Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Want dan voel jehet ook niet.Snoevie schreef:cranberry helpt preventief tegen blaasontsteking,omdat het je blaasmilieu zuurder maakt,zodat bacterien veel minder makkelijk kunnen ontwikkelen.
als je het lekker vind kan je ook cranberrysap drinken.
belangrijk is dat je regelmatig blijft drinken
vitamine C heeft weinig effect in grote doseringen omdat je uitplast wat je lichaam niet nodig heeft.
. Kayla schreef:Snoevie schreef:cranberry helpt preventief tegen blaasontsteking,omdat het je blaasmilieu zuurder maakt,zodat bacterien veel minder makkelijk kunnen ontwikkelen.
als je het lekker vind kan je ook cranberrysap drinken.
belangrijk is dat je regelmatig blijft drinken
vitamine C heeft weinig effect in grote doseringen omdat je uitplast wat je lichaam niet nodig heeft.
En dat is nu net de bedoeling, lees je eigen uitleg nog maar eens.
Snoevie schreef:ik zeg ook; niet veel.
het doet wel iets,maar vrij weinig,het losse bestanddeel ascorbinezuur(vitamine C).
dat de naam zuur zegt betekend niet dat het ook werkelijk 'zuur' is.
dit heb ik geleerd tijdens mijn studie/opleiding,en zo adviseren de artsen in het gezondheidscentrum het ook aan de patienten.
misschien word het bij jou anders gezegd
. Overigens is het van beide niet wetenschappelijk bewezen (voor zover mij verteld is, maar ik check niet dagelijks pubmed hierover). 

Kayla schreef:Snoevie schreef:ik zeg ook; niet veel.
het doet wel iets,maar vrij weinig,het losse bestanddeel ascorbinezuur(vitamine C).
dat de naam zuur zegt betekend niet dat het ook werkelijk 'zuur' is.
dit heb ik geleerd tijdens mijn studie/opleiding,en zo adviseren de artsen in het gezondheidscentrum het ook aan de patienten.
misschien word het bij jou anders gezegd
Idd, dat heb ik geleerd tijdens mijn opleiding. Overigens is het van beide niet wetenschappelijk bewezen (voor zover mij verteld is, maar ik check niet dagelijks pubmed hierover).