Door getrek aan slotjesbeugel kies omhoog gekomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anita_D

Door getrek aan slotjesbeugel kies omhoog gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 16:55

Hallo, even een vraagje want ik maak me een beetje ongerust.
Afgelopen maandag had ik een afspraak bij de orthodontist voor een nieuwe draad en elastiek voor mijn slotjesbeugel. Toen de draad er beneden uit was gehaald, kreeg ze de nieuwe er niet meer in aan een kant. Ze heeft toen aan de apparatuur om de achterste kies (waar ook de band om zit) zitten wrikken om het draad er daarna in te kunnen steken. Toen ik uit de stoel opstond zei ik "het voelt raar als ik mijn kiezen op elkaar zet..". Ze zei dat het wel kan zijn dat de kies wat omhoog gekomen is door het gewrik. Ik vroeg nog of hij vanzelf weer terug zou gaan doordat ik ermee kauw, maar dat was niet het geval. Hij kon wel wat scheef gaan staan maar het kon verder geen kwaad. Nu is het vijf dagen later en heb ik met eten toch last van de kies. Elke keer als ik kauw dan raak ik met mijn bovengebit eerst die kies en daarna pas de rest van de onderkiezen, omdat die kies toch iets hoger uitsteekt nu. Ik begin me nu toch wel zorgen te maken...
Zijn er mensen met een beugel die hetzelfde hebben gehad en zo ja, kon er wat aan gedaan worden of ging het vanzelf weer over? Ik ben best wel bang dat er dadelijk toch vuil onder komt en ik straks een gezonde kies verlies, terwijl ik bij de orthodontist kom om mijn gebit te verbeteren :\

Tempus

Re: Door getrek aan slotjesbeugel kies omhoog gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:05

kan je niet eens bellen naar je orthodont dat je je toch wat zorgen maakt?
Het is toch de bedoeling dat ze je tanden recht zet zodat je goed kan kauwen enz en als die kies hoger staat lukt dat toch niet

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:41

Ik heb het eerst even aangekeken omdat mijn kiezen altijd wat gevoelig zijn nadat ik een nieuw draad heb gekregen. Maar vandaag begon ik me toch wel zorgen te maken, heb gebeld maar op vrijdag zijn ze telefonisch niet bereikbaar,het wordt dus maandag.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:13

Ik heb ook meestal wat meer last als ik een nieuwe draad heb, maar als je echt last hebt met eten. En als ze de kies omhoog wrikt dan moet ze die toch ook weer goed zetten. Daar dient de beugel eigenlijk toch ook voor, dat je gebit mooi recht komt . ben eens benieuwd wat ze gaan zeggen