Ik heb iets ontdekt en daarna door de fysio bevestigd gekregen waar ik dus NIET blij mee ben.
Eind november 2008 heb ik tijdens een aanhoudingsoefening van werk mijn knie geblesseerd. Ik sprong van een 2m hoge stellage af en bij de landing wilde ik door mijn knieën veren maar mijn linker knie is volledig naar achter geklapt.
Knie schijf was uit de kom geschoten maar schoot uit zichzelf vrij snel terug. Op "bevel" van docent door 2 klasgenoten/collega's mee naar het ziekenhuis "gesleurd" en daar vermoedde de arts een gescheurde mediale band (loopt aan de binnenkant van je been langs je knie)
Omdat mijn knieschijf aan de wandel was geweest moest ik eigenlijk in gips maar mijn knie/been was zo dik en blauw dat de arts dat niet aandurfde. Dus met drukverband en krukken naar huis met een absoluut loop verbod, 3 dagen thuis gezeten en toen weer naar het ziekenhuis voor controle (nu door een orthopeed in eigen woonplaats)
Verschillende buig/strektesten door de arts gedaan en ook deze arts vermoede dat de mediale band was gescheurd en miniscus beschadigd. Hij heeft een brace met een buig en strek mogelijkheid van 30 graden aangemeten en 3 weken later terug. De brace is toen op 50 graden buig en strek mogelijkheid gezet en moest beginnen met fysio. 2 weken geleden was ik weer bij die arts op controle en die zei dat hij vermoed dat zowel de mediale band, de minuscus én de voorste kruisband gescheurd zijn.
Vooral van die laatste baal ik enorm omdat ik er dan nog lang niet klaar mee ben.
Omdat hij het zeker wil weten heb ik afgelopen maandag een MRI-Scan gehad en krijg daar donderdag de uitslag van.Nu viel mij zaterdag op dat er een harde bult zit aan de binnenkant van mij been precies op de zijkant van mijn knie, daar waar ik de meeste pijn had/heb. Die bult is echt hard, kun je niet indrukken dus het is geen vocht en naar mijn idee wordt die best snel groter. Vandaag de fysio er naar laten kijken die die zij doodleuk: Oooh dat is wilde botgroei/kraakbeen vorming, je lichaam maakt dat zelf aan om de zwakke plek te beschermen maar dat moet operatief wel weggehaald worden!
Je zou het kunnen vergelijken met OCD/Spat bij paarden
Nu ben ik al op internet aan het zoeken geweest maar ik word daar niet echt vrolijker van. Is er een bokker die hier (zelf) ervaring mee heeft?

) ze het weg ofzo? Ben je dan onder narcose of plaatselijk verdoofd? En hoe is het daarna, verband en klaar of gips en krukken ( hoop t eerste)
en dan nog een tijdje revalideren
)