trap gehad van paard spier nog altijd niet goed .

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

trap gehad van paard spier nog altijd niet goed .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 22:51

Een half jaar geleden heb ik van mijn merrie die uit joligheid wegspurte en ik ff niet oplette een trap gehad .
tegen mijn spier in mijn rechter bovenbeen net bij mijn heup .

De trap was dusdanig hard geweest dat ik niet meer kon staan of lopen. Mijn dochter had mijn telefoon gepakt om een vriendin te bellen omdat moeder buiten westen tegen het hek lag van de pijn .:o .
De ambulance is toen gekomen omdat er vanalles kraakte . Tijdens het op brancard leggen schoot er iets weg in mijn heup en waarschijnlijk schoot het toen goed zei de arts .
Heb veel pijn gehad en pijnstillers. fotos etc waren verder goed dus mocht weer naar huis .

Later bleek toen ik na een maand nog steeds als een eend liep te waggelen dat ze mijn spier doorgeslagen had en dat deze aan de zijkantjes nog wel vastzat maar in het midden niet meer .
Doordat ik gewoon doorliep kon de spier ook niet genezen en sprong de spier telkens weer los wat even een helse pijn opleverde maar daarna kon ik alles weer .

de huisarts adviseerde me rust te houden want spier moest genezen anders zou ik geopereerd moeten worden omdat er steeds meer litteken weefsel op spier kwam te zitten en het steeds lastiger werd om het mooi te laten genezen .

maarja goed met 2 kinderen een huishouden en 5 knollen valt dat niet mee om rust te houden .
en aangezien ik er verder weinig last van had heb ik stiekem toch meer gedaan dan dat ik mocht .

nu half jaar verder doet het geen pijn meer maar voel ik het wel nog met bepaalde bewegingen ook heb ik een soort deuk net onder mijn bil wat waarschijnlijk het gat in de spier is wat ik ook duidelijk voel als ik erover heenga .

nu is mijn vraag gaat dit vanzelf nog beter worden want zie een operatie eigenlijk ook niet echt zitten .
of heeft er misschien iemand nog ervaringen met kapotte spieren . ;)

weet dat ik me niet echt aan de regels van de huisarts heb gehouden maar begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken omdat het zo lang duurt .
Laatst bijgewerkt door Hope2012 op 22-01-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Re: trap gehad van paard spier nog altijd niet goed .

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:53

misschien een bezoekje brengen aan de fysio?

maar als er daar echt litteken weefsel zit kan je daar vrij weinig meer aan doen, dat verdwijnt namelijk niet meer.
( ja of je moet het dus operatief verwijderen, maar ik ben geen arts dus weet niet of t kan ^^)

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 22:59

Het littekenweefsel kan idd alleen operatief verwijdert worden .
en dan zou de spier gehecht worden .
maar het beste was als het uit zichzelf aan elkaar ging zitten .
De huisarts zei ook dan krijg je een mooie bobbel op je been van het litteken weefsel .
maar ik heb geen bobbel ik heb een deuk dus vrees dat het nog steeds niet aan elkaar zit .

stom eigenlijk dat ze in het ziekenhuis ook niet verder keken als de botten .
dit geintje duurt langer als een gebroken been :(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:03

Ik denk niet dat het nog goed komt.
Ik ben een aantal jaar geleden omver gelopen door een paard en die is op mijn been gaan staan, zowel aan de binnen als buitenkant net boven en onder mijn knie. Heb daar lang veel pijn aan gehad en nu nog steeds doet het hels zeer als ik zachtjes ergens tegenaan stoot.

