AED Alert (EHBO-ers aanmelden)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

AED Alert (EHBO-ers aanmelden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 13:53

Ik zag een stukje in de krant staan, heb me gelijk aangemeld:

http://www.aed-alert.nl

Dwz, als jij binnen een straal van x meter bevindt bij iemand die net een hartaanval krijgt, krijg je een smsje op je telefoon en kun je daar naar toe om 1e hulp te verrichten.

Super idee. Ik heb mijn EHBO-diploma (met AED) gehaald via mijn werk en zo kan ik toch iets bijdragen ook als ik geen dienst heb.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 17-01-09 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Talisa

Re: AED Alert (EHBO-ers in Brabant!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 13:58

Jammer dat ze je nog niet via GPS kunnen opsporen of je in de buurt bent. Dat zou nog beter werken denk ik! Maar iig een goed idee ja. Volgend studieblok krijg ik basic life support, en EHBO enzo, dus miss schrijf ik me daarna ook wel in. :)

Anoniem

Re: AED Alert (EHBO-ers aanmelden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:55

Super! Ik heb me ook aangemeld!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:58

Goed plan! Helaas heb ik alleen een brommertje dus kan niet echt ergens snel ter plaatse zijn. En daarbij weet ik hier alleen de straat waar ik in woon.

Heb wel reanimatie, geen aed. Wil ik nog steeds eens halen. En weer opnieuw opgaan voor ehbo. Mijn diploma is helaas niet meer geldig.
En ben ontzettend veel gevraagd voor allerlei activiteiten, en lijkt mij toch wel erg leuk..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:02

Uit de site begreep ik dat je je ook kunt opgeven als je alleen een reanimatie diploma hebt? Want die heb ik afgelopen dinsdag toevallig gehaald. Volgend jaar komt daar ook een AED diploma bij als het goed is.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 15:03

Ja, kan ook als je alleen reanimatie hebt.
AED is echt super simpel. Is eigenlijk juist bedoelt voor leken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:14

Ik lees trouwens wel het volgende op de site
'Wilt u een bijdrage leveren in de hulpverlening en vrijwilliger worden? Dan is voor u het volgende van belang:
Iedereen met een geldig NRR reanimatiecertificaat en/of AED- bedieningscertificaat kan zich aanmelden / inschrijven als vrijwilliger. Doet u dat, dan wordt u opgenomen in de database van het alarmeringssysteem.
Daarnaast is het een verplichting om een eenmalige BHP lezing te doorlopen bij het OpleidingsCentrum RAV Limburg Noord. Deze lezing zal u wijzen op de voorwaarden die er zijn om deel te nemen aan het BHP De lezing gaat in op de burgerhulpverlening met betrekking tot cijfers en wetenswaardigheden, aansprakelijkheid, uitleg over de mogelijke effecten op het inschrijven in het BHP, verantwoordelijkheid, registratie en herregistratie.'

Kortom, je moet eerst naar Limburg voor die lezing?

En mezelf aanmelden lukt trouwens niet, hij 'pakt' de postcode van de instantie waar ik m'n BHV gehaald heb niet. Hij blijft rood en wil niet verzenden :\

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:51

Die lezing zou wel belachelijk zijn, denk dat dat juist veel aanmeldingen kost.

Ik heb een certificaat van school, niet zo'n officiele. Daardoor heb ik ook geen nummer dus kan ik mij ook niet aanmelden. :\

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:55

Ik heb alleen BHV, denk niet dat dat ook telt?
Heb overigens ook lesgehad met AED, goede zaak, dat ding red echt levens en is door elke simpele ziel te gebruiken, er zit een stem "in"" die precies verteld wat je moet doen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:17

Ik heb ook m'n BHV crossmonster, maar daar zat ook reanimatie bij. En heb 2 certificaten ontvangen, 1 voor de EHBO en 1 voor de Brand, Ontruiming & Communicatie...

Maar ik had ze al een mailtje gestuurd, als ik antwoord heb laat ik het wel even weten :j