Muisarm of wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Muisarm of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 16:53

Oke misschien wel makkelijk om te weten, dat ik elke dag voor mijn werk de computer gebruik, telefoon..
Thuis ook nog eens op de computer zit en veel sms.

Ik heb al een poosje last van het gewricht tussen mijn pols en arm..
Ik heb tijden gedacht dat het reuma was omdat ik wel vaker stekende pijn tussen gewrichten had, denk aan pols en tussen de vingerkootjes.
Maar nu viel het met op dat ik in de vakantie en/of weekenden nergens tot weinig last heb.
Het is echt pijnlijk, met name mijn rechter pols, als ik bv op wil staan uit de bank of stoel en ze me daarmee af met mijn handen ga ik bijna door de grond van de pijn en klap ik er doorheen..
Ja nu weet ik wel dat ik daarvoor naar de huisarts moet, maar ik wil toch even kijken of dit tekenen zijn van een muisarm of dat het toch met reuma te maken heeft(i.v.m. pijn tussen andere gewrichten)
Dat van de reuma komt voort uit het feit dat mijn moeder het ook heeft en het misschien wel erfelijk zou kunnen zijn.

Haagsemeid

Re: Muisarm of wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:24

Je kunt wel naar de huisarts gaan maar daar heb je niet veel aan.
RSI heeft voor een gedeelte ook met stress te maken.
Als je er last van hebt moet je meer pauzes nemen en je werkplek eventueel laten aanpassen, kun je gewoon bij je baas bespreken

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:24

ik zou toch wél naar de huisarts gaan. Toch handig om te weten of het überhaupt RSI is. In geval van RSI kan de huisarts inderdaad weinig doen.

wat je óók kan doen, en dat is misschien nog wel sneller, is een afspraak maken met de fysiotherapeut. Die kan ook zien of het RSI of reuma is, en die kan je in geval van RSI oefeningen en tips meegeven...
Heeft bij mij héél erg geholpen (ik had nu eenmaal niet zoveel pauzes ivm afstuderen)

Het klinkt wel als overbelasting. Misschien een ontstoken pees? RSI?

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:30

jeetje!! Ik heb precies hetzelfde last van..dit volg ik even.
Ik dacht aan artrose (hihi) of RSI. Ben nog niet naar de dokter geweest.
Tussen mijn gewrichten in de vingers lijkt het wel alsof ze heel stroef langs elkaar heen gaan als ik ze beweeg,
en ik mijn pols krijg ik stekende pijn. Ook als ik dan even niks doe.
Ik ben 2 weken vrij geweest van de week, en niet gecomputerd en toen voelde ik het niet meer.
Ik ben nu 2 weken aan het werk, en ik heb het weer :(

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:28

heb je wel al bij je baas geinformeerd of ze een speciaal ergonomisch muismatje hebben? Staat je bureau/ stoel/ computer wel goed qua hoogte? Verder zou ik snel ermee naar de dokter gaan, met zulke dingen kan je beter niet te lang wachten voor het erger wordt. Mijn collega zit ook nu met een carpaaltunnelsyndroom (schrijf ik dat goed?)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:31

Je hebt van die speciale muizen die kunnen trillen, zodat je een waarschuwinkje krijgt als je je hand nog steeds laat liggen terwijl je niet "muist". (om je eraan te herinneren dat je je hand van je bureau afhaalt). Misschien wat voor jou?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:56

Klomp heb je goed geschreven ;)
Aan Carpaaltunnelsyndroom kun je eventueel geopereerd worden.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 16:55

Haagsemeid schreef:
Klomp heb je goed geschreven ;)
Aan Carpaaltunnelsyndroom kun je eventueel geopereerd worden.

jah maar ik geloof dat je daarbij een tinteling in je vingers hebt, net of je hand slaapt toch...
Bij mij is het vooral stekende pijn... niet als ik mijn hand naar achter buig, maar als ik hem naar benenden bij of er op steun..
Ik ben idd wel van plan om naar de dokter te gaan.
Een goede werkplek heb ik, heb een goede muis zo'n matje onder me muis.
En mat onder mijn toetsenbord met ondersteunings balk..
En ik heb de juiste stoel.
Als ik mijn muis niet gebruik dan haal ik hem er altijd van af omdat ik rechts ben, en als ik de muis dus niet nodig heb ben ik of aan het typen, of aan het bellen of aan het schrijven...