stuit probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

migo

stuit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 12:25

hoi allemaal;

wat had ik gisteren een pechdag: was van plan om amigo te rijden en de puntjes op de i te zetten voor de wedstrijd zondag in Oud gastel op het western onderdeel pleasure....we hadden weinig kunnen oefenen maar heel de week voelde hij goed om toch door te gaan...gisteren was er wel een stevige wind maar hij bleef goed bij me...en kon zo heerlijk oefenen.
Maar binnen 3 sec lag ik eraf, hij schrok van iets ( met wind ziet hij ineens veel kabouters) nam een spint en maakte zo`n haakse bocht dat mijn lichaam niet mee kon en rechtdoor ging....viel met al mijn gewicht op mijn heup en kon niet gelijk omhoog, schrok me rot.
Amigo stond gewoon naast me te wachten tot ik opstond maar ik kreeg het zelf niet voor elkaar, conclusie: ambulance naar het zieknhuis foto`s maken en een nachtje blijven......ja een scheur in mijn stuitje....dus daar ben ik nog maanden zoet mee. Vandaag naar huis, kan nog niet zitten ook nog niet op zo`n windring...alles doet zeer....mega spierpijn!

Heeft er iemand dit ook wel eens meegemaakt en hoe lang ging dit ongeveer duren?

Rianavaplu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:44

OOhhhh :o

Moest eerst stiekum lachen hoor, wordt je daar binnengereden in je eigen ziekenhuis!!! :D
Had er nog niets van gehoord, en had gisteren Tiny nog wel aan de telefoon!! :+
Hopelijk knap je snel wat op want dit is ook geen doen zeg!!! |(
Als ik wat voor je kan doen hoor ik het wel!!! :(:)

Heel veel beterschap en een knuffel van Caitlin en Melua!!!!! :9
Gr Rian ;)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:32

Ojee, wat balen zeg!
Ik heb zelf 3 jaar geleden m'n stuitje gekneusd, ook heel lang flinke pijn aan gehad. Mijn tinker sprong van schrik in de sloot, en ik viel eraf. Eerst viel het mee, maar daarna lang mee gezeten.

Hoop voor je dat het ietsie meevalt! ;)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:39

[TI] -> [MW]

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:43

*auw*

ik ben in oktober van kelly gevallen op mijn onderrug. dat is nu net weer een beetje opgeknapt.
had alle korte speieren verrekt,zitten ging ook niet echt denderend ;(
ben een keer van mijn eigen paard gevallen,ook op mijn stuitje,die was zwaar gekneusd.
heb 3 weken lang op handen en voeten rondgelopen,en moest met aankleden echt geholpen worden want sokken aantrekken?
no-way dat dat lukte :n

na een week of drie,vier ging het weer de goede kant op....

sjee ,heftige val zo en nou veel beterschap! :(:)

K1MmEl

Re: stuit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:46

een klasgenoot heeft ook haar stuitje gebroken gehad.. die heeft een half jaar niet kunnen zitten.. kwam elke dag met zo'n speciale kussen naar school..

heel veel sterkte ermee! ik hoop dat je je een beetje kunt vermaken nu je niks kunt!!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:52

Ik heb ook eens zoiets gehad.Pijnlijk en dat duurde erg lang...
Tot ik een keer(voor wat anders!) naar een osteopaat ging.Heb hem gevraagd wat hij er van dacht:stond alles scheef!Hij heeft die hele stuit weer recht gezet en niks geen last meer.
Kan ik je aanraden zodra de scheur gerepareerd is!

MargotM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:54

Ai!
Een paar jaar geleden ben ik ook van m'n paard op m'n stuitje gevallen. Door me om te draaien kon ik nog wel op staan. Ben toen ook weer op het paard geklommen en heb een paar rondjes gereden. Dat ging aardig maar eigenlijk niet. Dus er weer af en naar stal toe. Ben toen nog op de fiets naar een vriendin gegaan (zo'n 20 min fietsen) en pas toen ik daar was werd ik steeds stijver en kreeg ik steeds meer pijn tot ik uiteindelijk met de auto naar huis gebracht werd. Kon een beetje lopen, een beetje zitten, een beetje liggen. Ik heb geen foto's laten maken dus ik weet niet of er scheurtje in zat.

Uiteindelijk heeft het toch zo'n twee maanden geduurd voor ik weer normaal kon lopen zonder pijn.
Het heeft twee jaar geduurd voordat ik weer kon fietsen zonder pijn in m'n stuitje. Na zo'n 'fietstocht' (10 minuten) liep ik weer een week met een pijnlijke rug.
Ook paardrijden bleef soms pijnlijk, na een bok of een rare sprong deed m'n stuitje pijn, maar niet zo erg dat ik niet meer kon door rijden.

Nu heb ik daar geen last meer van. Doe rustig aan en voorzichtig! Heel veel sterkte!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:54

Ik heb ooit (zo'n 8/9 jaar geleden) m'n stuitje gebroken na val van paard. Iets anders dan een scheur natuurlijk maar ik moet zeggen; 'ik heb er nog steeds heel veel last van'
Er zijn dagen bij dat ik amper kan zitten op m'n kont (bureaustoel ofzo zit je recht en gaat goed maar op de bank ofzo gaat dat niet goed) Dan draai ik continu en moet ik meer op m'n zijkanten zitten dan op m'n kont.

Ik hoop voor je dat het snel over is, succes !

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:04

Dat kan best lang duren, eer je weer "gewoon" zit.
Ik heb het 4x gebroken en de 4de keer hebben ze het eruit gehaald. Je kunt zonder dus :D

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:50

ik ben ook in september zohard met paardrijden eraf gevallen op mijn stuitje, dat ik zelf ook niet meer kon opstaan.
hier heb ik een paar dagen heel erg last van gehad, echt elke pas die je deed deed gewoon pijn en was ook bijna niet naar school gegaan..

bij mij duurde het ongeveer een week dat ik weer een beetje normaal kon lopen enzo, maar het bleef wel pijn doen. steeds werd het gelukkig minder! :)

na iets van 2 maanden had ik er gelukkig helemaal geen last meer van :D

maar ik ben niet naar ziekenhuis gegaan :o maar wel met stuitje dus zal wel ongeveer ook zoiets zijn :)

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:51

IngridM schreef:
Ik heb ooit (zo'n 8/9 jaar geleden) m'n stuitje gebroken na val van paard. Iets anders dan een scheur natuurlijk maar ik moet zeggen; 'ik heb er nog steeds heel veel last van'
Er zijn dagen bij dat ik amper kan zitten op m'n kont (bureaustoel ofzo zit je recht en gaat goed maar op de bank ofzo gaat dat niet goed) Dan draai ik continu en moet ik meer op m'n zijkanten zitten dan op m'n kont.

Ik hoop voor je dat het snel over is, succes !

jaa idd, op de bank ofzo dan denk je is lekker zacht maar dat deed juist heel erg pijn.. :/
probeer dus gewoon zo veel mogelijk op 'gewone' stoelen te zitten :)

idd succes :D