Lange nagels kweken... Tips??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

Lange nagels kweken... Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:07

Heej! Ik plaats nu mijn 700ste bericht! *\o/*
Maar goed, ik wil heel graag van die mooie lange nagels... Maar zo als de meeste bokkers hier ben ik de meeste dagen van de week wel bij de paarden te vinden... En mijn nagels breken heeeel snel af... Met als gevolg: lelijke korte nagels.
Wat ik ook doe, 2 lagen nagel verharder smeer ik erop... Ze blijven breken. Ze worden zelfs geen milimeter langer! En dat terwijl ik al 3 maand niet geknipt hebt en maar heel af en toe alleen even in vorm gevijld heb!
Ik heb er nu nep nageltjes op zitten... ( Wat staat dat mooi!! :P ) Zodat ik mijn nagels eronder lang kan kweken. Maar die lijm is zo agressief dat mijn hele nagels er nog slechter uit zien en zo zacht worden dan ik ze helemaal kan buigen! En ik moet echt elke dag blijven plakken want ze vallen er telkens af!
Wie heeft de tip?? :Y)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:09

Niks erop smeren of plakken, probeer gewoon je nagels goed schoon te houden met een borsteltje en eens in de tijd knippen, daar worden ze harder van. Van al die middeltjes maak je ze voor even sterk maar uiteindelijk kunnen je nagels nooit meer zonder (en dat zou een duur en zinloos grapje worden :+ ). Dus meid nog ff leven met korte en uiteindelijk zullen ze mooi worden!! Succes.

Xivura

Re: Lange nagels kweken... Tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:10

Ik kijk even met je mee! Want heb precies het zelfde probleeem..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:17

de oplossing lijkt me om zo vaak mogelijk handschoenen te dragen bij de paarden :P

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:34

en vitamine B is goed voor je nagels en haren :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:35

En waar zit allemaal vitamine B in? :P

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:38

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 21:47

Ik heb er nu voor het eerst in 2 jaar geen nagellak op moet ik bekennen. :+ Wat is dat kaaal!!
Nog meer tips? :)

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:02

Ik ga denk ik even volledig tegen ZusJacobs in ;) (hoewel ik zeker een punt zie in haar theorie, maar bij mij werkt dat toch echt niet, hoeveel geduld ik ook heb, mijn nagels zijn gewoon te slap om normaal te kunnen functioneren)

Maar, wat mijn tip is; Herôme nagelverharder (ik heb de sterk) zolang ik ongeveer 2 keer in de week mijn nagels bijvijl en die nagellak 2-3 keer per week opnieuw aanbreng, zien mijn nagels er over het algemeen netjes uit! En ja, het is even een aardige aanschaf, maar je hebt er sterkere nagels en een écht mooi lakje voor terug.

Ik ben verder erg benieuwd naar andere tips, nog sterkere nagels zijn nogsteeds welkom :z

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:10

pitbullgup schreef:
en vitamine B is goed voor je nagels en haren :D

Welke B vitamine?

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:39

Ze een tijd niet lang laten worden. Dus gewoon kort knippen of bijhouden met de vijl. Zodat ze steviger kunnen worden. En dan milimeter per milimeter langer laten worden. Ik heb altijd lange nagels, nooit echt problemen mee. Ook veel melk drinken, helpt wel. Sinds een paar maanden drink ik geen melk meer, en dat merk ik toch wel aan mijn nagels hoor.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:41

Zorg dat je altijd, maar dan ook altijd een vijltje op zak hebt.
Bij mij gaat het dan het beste; het eerste beste onschuldige haakje kan je meteen wegvijlen, zodat de schade beperkt blijft en niet meteen je hele nagel afscheurt.

ik ga er anders toch aan trekken.... :o

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:44

Ook nagels hebben vet nodig, dus smeer je handen en je nagels/nagelriemen regelmatig in met een handcreme. Met glansvijlen regelmatig (drie keer in de week) over je nagels heengaan/masseren, dat verdeelt het vet dat van nature in je nagels hebt beter. Niet te lang laten worden, dat zorgt er alleen maar voor dat ze eerder afbreken. Let op je voeding, en als wilt snoepen, eet dan iets met veel gelatine, dat merk je ook aan je nagels (gummibeertjes of dergelijks).

Ik zou juist geen nagelverharders op je nagels smeren, die zorgen er juist voor dat de nagels eerder afbreken. Geen plaknagels of gel erop, zorg dat de nagels kunnen ademen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:47

Ik heb best lange nagels en wat ik steeds doe is ze vergeten te knippen :7
Ze zijn 1,5 cm lang.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 11:55

Nagels kun je beter vijlen en niet knippen. En vijl de nagels in een richting, als je heen en weer gaat komen er hele kleine scheurtjes in de randen, die uiteindelijk dieper worden en door kunnen scheuren.
En als je veel in water bezig bent, trek dan handschoenen aan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 15:57

Knippen moet je inderdaad niet doen.
Je nagel bestaat uit meerdere lagen. Als je knipt of zagend vijlt gaan deze van elkaar los en gaan je nagels splijten.

