Dikke enkel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Dikke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 15:47

Zondag ben ik een heel stuk lekker onspannen wezen wandelen met mijn paard. Daarbij heb ik stomgenoeg mijn stalschoenen aangehad, en flink doorgelopen aangezien het voor de conditie was. Daardoor heb ik alle 2 mijn achillespezen opengelopen (2x n blaar). Links is het bijna over. Rechts verga ik van de pijn. Het is helemaal opgezwollen, om de blaar heen donkerrood, maar maar een heel dun randje. De blaar zelf is kapot gegaan is daar kwam heel veel pus uit, dus dat heb ik schoongemaakt met een wattenschijfje (3) en sterilon. Ik kan er nauwelijks op staan, alleen op de bal van mijn voet. Ik kan geen sokken meer aan, geen schoenen. Mijn huisgenote drukte er eventjes op om te kijken, nou, ze raakte het nog niet aan en ik gilde al.

Morgen ga ik naar de dokter toe, maar wat kan ik tot die tijd doen? Koelen? Schoonmaken, en zo ja, hoe dan? Omhoog? Juist niet omhoog?

En, een nog grotere zorg, wat kan ik bij de arts verwachten? Dat ze erin gaan proberen te drukken lijkt me logisch, maar geen naalden toch?

Vjestagirl

Re: Dikke enkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 16:56

Het begint ondertussen ook heel irritant te steken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:21

Goed, het is super dik nu, en het doet alleen geen pijn als ik niet beweeg en compleet ontspan dan doet het minder pijn.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:35

zou kunnen dat je een antibiotica zalf ofzo meekrijgt, maar zou me ook niet heel erg verbazen als je doormag naar EHBO.
Raare vraag maar heb je een foto, kan me dr eerlijk gezegt niet heel veel bij voorstellen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:36

Ik kan een foto (laten) maken, no problemo

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:49

Afbeelding
Dit lijkt wel mee te vallen...

Afbeelding
Dit ook...

Afbeelding
Tot je ziet dat ik in mijn andere voet wél botten heeft

Afbeelding
Nog meer bewijs

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 21:54

het lijkt mij een ontsteking, klopt het ook? Heb je zelf ook verhoging? Zou in ieder geval met ijs aan de gang gaan vanwege de zwelling, kan nooit kwaad.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 21:57

Ik heb geen koorts, het klopt niet, het doet gewoon pijn als de ziekte. Kep daarnet een half uur in een emmer warm water met sop gezeten (moest van de huisartsenpost) en nu zit ik in bed met mijn voet wat omhoog...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:01

Warm water is in de regel niet bevorderlijk voor een zwelling maar om de wond schoon te maken is water met Biotex ideaal. Ik zou er nu niets meer aan doen en je benen idd hooghouden. Je bent nu eigenlijk veel te laat met koelen, het leed is al geschiedt. Waarschijnlijk wordt de blaar morgen ingeprikt en dat is een hele opluchting dan voor je. Ik vind je been wel heel dik voor een blaar, ben je ook dubbelgeklapt ofzo?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:04

de blaar is al kapot...

Nee, ik ben niet dubbel geklapt, niet gezwikt, niet verstuikt, niet gebroken, niets. Het is gewoon dik...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:06

Dan lijkt het erop of er een ontstekingsreactie aan de gang is want een blaar veroorzaakt meestal vrijwel geen zwelling. Denk dat het een kuurtje wordt van het een of ander. Goed schoonhouden en neit teveel afplakken.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:11

Het ziet er in elk geval heel pijnlijk uit...

Jeetje, en dan ga je flink doorstappen voor de conditie. Daar begin je een volgende keer ook niet meer aan....... of in elk geval niet op je stalschoenen :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 22:17

Volgende keer doe ik betere schoenen aan, dat is zeker... En t jammere was dat we nu juist heel lekker gelopen hebben. Een vreemde heeft haar zelfs nog geaait, dat is echt wonderlijk

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:06

Weet je al wat meer?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 19:26

Ja! Het is wondroos. Dit houdt in dat er een streptocokken of syfylocokken bacterie in een wondje komt, en dan van binnenuit gaat ontsteken. Het gaat over met een 10 daagse peniciline kuur, veel rust, veel persoonlijke hygiene en de hele dag natte lappen om mijn voet...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 19:45

Pootje gaat vandaag goed. Ik ben erachter gekomen dat alles spek en spekglad wordt als het regent, inclusief de rolstoelhelling op school, die ik nu dus moet gebruiken om het gebouw binnen te komen. Niet zo lekker als je je hele gewicht op 1x 6cm2 krukpootje moet hangen. Ook ben ik erachter dat bushaltes nog best ver weg van dingen zijn, dat je handen duidelijk niet gemaakt zijn om je gewicht op te hangen, dat mensen freaking asociaal zijn (super zware deur voor mijn neus dicht laten vallen, die ik zonder handen dus niet open krijg), dat buschaufers erg aardig zijn, dat traplopen op krukken onmogelijk is, dat binnenshuis op je kont de trap op en af hobbelen best aardig gaat, dat iedere dag een schone handdoek pakken zuigt, dat je op 1 been ook goed kan koken, dat je veel dorst krijgt van penicilline, dat mijn pil en de penicilline blijkbaar probleemloos samengaan, dat er ook best hele aardige mensen zijn die je voor laten en je helpen, dat klaslokalen niet handig ingericht zijn, dat mensen naar je staren en blijkbaar denken dat dat mag, dat gangpaden in een bus heel smal zijn, dat je niet over kinderkopjes moet lopen met krukken, dat het heel saai is om de hele dag met je voet omhoog te zitten en dat er op internet erg weinig gebeurd...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:54

Dat is best heftig dus. Heel veel beterschap de komende dagen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:06

Welkom in de werlend van de hinkepoten. :D
Veel sterkte ermee de komende dagen.