Dus ik zou zeggen; laat het nu maar fiksen en doe wat die arts zegt anders loop je de rest van je leven met pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:07

Ik weet niet hoe het bij mensen zit,maar mijn paard heeft ook een trap ooit gehad op haar borstspier.
eerst was daar een flinke bloeduitstorting uit eindelijk werd het ook een deuk.Het heeft me drie jaar gekost om ze terug te kunnen laten galoperen,het schijnt dat een deel van die spier dat doodgetrapt is niet meer aangroeid.Dus ik neem aan dat dit bij mensen ook zo is?
Mijn paard is geholpen met fysio therapie.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:13

ja,hier nog een sukkel. :D

vorigjaar mei een trap gehad en ook ik kon niet meer lopen of wat dan ook.
ze konden niet zeggen of er een breuk zat vanwege de zwelling,fotos gemaakt en geen breuk.
verder nergens naar gekeken.
later bleek dat mijn spier kapot was en door de klap mijn kniebanden uitgerokken/gescheurd waren.
duurde maanden voor ik weer echt kracht had [nog steeds niet 100%]
ik merk dat ik moeite hou met bepaalde bewegingen/houdingen en dat de spier korter lijkt,laatste stukje rek komt niet terug zeg maar.
bij mij zit er inmiddels een bobbel dan een put en dan weer een bobbel.
ze kunnen idd opereren maar dat hoeft niet altijd een verbetering te zijn.
litekenweefsel word minder door beweging en doorbloeding [kan!] dus ik zou zeggen masseren!
laat wel ff kijken of je spier weer vast zit voor je begind
de oude word het vaak niet meer hoor,succes.

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:24

Ik ben anderhalf jaar geleden getrapt tegen mijn bovenbeen, buitenzijde 10cm boven de knie (dat was een gelukje).
Maar precies op de spier. Het deed ook heel erg pijn kan ik me herinneren. Maar verder niet gegaan naar dokter ofzo, en zelf verplicht rust gehouden omdat ik er dagen niet op kon staan. (en wel gewoon weer willen rijden na een paar dagen :+ ik kwam er dus achter dat dat niet kon). Nu heb ik nog steeds een deuk zitten op die plek en is er verkalking op de spier ontstaan (harde massa). Gelukkig is een bekende fysio, en die heeft me wat gelopen met masseren e.d. om het weer wat losser te krijgen maar het zit er nog steeds (littekenweefsel). Het wrijven van de plek deed veel, veel pijn maar voelde daarna dagen beter. Het eerste jaar had ik ook last van pijnscheuten in de spier. Nu merk ik er eigenlijk niks meer van.

In jouw geval lijkt het mij helemaal niet zoo gek dat je er nog last van hebt. Fysiotherapie is alleen wel iets wat ik zou aanraden, alleen word je er op korte termijn niet zo blij van :o Succes

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:33

Fysio is hetgeen wat zou kunnen helpen, al heeft het mij neit geholpen, heb net als Shabbay een trap gehad op men bovenbeen boven de knie, zit na 4 jaar nog steeds een deuk en met koud en vochtig weer zoals nu heb ik er last van, maar verder gelukkig niet

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 10:16

bedankt voor de reacties .

ga maandag toch de huisarts maar even bellen voor verwijzing naar de fyshio .

idd met dit weer heb ik er ook behoorlijk last van .

paardrijden werkt ook niet echt dus heb ookal een tijdje niet gereden .
met lopen voel ik het niet maar als ik hurk heb ik wel ff helse pijn dus dat doe ik zo min mogelijk . 8-)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:22

en dan mopper ik dat ik na 2 maanden nog last heb...
Paardlief kieperde me eraf en ging vervolgens met zijn volle gewicht fijn op mijn kuit staan :(
Ik kan mijn voet nog steeds niet plat op de grond neer zetten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:15

pfieuw, als ik t zo lees ben ik er met die ene trap die ik ooit vol op mn bovenbeen heb gehad (NET boven mn knie) echt heel erg geluk gehad.
meer dan een blauw/paarse/zwarte plek in de vorm van een hoefijzer heb ik er niet aan over gehouden, en blauwe plekken gaan weer weg.

maar idd even naar de fysio, ik meen me te herinneren dat je sinds kort geen verwijzing meer nodig hebt om het door je verzekering te laten vergoeden?
maar dat weet ik niet helemaal zeker, en misschien ligt het aan je zorgverzekeraar (ik heb in ieder geval geen verwijzing meer nodig dacht ik).