welke contactlenzen bij droge ogen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

welke contactlenzen bij droge ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:08

Voor de zoveelste keer heb ik het maar weer eens geprobeerd: contactlenzen...
Maar om nu te zeggen dat ze lekker zitten, nee. Bij het indoen plakken ze steeds om m'n vinger (maar het gaat al beter), ik voel ze zitten, ik ben de hele dag aan het knipperen om die dingen vochtig te houden, aan het eind van de dag zou ik het liefst m'n ogen eruit krabben, dus je begrijpt dat het moment om die ondingen voor de zoveelste keer te laten verdrogen in het hoesje steeds dichterbij komt. En toch wil ik het blijven proberen, zo'n hekel heb ik aan mijn brilletje. Wie heeft er ervaring met droge ogen en lenzen (want als ik lenzen kan vinden die iig lekker zitten, zet ik nog even door :D ) en heeft dé gouden tip!

karinFTbing

Re: welke contactlenzen bij droge ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:21

Ze zeggen dat ik ook vrij droge ogen heb.
Hierdoor kan ik mijn maandlezen meestal maar 2 weken dragen (komt ook deels door uitgaan en te lang doordragen)
Ik heb gewoon lenzen van de Hans Anders (easy heet dat merk geloof ik )
Ik maak mijn vingertoppen altijd nat met dat lenzenvloeistof, dat scheelt viezigheid op je lens.
Daarnaast heb ik druppels van hetzelfde merk die ik gebruik als mn ogen erg droog worden ;)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:33

Ik heb ook snel droge ogen, heb al verschillende merken geprobeerd. Heb op dit moment zachte lenzen van ehh... Extreme H20 (als ik de naam goed onthouden heb :o) en tot nu toe gaat het prima, zolang ik de lenzen maar veel draag en niet eens in de week ofzo, want dan worden ze weer snel droog. Ik heb trouwens ook oogdruppels voor droge en vermoeide ogen, af en toe druppel ik er wat van in mijn ogen en dan kunnen ze er weer tegenaan.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 19:35

@ Karin: Voel je je lenzen altijd zitten? Of is dat alleen als je droge ogen hebt? En wat kosten die maandlenzen? Ik ben nu € 19,00 kwijt voor twee weken...
@ Mareska: ik wil die bril helemaal niet meer dragen...(ben 'm écht zat)

Tientjeblij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:38

ik heb maandlenzen ik geloof ik silicone, ik heb ook snel last van droge ogen en irritatie maar dat heb ik bij deze lenzen niet.. die van mij komen dacht ik uit amerika

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:21

Ik heb nu sinds iets meer als een half jaar een hele fijne lens die voor mij (hele gevoelige ogen, ook gauw droog) perfect werkt!
http://www.bausch.com/en_US/microsites/purevision/index.aspx?page=micrositea&affilite_id=redirect
Het is de lens van Bausch en Lomb, zie de link. Ik heb m via mijn opticien en hij is echt prettig, theoretisch gezien zou je m zelfs snachts in je slaap in kunnen houden, zo zuurstof doorlatend en zacht zijn ze voor je ogen :) (heb ze 1x tijdens slapen ingehouden en volgende dag voelden mn ogen nog prima aan :) ) zeker een aanrader om eens een keer een proef setje van te proberen :)

(edit heb de link veranderd naar de site van de lens)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:25

Ik ben net over op een nieuw soort lens omdat mijn type na jaren trouwe dienst helaas uit de collectie ging, mijn opticien kon 'm dus niet meer leveren. Ben nu bezig met het proefsetje van het nieuwe type en dat gaat heel prima. Kan een dezer dagen het complete pakket voor een half jaar ophalen en dan kan ik je vertellen welk merk en type het is, de verpakking van het proefsetje heb ik weggegooid.

Het is iig een lens met een heel hoog eigen vochtgehalte, nog hoger dan ik hiervoor had en die lens had al een hoog eigen vochtgehalte. Destijds (in '99) ben ik overgegaan op zo'n lens omdat de klimaatbeheersing op mijn werk bar slecht was en ik steeds last had van droge ogen. Met lenzen met een hoog eigen vochtgehalte heb ik daar nooit meer last van gehad.

