Neusspray, zout/baby, hoe lang gebruiken?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Neusspray, zout/baby, hoe lang gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 03:01

Je zou zeggen: 'Lees de bijsluiter'. Gek genoeg staat het daar alleen niet in. Ik zou graag willen weten of je baby-/zoutneusspray 'ongelimiteerd' kunt gebruiken. De samenstelling is zuiver water, zeezout en vitamine B (Otrivin) en heet Otrivin Baby. Ik ben namelijk al weken verkouden (met een korte tussenpauze) en gebruik die neusspray dus ook al weken. Alleen vraag ik me inmiddels af in hoeverre dit verstandig is.

anneliesdj

Re: Neusspray, zout/baby, hoe lang gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 04:20

Een zoutoplossing kan idd ongelimiteerd gebruikt worden, zelfs bij baby's dus dan zeker bij volwassenen.
Maar helpt dit wel voldoende? Meestal werkt het bij volwassenen maar kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:07

Dat is fijn om te horen! Het werkt opzich nog aardig goed. Wel een stukje minder sterk dan de gewone Otrivin, maar die durf ik niet teveel te gebruiken. Ken namelijk iemand die daar aan verslaafd is geraakt en dat lijkt me geen pretje.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:08

zoutoplossing is idd niet verslavend..
Het zijn de sprays met xylocaine erin waar je voor op moet
passen

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:12

CCCCorine schreef:
Dat is fijn om te horen! Het werkt opzich nog aardig goed. Wel een stukje minder sterk dan de gewone Otrivin, maar die durf ik niet teveel te gebruiken. Ken namelijk iemand die daar aan verslaafd is geraakt en dat lijkt me geen pretje.

Dat klopt, ben zelf ook een ex-verslaafde ;) . Betrapte mezelf er op een gegeven moment op dat ik het spul gebruikte op momenten dat het eigenlijk helemaal zo erg nog niet was, en dat zo'n 4-6 per dag, wekenlang, misschien zelfs wel maandenlang. Ik ben namelijk chronisch licht verkouden, heb vrijwel dagelijks een verstopte neus, vooral 's ochtends en 's avonds met het naar bed gaan, en daar kan ik slecht tegen, tegen ademhalen door één neusgat.....

Ben gewoon cold turkey gestopt, want ik merkte dat ik slechter begon te ruiken en dat ik steeds meer nodig had om hetzelfde effect te bereiken, en ook omdat het gewoon niet goed is voor je neusslijmvliezen. En heb het eigenlijk ook niet meer nodig gehad sinds ik helemaal gestopt ben.

Baby/zoutoplossing is idd beter, maar werkt bij mij niet tot nauwelijks, maar ook hierbij vraag ik me af of je dat wel zo lang moet gebruiken. Maar bij een keuze tussen twee kwaden is dit de minst slechte iig....