Ik wil even mijn verhaal kwijt en ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Het gaat over een man die erg dichtbij mij staat.
Door een bepaalde reden (daar zijn de dokters al erg snel achtergekomen, gelukkig!) maakt zijn lichaam af toe nierstenen aan. Inmiddels slikt hij al enige tijd tabletten waardoor zich geen nieuwe nierstenen meer kunnen vormen. Probleem opgelost.
Echter, er zat nog 1 steen. De andere stenen zijn uitgeplast. De uroloog stelde voor om deze laatste steen operatief te verwijderen (omdat je er soms ook nierkolieken van kan krijgen, dat schijnt geen pretje te zijn).Hij zou 2 maanden geleden een operatie (dus echt onder narcose en op de OK) ondergaan, om dat ding te verwijderen. Dit gebeurd met een slangetje met een cameraatje en een grijpertje eraan.
Van tevoren naar de röntgenafdeling geweest, foto's gemaakt. De enige niersteen (logisch want door de tabletten kunnen geen nieuwe meer worden aangemaakt), die zat al in de urine leider.
Helaas was er die dag een spoed operatie en kon de geplande operatie niet doorgaan (kan gebeuren).
Afijn, 2 maanden erna terug, weer een röntgenfoto gemaakt en daarna naar de OK gebracht.

Toen hij echter bij kwam uit de narcose vertelde de operatie assistent dat er op de röntgenfoto niets te zien was geweest, maar dat ze toch maar even hebben gekeken voor de zekerheid maar niets hebben gevonden.
De man om wie het verhaal gaat zei ook dat er voor de operatie er een meisje bij was gekomen die zich voorstelde. Dit meisje was nog in opleiding.
We krijgen nu allemaal een beetje het idee dat hij voor niks onder narcose is gegaan, maar meer een beetje voor dat meisje te laten oefenen.

Helaas zijn er nu ook nog complicaties opgetreden en heeft hij erg veel pijn.
Wat dus eigenlijk allemaal niet had gehoeven. De steen was immers al weg en er worden door de tabletten die hij slikt ook geen nieuwe meer aangemaakt.Wat zouden jullie doen? We hebben al een klacht op het tevredenheidsonderzoek formulier van het ziekenhuis gezet maar ik zou er best nog wat mee willen doen. Of er wat mee gedaan wordt betwijfel ik maar ookal is het maar voor ons eigen gevoel. Ze kunnen je toch niet zomaar voor proefkonijn gebruiken.