maandag naar de osteopaat..ervaringen gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen__

maandag naar de osteopaat..ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:26

ik heb maandag een afspraak gemaakt bij de osteopaat.
het is een heel verhaal maar zal het even kort proberen uit te leggen :)
ik heb sinds mijn bevalling in 2004 last van tintelende benen en met inspanning(traplopen,fietsen) echt pijn in mijn benen.
ook heb ik last van mijn armen als ik ze te zwaar belast en ben veel moe.
mijn vorige huisarts heeft even gekeken bij mijn benen en zei toen ja ik zie t al je hebt spataderen :+ je zag helemaal niks...verder deed hij niets..
toen ik verhuisd ben heb ik een andere huisarts gezocht en die heeft meteen bloedonderzoek gedaan en daar kwam uit dat ik een vitamine B12 tekort had en ik moest wekelijks een injectie halen,12 weken lang en daarna moest ik eigenlijk nog 1 x in de 3 maanden een injectie maar dat was niet nodig volgens haar.
nou verder heb ik nog een emg gehad en ben bij allerlei artsen geweest in het ziekenhuis.
kwam allemaal niks uit..half jaar krachtraining gedaan bij de fysio,kijken of het dan zou verbeteren..helaas...
en zo gaat het dus al 4 jaar ;( mijn arts wil me niet doorsturen voor een foto van mijn rug te maken.
dus heb ik een afspraak gemaakt met de osteopaat, ik ben benieuwd of zij wel wat kan vinden.
heb de laatste tijd ook steeds vaker last van mijn rug,als er bijvoorbeeld rechts naast me iets ligt en ik pak dat met mijn linkerhand hoor je mijn rug ook kraken..
hebben meer mensen ervaringen met de osteopaat en zoja hoe was dat?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:34

Hoe lang is het geleden dat jij je laatste B12 injectie hebt gehad??? Want een tekort krijg je niet zomaar, en eenmaal injecties betekend injecties voor de rest van je leven. Tenzij je toendertijd geen vlees, zuivel endergelijk binnenkreeg....
Er loopt momenteel op mens en welzijn een heel topic over, zoek maar even op, want dat kon je klachten weleens een heel eind verklaren!!

Ostheopaat kan sowieso geen kwaad, maar wat betreft tintelingen, pijn, vermoeidheid en dergelijke denk ik dat je B12 de boosdoener is, want gezien je tekst vermoed ik dat je laatste injectie enkele jaren terug is.
Ostheopaat luisterd naar je verhaal, bekijkt je lijf, en aan de hand van wat hij dan vind gaat hij aan de slag. Het kan zowel een kwestie van kraken zijn, als een soort massage, als andere technieken. Ik vind het erg moeilijk uit te leggen wat mijn ostheo doet, maar ik heb er wel veel baat bij. Vooral omdat er naar het hele plaatje gekeken word, en niet naar die ene plek die pijn doet.

Maar nogmaals, als jouw B12 te laag is, dan kan de ostheo je ook niet helpen.

Edit: De link naar het B12 topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=136&t=1049257

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:40

bedankt!
volgens de dokter hoefde dat niet omdat ik nog jong ben ...ben 23.
ik heb mijn bloed nog een aantal keren laten checken en toen was de b12 gewoon goed dus ik vind het wel raar...
dokter zei ook nog min of meer dat ze me niet kon helpen,ze wist niet meer wat we er nog aan konden doen...dus ik moest er maar mee leren leven :(
nou als ik niet weet wat ik heb kan ik dat gewoon niet!
en omdat ik het sinds mijn bevalling heb denk ik(ben geen dokter natuurlijk) dat het best wel vanuit mijn rug kan komen ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:48

Ja, nogal logisch, je hebt een injectie gehad.... Dan is de waarde tijdelijk weer goed. Maar je lever heeft normaal gesproken een voorraad voor meerdere jaren (!). Dus op het moment dat je waarde te laag is, heb je al meerdere jaren geen B12 meer uit je voeding opgenomen. Dan kan je nog zo jong zijn, maar zonder B12 kan je echt niet leven (letterlijk!! Want voor er injecties bestonden, gingen mensen er dood aan).
Er word sowieso gezegd, zodra je eenmaal injecties hebt gehad, moet je waarde boven de 1000 zitten. Ik kan me niet voorstellen dat hij daar zat, aangezien het bij de meeste mensen meer dan een jaar duurt en soms wel 2 voordat het zover is.

Ik zou zeggen, lees het topic eens, er staat ook een link naar de stichting van B12 tekort, en sla je arts daar maar eens mee om te oren.
En tot die tijd: misschien zit er best ergens een blokkade in je rug. En een ostheopaat is daarbij echt wel fijn, vind ik tenminste. Maar het stoom komt me gewoon uit mijn oren als ik weer zo'n B12 verhaal lees, sorry :o
Want daarmee ga ik wel een beetje aan je oorspronkelijke vraag voorbij.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:51

ja snap ik,de dokter geloofde me gewoon niet...echt zo van hallo ik ben de dokter! :(
ik ga het topic eens bekijken...
stihting b12 tekort was ik al lid van ;)
dank voor je bericht!
ik laat ff weten hoe het is afgelopen maandag ;)

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:52

en ik heb ook vaak spierpijn van de stomste dingen?
ook herkenbaar bij b12?

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:54

Ik kan je niet helpen wat betreft de B12, maar ik heb wel ervaring met een osteo.

Na een harde val van een paard heb ik ruim een jaar onwijs last van mn bekken gehad. Fysio en manueel konden met er niet bij helpen, werd alleen maar erger. 5 behandelingen osteo en ik was weer pijnvrij! Ik ga nu nog elke jaar opnieuw voor een check up, ik zweer erbij! Misschien heb je de eerste dag/dagen na je behandeling wat meer last, maar daarna voel je je echt als herboren!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:54

ellenAST schreef:
en ik heb ook vaak spierpijn van de stomste dingen?
ook herkenbaar bij b12?

oh ja!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:55

kit_for_ever:oke dat is fijn om te horen :)