Blaasontsteking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skotti

Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 09:30

Tja het is weer eens zo ver, blaasontsteking.

Ik heb het met regelmaat, ik word er zo gek van. En niemand die mij kan vertellen wat ik nu kan doen.
Hebben jullie nog goede tips?
Heb helaas geen J"orange in huis. Wat help er nog meer goed?

ps: mag je cranberry tabletten bij je antibiotica? Ben ik gister vergeten te vragen.

MamaMiesje

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:32

Veel drinken.
Op het toilet niet van achter naar voor afvegen.
Na de gemeenschap plassen & wassen ;)
Cranberry idd :j
En soms...soms doe je er gewoon niks aan...het is ook wel een kwestie van (gebrek aan) weerstand.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:37

Hee ja ik heb het echt een periode van twee jaar alleen maar achter elkaar gehad en ben onder behandeling geweest van een uroloog, wat ik altijd deed wat echt het beste hielp was 2 paracetamol, een hele pot thee en dan een dvd aanzetten terwijl je je thee drinkt, zo wordt alles gespoeld maar door de dvd word je afgeleid van het knagende rotgevoel in je blaas.
en inderdaad naar de kruidvat gaan voor groene potjes met Cranberry Plus, en dan elke dag twee innemen, 's ochtends en 's avonds, cranberry kun je eigenlijk niet overdoseren dus gewoon lekker innemen.
Ik neem het nog steeds elke dag in en ben al bijna een jaar eindelijk ontsteking-vrij door de cranberry, werkt beter als vitamine C, dat werkt eigenlijk bijna niet, cranberry wel.
succes dus, als je nog meer wilt weten mag je wel pb-en.
en vooral die dvd aanzetten anders maak je jezelf gek, succes!!! :(:)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:38

Ik heb chronische blaasontsteking en ik gebruik meestal gewoon de cranberry capsules als kuur, en ben er dan vaak ook snel weer vanaf.
Je mag de cranberry gewoon slikken tijden je antibioticakuur.
Als je vreselijke last hebt met plassen dan wil het nog wel is helpen om lauw water over je onderbuik te laten stromen.
Verdere tips heb ik zo niet voor je.
In je lichaam heb je een klepje die hoort open en dicht te gaan,bij mij gaat hij wel open maar niet goed meer dicht en daardoor lekt er bij mij urine richting mijn nieren etc.
Nadat ik dat te horen kreeg werd mij ook fijn verteld dat ik er maar mee moet leren leven, dus het (gebrek) aan weerstand gaat bij mij niet op..

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 09:43

MamaMiesje: Heel erg bedankt voor je reactie, op de dingen die jij noemt probeer ik erg goed op te letten. En mijn weerstand is heel erg goed eigenlijk.

AnnebelleVD: Dat is een super tip, dat ga ik meteen doen, ik werk zelf bij de Kruidvat, en heb vorige week al die pillen gekocht, omdat ik het al aan voelde komen. Maar het wilde niet doorzetten.
Ik ga ook meteen thee aanzetten.

Steph86: hoe bedoel je de tabletten als kuur? Gewoon twee maal daags 1 capsule?
Chronisch lijk me helemaal pfftttt. Ik douche ook meestal twee keer daags dan :o . Want dan voel jehet ook niet.

Ik gebruik wel sinds kort van dat lacasyd, zou dat ook niet zo best zijn?

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:46

@ Skottie,

Ik slik dan 3 maal daags de cranberry.
's morgens 2, 'smiddags 2 en 's avonds 2, Dit werd mij geadviseerd door iemand van De Tuinen , ik was er eerst nogal sceptisch over maar het werkte wel, na 2 dagen was de pijn weg.

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 09:48

Steph86: Oke dan houd ik dat ook in mijn achterhoofd. Hopen dat dat ook werkt.

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:49

ik hbe er dus ook al een hele tijd last van heb er ook al een topic over geopend.

Maar bij mij helpt antibiotica en granberry niet, ben nu onder behandeling bij uroloog, en mandag moet ik voor echo en foto's, ze denken aan nierstenen.. dus ff afwachten, heb er nu ook weer aardig last van, ook koorts en misselijk er van.. dus ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt, moet week naar echo voor uitslag en maag en blaasonderzoek en een flowmetrie(meting van de straling van urine)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:50

Dat klinkt niet fijn vronytopper, ik zelf heb er vaak niebekkenonsteking bij dan heb ik ook altijd dat ik misselijk ben en koorts heb.

Ik hoop voor je dat ze er snel achterkomen.

Edit: Typfout

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:53

cranberry helpt preventief tegen blaasontsteking,omdat het je blaasmilieu zuurder maakt,zodat bacterien veel minder makkelijk kunnen ontwikkelen.
als je het lekker vind kan je ook cranberrysap drinken.

belangrijk is dat je regelmatig blijft drinken

vitamine C heeft weinig effect in grote doseringen omdat je uitplast wat je lichaam niet nodig heeft.

overigens kan het gewoon samen met je antibioticum kuur.

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:07

Ik heb net voor oud en nieuw blaasontsteking gehad, en nu vorige week weer. Zit nu aan zwaardere antibiotica, waardoor je pil minder werkt.... trimethoprim. Iemand hier ervaring mee?

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 15:14

Ik heb te horen gekregen dat bij geen enkele antibiatica de pil nog veilig is.

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:30

Ik slikte in december/januari nitrofurantoine en die heeft geen effect op de pil. Heb het bij de dokter en twee assistentes nagevraagd...

