Krullen weg en kruin ervoor terug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OoappeloO

Krullen weg en kruin ervoor terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 16:21

Wat gedoe met mijn haar:

Ik heb op mijn hoofd vanaf de achterkant tot halverwege de bovenkant van mijn hoofd een grote kruin.
Deze zit er zo sterk in dat als ik mijn haar los heb het net lijkt alsof ik daar kaal ben.

Ik heb daar altijd wel een kruintje gehad, maar de laatste weken / paar maanden is die kruin heel groot en sterk geworden.
Zelfs als ik mijn haar net gewassen heb en het droog is valt die kruin er meteen in.

Volgens mijn kapster is er niets aan / tegen te doen, alleen je haar in de goede richting leggen en met haarlak erover heen.

Meer mensen last een een kruin en wat doe je ertegen?

Ook willen mijn krullen niet blijven. Vroeger had ik een hoofd vol mee maar sinds 2 jaar is het steeds minder geworden tot praktisch stijl haar nu.
Na mn haar wassen krijg ik die krullen weer ff terug maar na een avond slapen zijn ze helemaal weg en plat.
Hetzelfde geldt voor volume, met geen mogelijkeheid erin te krijgen!

Ik báaaaal ervan want ik kreeg altijd complimenten over mn haar, en nu zit het dom in een staartje omdat het niet anders wil! |(

Tips?

Miesjex

Re: Krullen weg en kruin ervoor terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:27

Föhnen wel eens geprobeerd?
ik heb ook een kruin, en een heel dikke bos haar.
Maar nu ik mijn haar Föhn of stijlen, zit het een stuk beter!
Succes met je haar, was bij mij ook altijd een drama!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:41

OoappeloO schreef:
Ook willen mijn krullen niet blijven. Vroeger had ik een hoofd vol mee maar sinds 2 jaar is het steeds minder geworden tot praktisch stijl haar nu.
Na mn haar wassen krijg ik die krullen weer ff terug maar na een avond slapen zijn ze helemaal weg en plat.
Hetzelfde geldt voor volume, met geen mogelijkeheid erin te krijgen!

De structuur van je haar kan jammer genoeg gewoon veranderen. Ik ben daar ook het levende bewijs van. Vroeger prachtig dik stijl haar, stilaan begon ik in mijn onderste laag haren een lichte slag te krijgen, bovenaan was alles gewoon stijl. In de laatste twee jaar is dat zo stilletjes aan verder geëvolueerd. Ondertussen krijg ik mijn haar enkel nog stijl als ik een uur met een stomme stijltang bezig ben (waarna het nog maar een uurtje stijl blijft, voordat de krullen terug zijn). Verder zit ik met een hele bos krullen, alleen het linkse stuk haren (10cm van voren af te beginnen) wil niet krullen en is nogaltijd stijl... Ik zit dus al twee jaar met haren die zo iets tussenin zijn :D , een stuk is stijl, een stuk is super mooi gekruld, een ander stuk is gebekt en kroezelig... Knap hoor ;)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:49

ik heb ook een kruin en ben er net zo blij mee als jij. Hij zit precies in het midden van mijn hoofd, helemaal vooraan. Ik heb dus ook al jaren een 'schuine' pony omdat niets anders kan. Mijn haar is ook zo stijl dat ik het niet los kan dragen, na een half uur zit er al geen volume meer in. Het rare is, mijn kapster is helemaal weg van mijn haar! Ik begrijp dat niet. Voor foto's zie gerust mijn profiel ;-)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:51

ik heb het ook.
op de bovenkant en dan aan de zijkant zegmaar.
als ik een staart in heb valt het stukje haar daar weg en lijk ik daar kaal ;(
ben benieuwd of iemand een oplossing heeft ?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:53

Misschien in een strakke staart borstelen en flink wat gel erin. Er is idd weinig tegen te doen, jammer genoeg!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:53

Volume en krullen kunnen erg beïnvloed worden door de shampoo die je gebruikt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:56

Juangi schreef:
Misschien in een strakke staart borstelen en flink wat gel erin. Er is idd weinig tegen te doen, jammer genoeg!

die doe ik al :Y)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:57

Ook je hormonen kunnen er mee te maken hebben, of heb je erg veel stress misschien de laatste tijd? Dat kan ook van invloed zijn op je haar :j

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:01

wie ik ?
ik heb van me zelf al stijl haar en het is niet anders dan anders.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:05

Ik heb sinds een aantal jaren ook een kruin, linksboven op m'n hoofd.
Ik steil m'n haar omdat ik wel wat 'slag' heb maar het er gewoon niet mooi uitziet, vroeger had ik mooie krullen als ik ze föhnde, nu moet ik er een krultang in hangen.
Als ik ze los heb zie je 't gelukkig niet, hoewel er wel meestal 'n scheiding valt daar.
Moet wel zeggen dat 't minder is geworden afgelopen jaar, alleen als ik m'n haar vastmaak heb ik altijd zo'n 'bobbel/knik' op dat stuk, m'n hoofdhuid is ook wat gevoeliger daar.

Vreselijk vervelend inderdaad, ik heb ook van alles geprobeerd, met gel/haarlak tot heel strak steilen en vastmaken.
Hij komt altijd weer terug, helaas..

