uien enzo maar ook griepjes
als je dan toch al niet lekker bent is dat zeker niet fijn

zo te lezen kom je uit een fantastisch gezin !
echt top hoe ze je opvangen

probeer hormonen te vermijden
als het zonder kan doe het dan .. is en blijft troep

hopelijk verloopt volgende maand wat prettiger ;)
:(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:32

Chubby schreef:
JustaLive schreef:
Hoi!

TS, wat ben jij omringd met lieve zorgzame mensen, koester dat hoor!

Ik zou na je eerste menstruatie niet meteen met tampons enzo beginnen en al helemaal niet met de pil! Ik vermoed zelfs dat deze verschijnselen eerder met een (buik)griep te maken hebben dan met je menstruatie. Wacht eerst je volgende maar eens af, wellicht duurt het weer even voor die komt, het eerste jaar zul je mogelijk nog niet regelmatig zijn.

Ik lees dat je een vriendje hebt en met je 'schoonzus' praat over ontmaagden. Ik hoop dat je nog niet zover bent op je 12e? Pas in ieder geval goed op jezelf en wees voorzichtig..

Haha , met ontmaagden bedoel ik dat zij bijvoorbeeld eerlijk en oprecht verrteld dat ik voorzichtig moet doen enzo, en met verschillende jongens moet oppasen, dat ze me ook verteld hoe je kunt merken of een jonge wel of niet wat voor je is, en dat je ontmaagding dus zonder dwang moet gaan :) Dat bedoel ik er mee! :)
Hahha, uuhm. nee nog niet van plan om nu al ontmaagd te worden.
Jaa ik weet.. Heb erhier genoeg rond lopen. 1 iemand van 17, een kleintje van 7 een van 20 en 1 van 21 en dan een vriendin (zus) 19 en nog een vriendin ( zus) van 21 :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:36

nickyu schreef:
ja hoor tig verschillende soorten en maten

gewoon even uitproberen (of ga langs apotheek voor verschillende proef pakketjes ) wat jij het fijnste vind

ik vermoed dat je beetje last van een buikgriepje had
dat in combi met je ongesteld heid is niet leuk

was zelf ook tijdens deze periode veel gevoeliger
voor verkeerd eten of bv darm activerend eten
vet en uien enzo maar ook griepjes
als je dan toch al niet lekker bent is dat zeker niet fijn

zo te lezen kom je uit een fantastisch gezin !
echt top hoe ze je opvangen

probeer hormonen te vermijden
als het zonder kan doe het dan .. is en blijft troep

hopelijk verloopt volgende maand wat prettiger ;)
:(:)

Ik hoop het inderdaaad ook, ik zou eens even kijken enzo bij drooggist en alles.
Je hebt ook van die merkloze tampons, maar ik hoor dat die lang niet zo vertrouwd zijn als ob?

Corelli schreef:
Inderdaad! Denk dat je alleen zelf kan bepalen of tampons wat voor je zijn :)
Wat gaf je moeder voor argument dan?

Ze zei dat ik eigenlijk niet meteen hoefde te beginnen met tampons, dat is niets voor jou zei ze.
Later vroeg ze of ik het al had geprobeeerd, ik zo ja.
En legde ze beetje uit enzo. Maar meerendeels wist ik al van internet en boekjes van ob. En had ook net een proefwerk van dit achter de rug waar ik een goed cijver voor had! :)
Toen zei ze dat ik zelf eigenlijk maar een beetje moest uitvogelen wat ik het fijnste vond, en als ik iets nodig had ik maar een gil moest geven,

Tja, zij is er net sinds een paar weken van af :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:37

Mas schreef:
He wat naar meid dat je zo ziek bent geworden. Ik moet zeggen dat ik dat nooi gehad heb... ik heb altijd wel heel veel buikpijn, maar dat onderdruk ik door meteen een paracetamol te nemen als ik maar een beetje pijn op voel komen. Is ook maar één dag dat ik zelf pijn heb.

Maandverband heb je zeker in verschillende maten, neem maar eens een kijkje bij de drogist. Voor de allerlaatste dagen kun je inlegkruisjes nemen, die zijn superdun en voel je niet zitten, dat deed ik zelf tenminste altijd toen ik nog maandverband gebruikte.

Sinds een jaar of 6 gebruik ik tampons en dat is toch wel een uitkomst hoor, je voelt ze niet zitten en merkt nauwelijks dat je ongesteld bent.

Ik denk ook dat je lijf nog even moet wennen en zijn draai vinden met het ongesteld zijn. Maar als je elke keer zo ziek wordt is een bezoekje aan de HA geen overbodige luxe. Verder vind ik het ook super lief van je broer hoe hij je heeft geholpen, echt heel tof :j

Klopt,Mathijs is ook een hele zorgzame broer! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:37

He Getsie wat naar.

Mijn eerste keren had ik e rniet zoveel last van, wel ontzettende bloedverlies dat ik er helemaal flauw van werd. En ook een aantal keren ben flauwgevallen.Wat bij mij goed helpt tegen de pijn is Aleve Feminax.

Maandverband en tampons is echt verschillend. Vind Maandverband fijner maar gebruik toch ook tampons. Vind het inbrengen alleen ontzettend vies (sowieso voel ik mezelf vies als ik ogesteld ben).

Succes ermee..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:41

je hoeft inderdaad niet meteen te beginnen met tampons, maar als het je bevalt, waarom niet? Veel meiden vinden tampons veel prettiger omdat je ze niet voelt en omdat het ook minder vies aanvoelt..Als jij die mening ook deelt, ga je rustig een experimenteren met verschillende maatjes tampons en anders is het ook prima en komt dat over een tijdje wel, of helemaal niet :)
Ik heb zelf ook altijd OB omdat ik me daar inderdaad het prettigst bij voel, maar denk niet dat andere merken echt minder betrouwbaar zijn :n Alles wordt goed getest en moet immers aan vele kwaliteitseisen voldoen..
Het enige wat er mis zou kunnen gaan (en die kans is erg klein hoor!) is dat het touwtje er af knapt..Er wordt ook geadviseerd om voor het inbrengen van de tampon eerst even stevig aan het touwtje te trekken om te checken of hij goed vast zit :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:43

Oké dan... Maar waarom gebruiken zoveel dan Ob?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:48

Bij mij is het ook elke maand een drama. Ga kapot van de pijn. Kan niet liggen, zitten, staan, lopen van de buikkrampen. Ik gebruik Aleve Feminax, zodra ik de eerste krampjes voel slik ik twee pillen en ga dan in bed liggen. Slaap dan ongeveer twee drie uur. Als ik wakker wordt neem ik weer een pil en zo werk ik me door die dagen heen. Werkt erg goed dat spul, maar ik wordt er wel een beetje duf van.

Sterkte meis!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:49

het eerste jaar dat ik ongesteld was was ook vreselijk.
al gebruikte ik een super tampon na 2 uur lekte ik al door :( met vreselijke rugpijn, buikpijn en vaak ook nog migraine. ik was toen ook vaak 3 dagen uit de running. toen ben ik ook maar aan de pil gegaan en dat scheelde echt enorm. nu rommelt t nog wel wat en wat last met m'n rug maar that's it.

sporten was voor mij wel altijd een verlichting, scheelde enorm met de rug- en buikpijn