Kijk operatie in de schouder.. wie heeft dit gehad?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Kijk operatie in de schouder.. wie heeft dit gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:38

Hoi, ik moet binnen nu en 6 weken geopereerd worden.. ik krijg een kijk operatie.. Of mijn cuf is gescheurd, geen idee wat dit is of mijn banden zijn dusdanig wijd dat ze de boel niet op zijn plek houden, daar bij ben ik ook nog eens hypermobiel in mijn gewichten, wat niet gunstig is.. maar hoe lang moet ik rustig aan doen ed? Ik vind het eigenlijk best eng.. gewoon zulke onbekende dingen in zo'n vies ziekenhuis (altijd te warm, het stinkt enz enz..)

Marchador

Re: Kijk operatie in de schouder.. wie heeft dit gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:38

Allereerst succes.

Ik ben voor beide schouders geweest en ben er erg tevreden mee, ik blijf een kleine beperking houden, maar in principe kan ik er gewoon alles mee.

Bij allebei de operaties moest ik 3 maanden in een sling. En eelke dag naar de fysio wat werd afgebouwd naar een keer in de week.
In totaal een revalidatie van 6 maanden.

Mijn collega daarintegen (zelfde ziekenhuis en zelfde arts). Kon gelijk alles weer en gaat een keer in de week naar de fysio toe.

Bij mij zat de schouder helemaal vast en ik kon ik er dde eerste maanden niets mee, maar zijn kon gelijk alles.

Tja ik denk dat het gewoon erg verschilt per persoon, per operatie :)

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:44

ik meld mij hier even, want ben erg benieuwd naar verschillende ervaringen.
Binnen nu en een korte tijd, ben ik er bang voor dat ook ik een kijkoperatie ga krijgen in beide schouders..
ik hoop dat mijn revalidatie daarvan niet zoveel maanden in beslag gaat nemen..

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-09 22:50

@Marchador waar voor ben jij onder het mes geweest? Wat was je klacht?
@Dela, wat is jou reden om dit in de gaten te houden?

Ik begin nu wel erg zenuwachtig te worden.. het moet, kan alleen maar beter worden dat weet ik maar toch, het is geen hobby van me om geopereerd te worden..

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 22:54

omdat ik van mening ben dat een kijkoperatie voor mij een uitkomst zal zijn, omdat niemand mij kan vertellen wat er aan de hand is in mijn schouder.
Alleen het woordt atrose is gevallen.
Ik heb zoiets, maak mijn gewricht dat schoon, zodat de wrijving minder is.. maar ik heb een erg lakse ortopeed...

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:00

'Cuf' bedoelen ze je rotator-cuff spieren mee, dat zijn de spieren die je gewricht op z'n plek houden en beperken in een aantal onmogelijke bewegingen. Hoop voor je dat het om een van de andere banden gaat, ik denk dat die sneller genezen dan je cuff-spieren..
Sterkte!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 12:12

james100 schreef:
@Marchador waar voor ben jij onder het mes geweest? Wat was je klacht?
@Dela, wat is jou reden om dit in de gaten te houden?

Ik begin nu wel erg zenuwachtig te worden.. het moet, kan alleen maar beter worden dat weet ik maar toch, het is geen hobby van me om geopereerd te worden..

Armen die steeds uit de kom vlogen, bij het minste en geringste :)

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 13:01

@Talisa, mijn moeder is 2,5 jaar terug aan haar cuff geopereerd, vandaar dat de orto daar aan denkt, wij hebben zeer slechte schouders artrose problemen ed.
Bij mijn moeder is het gescheurd door bot wat uitstak daar door is het helemaal gerafeld ze heeft nu weinig last.
Ik heb ook ernstige spierkrachtverlies.. vandaar dat hij toch die richting op denkt..
@ Marchador, heeft dit bij jouw de oplossing geboden? Ben je blij dat je het heb laten doen?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:08

James, ja ik ben heel erg blij dat ik het heb laten doen. Ik blijf een kleine beperking houden en af en toe merk ik dat wel. Dat ik bijvoorbeeld mijn armen niet gestrekt omhoog kan laten wijzen (dus bij het pakken van dingen die hoog staan is het soms wat lastig), ook heb ik wat krachtverlies/ minder sterk.
Maar het is mij helemaal waard geweest.

Als ik kijk naar voor de operatie kon ik vrijwel niets, ik kon niet bowlen, niet zwemmen, niet badmintonnen, tennissen.. niet dat ik dat laatste vaak doe of deed. Maar in de zomer op het strand bijvoorbeeld zijn dat leuke bezigheidsdingetjes. Ik kon geen bal gooien en mijn pony longeren kon ook niet. Dit zijn enkel voorbeelden, ik kon erg weinig.
Na mijn operatie, de revalidatie was lang en soms pijnlijk, maar in principe kan ik weer alles. Ik ben weer gaan bowlen, zwemmen en ik kan met mijn hond buiten spelen door een bal of stok te gooien, ik kan mijn pony longeren en lekker met haar wandelen.
Het heeft mij dus erg goed geholpen.
Soms blijft het wat eng, zoals het bowlen, ik was niet anders gewend dan dat mijn arm eruit vloog en dat voelt raar als hij er in blijft zitten :D
Maar dat is iets waar je aan wennen moet, of dat bij iedereen zo is ??

Ik ben erg tevreden!

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 13:01

Mooi, blij te horen.. ik loop tegen de zelfde dingen aan.. ik kan bijna ook niet meer rijden, heel soms als ik een goeie dag heb, vandaag dus ik ga rijden.. ;-)