Ik zit overigens al sinds '92 bij Pearle (twee verschillende filialen, eentje in Utrecht en eentje in Overijssel) en heb daar goede ervaringen mee.

[Edit] Aanvulling: mijn lenzen zijn ook maandlenzen. Ik betaalde 119 euro per half jaar voor 6 paar lenzen + meer dan voldoende vloeistof, mijn nieuwe lenzen zijn maar liefst :+ 7 euro duurder (dus 126 per half jaar).

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:35

Frouk schreef:
Ik heb nu sinds iets meer als een half jaar een hele fijne lens die voor mij (hele gevoelige ogen, ook gauw droog) perfect werkt!
http://www.bausch.com/en_US/microsites/purevision/index.aspx?page=micrositea&affilite_id=redirect
Het is de lens van Bausch en Lomb, zie de link. Ik heb m via mijn opticien en hij is echt prettig, theoretisch gezien zou je m zelfs snachts in je slaap in kunnen houden, zo zuurstof doorlatend en zacht zijn ze voor je ogen :) (heb ze 1x tijdens slapen ingehouden en volgende dag voelden mn ogen nog prima aan :) ) zeker een aanrader om eens een keer een proef setje van te proberen :)

Die heb ik ook! Slaap er ook maar zelden mee, maar je mag ze eigenlijk een maand lang dag en nacht inhouden. Zijn wel duur :+ .
Ik heb ze icm vloeistof van Eyeye.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:04

Ga morgen meteen eens even langs bij Pearle. Ze hebben me, zonder meting o.i.d. mijn huidige lenzen meegegeven, maar er zijn dus weldegelijk oplossingen voor droge ogen te vinden. Had trouwens ook nog even op de site van Pearle gekeken en ook daar oplossingen te over. Geen idee :? waarom ze voor mijn huidige lenzen hebben gekozen...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:05

Service verschilt heel erg per filiaal heb ik inmiddels ondervonden. Ik ben wel eens uit nood bij een filiaal in Utrecht geweest, daar was ik een nummer. De Pearle in Houten scoort bij mij een 10, echt een meedenkende opticien, ik heb destijds gratis verschillende setjes mogen uitproberen en werd goed begeleid. En ik ben nu weer terug bij mijn allereerste Pearle (die vroeger Lenticon heette), ook zeer kundige en servicegerichte mensen daar. Misschien heb jij het net niet getroffen?

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:17

Ik voel ze alleen zitten wanneer ze droog zijn en even als ik ze net ingedaan heb ;)
Ik heb geen idee wat ze kosten. Mijn moeder betaald ze.
En ik heb een cilinder, dus dat scheelt ook al in prijs ;)
Maar ik heb gewoon een set van 6, dus in principe voor een half jaar, voor mij dan 3 maanden ;)

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 21:29

Karin schreef:
Service verschilt heel erg per filiaal heb ik inmiddels ondervonden. Ik ben wel eens uit nood bij een filiaal in Utrecht geweest, daar was ik een nummer. De Pearle in Houten scoort bij mij een 10, echt een meedenkende opticien, ik heb destijds gratis verschillende setjes mogen uitproberen en werd goed begeleid. En ik ben nu weer terug bij mijn allereerste Pearle (die vroeger Lenticon heette), ook zeer kundige en servicegerichte mensen daar. Misschien heb jij het net niet getroffen?

Hahaha, da's nog voorzichtig uitgedrukt!
Ze hebben me vermoedelijk de lenzen meegegeven die ik járen geleden ook al eens had. Er heeft geen meting plaatsgevonden, ik heb geen uitleg gekregen, er is me zelfs niets gevraagd. Ik kwam binnen met de mededeling dat ik graag weer lenzen wilde proberen. De opticien(?) achter de counter zocht mijn gegevens erbij, zei dat het al lang geleden was en meldde dat ik ze over 14 dagen kon afhalen. Eh.....??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:31

Jeetje, echt? Wat slecht zeg, dat zou mij bij deze Pearle echt nooit gebeuren. :n

Daar drukten ze me op het hart om na twee weken proefsetje even langs te komen voor een tussentijdse controle om te kijken of alles wel écht goed ging. En toen ik van Pearle Houten terug naar deze Pearle ging was een controle ook het eerste wat ze wilden doen, puur om te kijken of alles wel in orde was.