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:06

ja je hebt zware en lichte schampoo's
Ik heb van mijn eigen krullen waar als ik een zware shampoo gebruikt vallen ze alles behalve mooi dit geldt ook als ik té veel balsem gebruikt.
Normaal kan je kapper wel helpen met het verschil tussen lichte & zware shampoo's en hij moet jou ook normaal een shampoo kunnen aanbevelen voor je haar.
En heb je jou haar al geprobeerd te krullen met een krultang en dan haarlak erop ?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:08

Ik heb ook een grote kruin en weet inmiddels dat je echt niets anders kunt doen dan het accepteren.
Vroeger wilde ik altijd een pony (whahah wie niet) maar dat lukte niet heb geslapen met plakband om de springende haren minder springend te maken, haarlak, tegen de kruin in kammen/fohnen.
Niets helpt.
Misschien kun je een grove permanent nemen en dat ze de rol tegen de kruin indraaien maar niet te strak (anders breken de haren en dat ziet er helemaal niet uit).
Zo heb je ook je krullen weer terug ookal is het voor tijdelijk.
Succes!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 21:16

Thanks voor de reacties!

@ Miesjex: ik heb 'geleerd' dat je met föhnen je haar ook kapot maakt en het dus niet te vaak moet doen.
Daarnaast föhn ik dan wel krullen erin maar halverwege de dag zijn ze eruit en na een avond slapen al helemaal!

Het gaat bij mij wisselend qua drama, nu is het al een poos hopeloos, ook snel vet en de tweede dag na het wassen is het al minder mooi hoe mijn haar zit. Maar andere periodes kan ik ook héel blij zijn met mijn haar. T is alleen wel lang-lang-lang geleden dat dat zo was.

@ tantjeuh: gebeurd dat zomaar? En kan het weer terug veranderen? Ik ben wel van hoog blond naar kastanje bruin gegaan tijdens mn jeugd :P
Bij mijn zijn links en rechts van mn hoofd ook niet gelijk qua hoe mijn haar valt!
Vooraan het ik trouwens kroes haar, kleine haartjes die niet langer willen worden en juist flink krullen. Baby haar volgens mijn kapster! Nou lekker zeg.

@ Katja: ja? Welke shampoo's zijn goed als je je krullen wilt hebben? En voor volume?

@ Natasjaa: tsja opzich veel stress niet maar mn baan is wel flink aanpoten en met stress dagen ertussen. Ook zit ik compleet niet lekker in mijn vel. Haar probleem bestaat alleen al wel langer dan de periode dat ik me niet fijn voel.

@ Gimli: mijn hoofdhuid is ook best gevoelig op die plek.
Ik heb het idee dat ik hem erin slaap, het is precies op de plek waar mn hoofd op het kussen ligt!

@ Miss_Maya: tsja mijn kapster heeft daar niet zo veel mee op. Heb 'er al vaker na gevraagd en krijg te horen dat ik zelf maar moet uitproberen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:15

Yes, lotgenoten. Eindelijk.
Ik word gék van de kruinen, echt vreselijk. Ik heb een schuine pony, maar zegmaar waar mn haar begint op mn voorhoofd, daar zitten kruinen, waardoor mn pony dus altijd heel raar valt. Niks mee te beginnen. Tips zijn zeker welkom, maar ik vrees dat ik er mee moet leren leven. :\

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:40

OoappeloO schreef:
@ tantjeuh: gebeurd dat zomaar? En kan het weer terug veranderen? Ik ben wel van hoog blond naar kastanje bruin gegaan tijdens mn jeugd :P
Bij mijn zijn links en rechts van mn hoofd ook niet gelijk qua hoe mijn haar valt!
Vooraan het ik trouwens kroes haar, kleine haartjes die niet langer willen worden en juist flink krullen. Baby haar volgens mijn kapster! Nou lekker zeg.

Bij mij gebeurde dat idd 'zomaar'. Of het weer terug kan veranderen weet ik niet, zal het je laten weten als het ooit zover is :D .

Even voorbeeldje:
Twee jaar geleden:
http://i193.photobucket.com/albums/z74/Tantjeuh/Kopie3vancrw_8630n.jpg?t=1232188940

Is geëvolueerd in dit (1,5 jaar geleden), lichte bekken:
http://i193.photobucket.com/albums/z74/Tantjeuh/GroteFoto-NFOX3VUP.jpg?t=1232188592

Een jaar geleden:
bovenkant
http://i193.photobucket.com/albums/z74/Tantjeuh/P1050126.jpg?t=1232188684

onderkant
http://i193.photobucket.com/albums/z74/Tantjeuh/P1050127.jpg?t=1232188728

Van nu heb ik geen voorbeeldfoto, maar het is nu van 'bek' naar 'krul' geëvolueerd. Alleen links blijft het stijl, en een stuk van tien cm achteraan blijft kroezelig/bekkend. Ik zou echt geld willen geven voor mijn haarstructuur van twee jaar geleden terug te krijgen :+

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 14:14

@ tantjeuh: ik vind jou haar wel mooi zo! Ik kan dat stijle stuk niet zo goed zien, maar deze krulvorm vind ik wel mooi!
En ik zou idd best wat geld ervoor over hebben om mijn mooi volle haar met krul terug te krijgen!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 14:57

Kan iemand me nog tips gegeven over zware en lichte shampoo?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 12:18

het is niet hetzelfde maar ik boven op mijn hoofd een groot litteken wat dus rond en kaal is en wat wild vlees groeit.
(langleve paardrijden zonder cap ;( ) en de pluk net boven het litteken is heel pluizig en word ook niet langer zoals de rest van mijn haar. Ik smeer dat henna spul in die pluk zodat het stijl valt en niet alle kanten opvalt zodat je die kale plek ziet