Te lage weerstand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Te lage weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 13:01

Hey bokkers,

Wie heeft er hier ook zo'n last van een te lage weerstand ?
Ik in ieder geval wel ... De laatste is het heel erg. Ik heb altijd al wat een lagere weerstand gehad maar nu is het niet meer te doen.
Ben ik net genezen van een griepje, krijg ik een week later een keelontsteking. Ben ik daar van genezen, dan blijf ik wel even sukkelen met een verhoudheidje ... en zo gaat dat bijna het hele jaar. In de zomer gaat het wat beter.
Maar hoe komt dat toch dat ik zo'n lage weerstand heb ?
Ik heb al bloed laten trekken bij de dokter en daar kwam niets abnormaals uit. Ik eet gezond, eet voldoende groenten en fruit, melkproducten, wel eet ik niet zoveel vlees, alleen kip, kalkoen en vis & verder vervangproducten. Ik neem een vitaminen & mineralensupplement bij en echinecea voor een betere weerstand. Ik spendeer mijn dag grotendeels in de buitenlucht...
Ik slaap gemiddeld zo'n 8u, heb meestal een normale nachtrust.
En oja, even ter info ik ben een studente van 17 jaar. ;)
Aan wat kan dit toch liggen ...
Iemand tips, ervaringen hiermee ?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:04

Stoppen met Echinecea nemen ter preventie! Ik heb het zo vaak gehoord van mensen die dat elke dag slikten, dat hun weerstand abnormaal laag was totdat ze ermee stopten.
Dat spul werkt echt super, maar wel alleen als het echt nodig is gebruiken.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 13:37

Nicolletje schreef:
Stoppen met Echinecea nemen ter preventie! Ik heb het zo vaak gehoord van mensen die dat elke dag slikten, dat hun weerstand abnormaal laag was totdat ze ermee stopten.
Dat spul werkt echt super, maar wel alleen als het echt nodig is gebruiken.

Ik heb het vorige winter genomen en dan ging het wat beter. Dan ben ik ermee gestopt voor een tijd. En nu neem ik het sinds vorige week terug maar ik neem het dus niet het hele jaar door.

Jibbel

Re: Te lage weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:43

weerstand zit in je darmen, weet niet of je last hebt van je buik?
Evt. zou je in overleg met je dokter probiotica kunnen proberen en niet van die yakult of activia dingen, maar echt op recept. Mss helpt dat voor je?

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 13:56

Jibbel schreef:
weerstand zit in je darmen, weet niet of je last hebt van je buik?
Evt. zou je in overleg met je dokter probiotica kunnen proberen en niet van die yakult of activia dingen, maar echt op recept. Mss helpt dat voor je?

Euh .. Last van mn buik ..De laatste tijd wel ja maar dacht dat dat kwam door dat ik griep had gehad ...
Ik zou er met de dokter eens kunnen over praten ja.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:58

Als je het ene naar het andere griepje krijgt zit je in een cirkeltje. Omdat je lichaam aan het herstellen is van het griepje ben je weer gevoeliger voor iets anders. :)
Ik heb een paar jaar geleden stage gelopen op een peuterspeelzaal en daar was ik maanden achter elkaar verkouden, door die snotterende kids. :)) Maar je bouwt daarna wel een flink immuunsysteem op! :D
Als je verder gewoon gezond bent zou ik me niet te druk maken, en niet meer nemen dan multivitamines.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:02

Een flinke dosis vitamine C kan nooit geen kwaad. En ter aanvulling zink. Dat helpt het natuurlijke afweer systeem.
Voor de rest zit je nu zoals gezegd in dat cirkeltje je kunt net niet genoeg opknappen en het volgende virus komt weer voorbij.
Beterschap

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:02

Hier nog zo iemand. Echinacea werkt voor mij niet. Ik heb het voornamelijk in de winter, zo van oktober tot april. Al 30 jaar......... Houd me aanbevolen voor tips

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:29

Ik hou dit topic even in de gaten. Door medicatie is mijn weerstand laag en ben ik snel ziek. Waardeloos!
Lekker cliché maar ik neem trouwens iedere dag van die vitamine-C tabletjes.