Nagelverharders zorgen er niet voor dat je nagels eerder breken je moet alleen de goede nemen die bij jou type nagel past en niet in het wilde weg zomaar een nagelverharder kopen.

van opi heb je bijv verschillende verharders
voor zwaar beschadigde nagels (of mensen die nagels hebben gebeten)
voor harde en brokkelige nagels (word flexibeler waardoor ze minder snel breken)
voor zachte buigzame nagels
en voor gevoelige, dunne of splijtnagels.

Neem een goede nagelriem olie die ook een verzorging heeft voor je natuurlijke nagels.
Zon olie houd bijv je natuurlijke nagel ook in goede conditie onder kunstnagels.

Je voeding en gestel hebben ook te maken met je nagels.
Net als dat je haar reageerd reageren je nagels daar ook op.

Er word hier in het topic gezegt dat je niks aan je nagels moet doen omdat je dan niet meer zonder kan.
Als je mooie nagels wilt die je van jezelf niet hebt zullen ze niet mooier worden door er niks aan te doen.
Die zul je dus een extratje moeten geven.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 16:02

als je trouwen een soort van 2 in 1 wil neem dan een nagellakje uit de diamonds lijn van opi daar zit echte diamant poeder in en wat ik van al mijn klanten hoor is dat de nagels sterker worden.
Dan heb je tegelijkertijd een leuk kleurtje.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:54

Nagels kunnen idd weleens een zetje nodig hebben, van buitenaf is er niet veel aan te doen als je nagels afbreken, behalve misschien de zaken die _Nathalie_ al noemt.
Ik zou ook iets aan je vitaminen doen, bij Kruidvat is vitamine B force te koop voor sterkere nagels en haar. Ik kocht het vanwege haaruitval, maar deze vitaminesoort is ook erg goed voor stevigere nagels.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:58

Ik heb helemaal geen verstand van nagels, maar probeerde eens de nagelharder van de kruidvat van mn vader (die moet lange nagels hebben ivm gitaarspelen) en vreemd genoeg breken mijn nagels niet meer af en blijven mooi.

Ik doe nooit iets verder aan mn nagels, totaal niet voorzichtig en werk veel buiten dus er moet toch iets goeds zijn aan die harder van de kruidvat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:51

Maantjes maken :j Daardoor groeien mijn nagels echt sneller.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:51

Geen lak of nagelverhardener opsmeren en genoeg zuivel drinken :)

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:48

Volgens mij is het hebben van mooie/lange nagels ook deels erfelijk! Mijn oma had lange, mooie en sterke nagels, mijn moeder heeft het en ik heb het ook. Minstens 4 keer per week bij de paarden, doe er alles mee en ik smeer er niks op ( hoogstens als mijn handen aanvoelen als schuurpapier mijn handen invetten en dan eens mijn nagelriemen met creme inmasseren) melk wordt hier niet gedronken.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:06

Zelf groeien mijn nagels hard wanneer ik kunstnagels heb en dat goed bij houd. Op een gegeven moment groeit het uit.
Voor mij is dit de tip om langere nagels te krijgen, maar ik kan me voorstellen dat het bij en ander niet zal werken.

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:16

je nagels niet vijlen met een ijzeren vijl, hier komt hitte bij vrij waardoor je nagelbeschadigd. Ipv. hiervan met een glasvijl of zon houten-kartonnen vijtlje.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 00:24

ik beet altijd heel erg nagel...
vorig jaar juni heb ik toch maar weer eens acryl nagels genomen... gewoon voor de mooi :D
heb ze een maandje opgehad, toen waren mijn eigen nagels behoorlijk eind heen, heb ze er toen afgehaald en poging gedaan tot mijn eigen nagels te laten groeien.

als ze al een stukje lang zijn dan blijf ik er ook sneller van af omdat ik dat zonde vind.

nou sindsdien nog niet weer nagelgebeten :D

in begin zijn ze natuurlijk ontiegelijk slap, en heeft het best heel lang nodig voor ze sterk en hard zijn... ik heb er verder niks aan gedaan kwa verharder oid, af en toe een blank lakje erover voor de mooi dat was het :)
na een half jaar merkte ik duidelijk dat ze echt een stuk sterker waren.

heb ze altijd best wel lang(omdat ik zo'n hekel heb aan om ze te vijlen :o dan vijl ik ze weer aardig kort en kan het weer een tijdje mee :P), verder doe er bij de paarden alles mee... :)
mijne breken of scheuren vrijwel nooit, en als het al gebeurd gebeurd het niet bij de paarden :+

swinters heb ik vrijwel de hele tijd handschoentjes aan op stal en met de werkzaamheden (dat mijn handen niet stuk gaan en beetje tegen de kou :)) dat scheelt natuurlijk een hoop, en worden mijn nagels ook niet vies/lelijk :P
zomers wel, maar dan even handjes wassen onder de kraan met een nagelborsteltje en ze zijn weer zo goed als nieuw :D