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 15:32

Oke, nou ik neem liever het zekere voor onzekere.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:18

Snoevie schreef:
cranberry helpt preventief tegen blaasontsteking,omdat het je blaasmilieu zuurder maakt,zodat bacterien veel minder makkelijk kunnen ontwikkelen.
vitamine C heeft weinig effect in grote doseringen omdat je uitplast wat je lichaam niet nodig heeft.

En dat is nu net de bedoeling, lees je eigen uitleg nog maar eens ;) .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:29

De meeste tips zijn al gegeven, bij mij werkt AB altijd als een tierelier dus ik zelf ben er meestal zo vanaf. Verder denk ik dat elke dag voldoende drinken (1,5 liter) zeker zo goed moet werken als drinken van cranberrysapjes etc. om Blaasontsteking te voorkomen.
Dit is in ieder geval mijn ervaring, sinds ik elke dag voldoende drink heb ik er iig geen last meer van gehad.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:38

Kayla schreef:
Snoevie schreef:

En dat is nu net de bedoeling, lees je eigen uitleg nog maar eens ;) .

vitamine C maakt de blaas niet veel zuurder,Cranberry wel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:53

Ik slik preventief iedere dag 1 cranberrycapsule. Sinds ik dit doe nooit meer last gehad van een blaasontsteking op die ene keer na dat ik een week geen capsules had geslikt. Dat kwam heel rustig aan opzetten tot ik lag te huilen van de pijn, bloed in urine iedere keer dat ik naar de wc ging, ben ik naar de plusmarkt gestrompeld om cranberrysap te halen (VIES!). Glas sap gedronken, meteen een cranberrycapsule genomen. Het begon om 10 uur 's morgens en rond 3 uur 's middags had ik helemaal nergens last meer van.
Vraag me dus ook nog steeds af in hoeverre een blaasontsteking zo snel op komt zetten en zo snel weer weg is. Dag erna ging ik naar de dokter voor iets anders, dit verhaal verteld, dokter snapte 't ook niet, urine na gekeken, 100% vrij van blaasontsteking. Echt heel vreemd.

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:58

Ik heb laatst ook blaasontsteking gehad, antibiotica en cranbarry kan gewoon samen hoor.
Bij mij werkte veel drinken, antibiotica en cranbarrysap en capsule heel goed. :)

Sterkte! :(:)

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:04

Snoevie schreef:
vitamine C maakt de blaas niet veel zuurder,Cranberry wel.

Dat doet het wel, de naam zegt het al: ascorbinezuur. Sterker nog vitamine c is een van de werkzame bestanddelen van cranberry's.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:06

ik zeg ook; niet veel.
het doet wel iets,maar vrij weinig,het losse bestanddeel ascorbinezuur(vitamine C).

dat de naam zuur zegt betekend niet dat het ook werkelijk 'zuur' is.

dit heb ik geleerd tijdens mijn studie/opleiding,en zo adviseren de artsen in het gezondheidscentrum het ook aan de patienten.

misschien word het bij jou anders gezegd

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:13

Snoevie schreef:
ik zeg ook; niet veel.
het doet wel iets,maar vrij weinig,het losse bestanddeel ascorbinezuur(vitamine C).

dit heb ik geleerd tijdens mijn studie/opleiding,en zo adviseren de artsen in het gezondheidscentrum het ook aan de patienten.

Idd, dat heb ik geleerd tijdens mijn opleiding :D . Overigens is het van beide niet wetenschappelijk bewezen (voor zover mij verteld is, maar ik check niet dagelijks pubmed hierover).

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:14

hey bekent probleem gelukkig ben ik nu al bijna een half jaar brij van die ontstekingen :D

paar tips die ik kreeg van mijn uroloog: geen intiemdouchedingen gebruiken dat verstoord meestal meer als da het helpt.
ik bleek dus nierstenen te hebben maar niks aan mn blaas ze hebben zn camera naar binne gedaan :+

maar meest rare is dat ik dus elke keer een schimmelinfectie had en dan een blaasontsteking dus nu heb ik gewoon een middel daarvoor en als ik merk dat mn blaas begint te vervelen smeer ik dat en dat help !!!
heb al zoveel antibiotica gehad voor die blaas pfff 3maanden kuur en alles....

hoop dat je er snel vanaf bent k weet hoe het is

succes

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:27

Kayla schreef:
Snoevie schreef:
ik zeg ook; niet veel.

Idd, dat heb ik geleerd tijdens mijn opleiding :D . Overigens is het van beide niet wetenschappelijk bewezen (voor zover mij verteld is, maar ik check niet dagelijks pubmed hierover).

ik ook niet hoor.
als het maar helpt,dat is een van de belangrijkste dingen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 01:05

Voor de ergste pijn; veel vitamine c en cranberry!
Zo weinig mogelijk suikers. Dus cranberry sap ook puur en ongezoet.

Preventief geloof ik niet in, in ieder geval niet in mijn geval.
Ik heb álles geprobeerd in een jaar tijd, heb voor zes maanden lang elke dag pure ongezoete cranberry sap gedronken, vitamine c en cranberry pil, alleen water en jus d'orange, zo weinig mogelijk suikers, al het gedoe rondom seks (voor -en na seks plassen, binnen uur na seks plassen etc. etc.). Níets hielp.
Het is ineens weggegaan.

Wel handig is als je een kweek laten doen van je urine om er achter te komen welke bacterie je hebt, zodat er gerichte antibiotica voorgeschreven kan worden.