Heb je niet toevallig meer keuze in opticiens in de buurt?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:09

Ik heb net mijn nieuwe lenzen opgehaald: het gaat om de iWear XR Supreme Monthly.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 14:17

Ik ga vanmiddag naar een andere opticien. Heb vanochtend even 'mijn eigen' opticien gebeld, en het gesprek liep nou niet echt wat je noemt soepeltjes. De beste man wilde me gewoon niet begrijpen. Nou, dan niet toch?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:27

Lastig lastig! Ik heb ontzettend droge ogen en een bril is idd niet ideaal. Mijn lezen (acuvue advanced) zijn voor extreem droge ogen. Ik heb regelmatig dat ik na het eten een half uurtje in slaap dommel op de bank en als ik wakker word, is er niks aan de hand. :D
Mijn opticien zegt dat Hans A., Specsavers, en noem ze allemaal maar op, een beperkt lenzenaanbod hebben. De gemiddelde Nederlander slaagt bij 'zo'n' winkel, maar de probleemgevallen helaas niet. Ik zat zelf ook ooit bij Specsavers, maar dat ging na een tijdje mis. Succes!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:41

Waar woon je TS?
Ik zit nog steeds bij m'n ouders bij een opticien, die bevalt zo goed dat ik geen nieuwe durf te zoeken hier in Utrecht...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:46

dejavu schreef:
Mijn opticien zegt dat Hans A., Specsavers, en noem ze allemaal maar op, een beperkt lenzenaanbod hebben.

Hmm, dat geldt dan iig niet voor 'mijn' Pearle. Daar staat een enorme hoeveelheid soorten en typen lenzen in het bestand, ik kijk geregeld mee hoe mijn opticien zit te scrollen als ik daar ben voor controle.

Misser, ik ben serieus heel tevreden over de Pearle in Houten. Er zitten ongetwijfeld goede opticiens in de stad zelf, maar ik ben destijds toevallig bij een opticien in Houten terechtgekomen omdat ik daar toen op loopafstand van het winkelcentrum werkte. Als die zaak nog steeds beheerd wordt door de heer Friedrichs, dan heb je aan hem iig een goeie.

Hoewel een opticien in de buurt geen noodzaak is, maar wel handig. Net als een tandarts. Je komt er een of twee keer per jaar voor controle en daar valt wel een afspraak voor te maken, maar als je 'm tussendoor eens acuut nodig hebt, dan is eentje op afstand wat lastiger.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:54

M'n opticien zit in Waddinxveen, dat is 30/45 minuten met de trein dus goed te doen. Maar bedankt voor de tip.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:26

Frouk schreef:

Die heb ik ook :). Super!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 19:29

Ben net bij de opticien in het 'durp' geweest. Hier heeft een meting plaatsgevonden (en nog wat spannende dingen), en volgens de opticien heb ik extreem droge ogen. Volgende week zijn de lenzen binnen die ik dan gratis kan proberen (voor het eerste setje moest ik bij Pearle overigens €19 betalen). Mochten deze lenzen nou niet werken, dan worden het waarschijnlijk nachtlenzen. Dit was tenminste goede service!
Misser: ik woon in de Hoeksche Waard.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:32

Via de oogarts heb ik Bausch & Lomb medalist 38 lenzen gekregen. Dit zijn de enige lenzen die ik in kan. En ik heb extreem droge ogen. Heb ze nu 15 jaar en nooit meer last gehad.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 19:55

Die ga ik even onthouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 20:13

Na maanden van lenzen proberen -constant droge ogen- ben ik uitgekomen op een siliconen lens. Draagt heerlijk! Ik ben klant bij Specsavers in Zeist. Heb zeker 4 maanden verschillende lenzen geprobeerd en heb niets hoeven te betalen! En standaard veel controles, dus een aanrader!