Langdurig onverklaarbaar ziek

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Langdurig onverklaarbaar ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:24

Tja, sinds augustus vorig jaar begon ik me ziek te voelen, alsof een flinke griep me te pakken had.
Dat duurde en duurde maar aan.
Na 6 weken toch maar eens naar de huis arts gegaan.
Bloed laten onderzoeken en foto's van de sinussen gemaakt, niets te vinden.
Gezien ik bipolaire stoornis heb werd het daarna al snel op psychisch gegooid.
En ja, er werd een afspraak gemaakt bij een psych in het ziekenhuis,
Maar ook hij vond dat ik zelf wel in kon schatten wat psychisch of lichamelijk was.
Had het gevoel dat ik juist bij hem wel serieus genomen werd.
Vorige week weer cortison keelmedicatie gehad, hielp allemaal niks.
Gister weer terug naar de huisarts en nu kan ik dan eindelijk op 6 februari naar de KNO arts.
Al met al voel ik me dus al een half jaar alsof ik de griep heb.
Herkent iemand dit, want ik word er echt niet goed van.
Gaat het eens een dagje beter, dan ga ik eruit, nar mijn paardjes maar....dan kan ik het de volgende dagen weer bezuren.
Ik word er ook heel erg onzeker van....wat kan dit toch zijn, wat is er met mijn lijf aan de hand.
Een of ander vaag virus wat lang kan duren ofzo???
Ik weet het gewoon niet meer.

Nancy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:24

Als ik jou was zou ik nog eens een 'uitgebreid' bloedonderzoek laten doen.
Ikzelf heb het ook meegemaakt. Ik had allerlei 'vage' klachten ( extreem, moe, keelpijn, droge huid, spierpijn, etc).
Het werd er toen ook opgegooid dat het psychisch zou zijn.
Uiteindlijk heb ik er 5 jaar mee rondgelopen totdat het zo ernstig was dat ik in het ziekenhuis belandde.
Bleek ik een auto-immuunziekte te hebben. Mijn schildklier was daardoor o.a. helemaal uitgeschakeld.
Natuurlijk wil ik niet zeggen dat jij dit ook hebt.
Maar ga op je gevoel af. Jij weet het zelf het beste.

Ikzelf heb in die periode 6x keer een bloedonderzoek laten doen!!!! Bleek het een kwestie te zijn van een vakje meer aankruisen
op het formulier van het bloedprikken. En dit verzin ik echt niet.

Laat je niet wegsturen en ga anders naar een andere huisarts.
Mocht er toch niets uitkomen dan kun je anders ook nog vitaminen slikken (waar alle vitamines inzitten).
Dit kan helpen mocht je ergens tekorten in hebben.

Sterkte in ieder geval.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:40

Het laatste onderziek was dus heel heel uitgebreid, het voel zelfs de prik dame op.
Maar wederom kwam daar niks uit.

Jeetje, dus heb 5 jaar lang zo gelopen???
Met mijn psychische klachten weet ik wel redelijk goed om te gaan, maar hiermee dus helemaal niet.
Hoe heb je het vol gehouden??

sjaslique

Re: Langdurig onverklaarbaar ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:21

Dit klinkt wel redelijk herkenbaar alleen heeft het bij mij destijds 4 maanden aangehouden. Het begon met verkoudheid, mee daarna nog een verkoudheid. Heel de dag door moe en loom, nergens zin in, dan weer koorts dan weer niet, zo'n gevoel alsof er griep komt maar het niet doorzet. Eerst alleen de verkoudheid behandeld bij de HA, maar bleef maar moe. Allerlei controles gehad, nee hoor niks aan de hand. Op een gegeven moment aangedrongen om doorgestuurd te worden naar de internist. Daar geweest en onderzocht en nog geen reden gevonden voor mijn klachten. Na een half jaar waren uiteindelijk de klachten weg, maar wat het nu geweest is, is nog steeds de vraag.
Ik kan alleen zeggen, neem op tijd je rust, denk aan jezelf, maar vergeet ook niet voldoende leuke dingen te doen.
Ik heb destijds veel gerust, weinig naar school geweest en daarnaast blijven paardrijden ondanks alle energie die dit opslokte.
En laat je niet zomaar afschepen.