gaatjes in oren laten schieten >jeuk!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

gaatjes in oren laten schieten >jeuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 18:57

Ik heb nu bijna twee weken geleden, zeer rebels, gaatjes laten schieten in mijn oren. Nou jeukt het als de pest wat ook wel logisch is want het is aan het helen. Maar ik vraag me af of ik er nou wel aan moet krabben of dat dat niet zo goed is. Word namelijk gek van de jeuk, wordt er 's nachts wakker van. Maar ja wie mooi wil zijn moet leiden :Y)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:12

Misschien wat Sterilon erop doen?
En als ik jou was zou ik gewoon (voorzichtig) gaan krabben, deed ik ook altijd :j

Alexx

Re: gaatjes in oren laten schieten >jeuk!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 19:15

ja ik sterilon een heel end weg :Y)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:29

Er in knijpen werkt ook, als ik ergens jeuk heb ga ik er altijd op tikken ipv krabben maar dat gaat wat moeilijk op je oor. :+

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:30

Ja knijpen helpt ook volgens mij!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:39

waar in je oor laten schieten, oorlel of kraakbeen?
jeuk kan ook zijn dat het slotje te strak op je oor geschoten is, is je kraakbeen geschoten is dat niet zo verstandig, kijk even in het piercingtopic daar vind je er meer over, en sterilon 2 x per dag gebruiken niet meer, versnelt de genezing echt niet.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:52

ik heb het gewoon in mijn oor, gewaagd genoeg :Y) en ik kan mijn oorbel op twee standen zetten, strak en niet zo strak, en ze zitten allebij op niet zo strak, heb echt wel veel ruimte er tussen ;)

floor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:54

Tsja, dan denk ik dat het even op je kiezen bijten wordt! Sterkte :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:55

jeuken is een teken van genezing. ;) "gewoon in je oor" is dus oor lel vermoed ik? Dan hoeft schieten niet zo'n probleem te zijn. Je kan unicura gebruiken voor het schoon te houden maar uiteindelijk zal je toch even tandjes moeten bijten, het is nu eenmaal een wondje. ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:58

je oorbel ronddraaien werkt ook wel, dus wel gewoon inlaten, maar het knopje ronddraaien zegmaar :P

sterkte ermee :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:20

marrlinde schreef:
je oorbel ronddraaien werkt ook wel, dus wel gewoon inlaten, maar het knopje ronddraaien zegmaar :P

En dat mag je dus net níet doen :(:)
Daarmee vertraag je de genezing... Het is een "wondje" en met draaien maak je het buisje (fistula) dat gevormd word rond de oorbel steeds stuk...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:45

als je ze niet draait groeien ze vast met dikke vette korsten phara, draaien is dus goed, frunniken niet, draaien wel, unicura voor oorlellen heeft geen nut :n bovendien valt het niet mee om je oorlel te wassen, sterilon kan geen kwaad voor de oorlelletjes alleen niet teveel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:51

Mij is altijd verteld dat ze niet vast kunnen groeien dat enkel zo kan lijken door de korstjes (die je prima voorzichtig kan verwijderen met een wattenstaafje en wat water, en die wat er niet af gaan, gewoon laten zitten gezien je daarmee je oor kan open halen. Uit eigen ervaring helaas.)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:15

tjah na een hoop gaten in me lijf en dus ook oor ben ik geen voorstander van gaatjes en spuisels waar je niet aan mag draaien :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:19

Zal ook wel iets zijn dat weer van je lichaam af hangt ook (deels toch) :) Ik kan er dus best zo veel mogelijk van af blijven, zeker van mijn kraakbeen in oren... navel durf ik niet aankomen :o enkel voor schoon te maken en voor de rest blijf ik af.Oorlellen hebk al 12 jaar dus die zijn inmiddels ruim en breed genezen, kan me ook niet meer herinneren hoe ze waren toen ze pas gezet werden dus :')

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:59

pharagirlke schreef:
marrlinde schreef:

En dat mag je dus net níet doen :(:)
Daarmee vertraag je de genezing... Het is een "wondje" en met draaien maak je het buisje (fistula) dat gevormd word rond de oorbel steeds stuk...

ik moest dat juist wel doen zeiden ze bij de juwelier.. als je dat ontsmettend spulletje erop had gedaan moest je ze ff ronddraaien, een paar x per dag in het begin, en dan later gewon 1 keer per dag.. anders ging die oorbel vast groeien ofzo.. :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:35

Ik heb in totaal 9 gaatjes in mijn oren en ik heb ze stuk voor stuk 1x per dag behandeld met sterilon en 1x per dag een keertje gedraaid. Het kan idd jeuken, dat is een teken dat het geneest, even doorbijten dus.
Ik heb zelf geen centje pijn gehad aan al mijn gaatjes, ook niet aan die in het kraakbeen. Ik vind het dus vreemd dat er tegenwoordig gezegd wordt dat je niet mag draaien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 20:50

Mas schreef:
Ik heb in totaal 9 gaatjes in mijn oren en ik heb ze stuk voor stuk 1x per dag behandeld met sterilon en 1x per dag een keertje gedraaid. Het kan idd jeuken, dat is een teken dat het geneest, even doorbijten dus.
Ik heb zelf geen centje pijn gehad aan al mijn gaatjes, ook niet aan die in het kraakbeen. Ik vind het dus vreemd dat er tegenwoordig gezegd wordt dat je niet mag draaien.

elk lichaam is verschillend, het is niet omdat jij er geen last van hebt gekregen dat anderen er geen last mee krijgen. Waarom je niet mag draaien heb ik hier boven uitgelegd. Het ene lichaam "vergeeft" nu eenmaal meer dan het andere.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:27

pharagirlke schreef:
Mas schreef:

elk lichaam is verschillend, het is niet omdat jij er geen last van hebt gekregen dat anderen er geen last mee krijgen. Waarom je niet mag draaien heb ik hier boven uitgelegd. Het ene lichaam "vergeeft" nu eenmaal meer dan het andere.

Dat is het nu juist: de één zegt dat het wel mag, de ander zegt dat het weer niet mag. Allemaal leuk en aardig, maar op het laatst
weet je dus niet meer wat je nu moet doen. Ik deel dus alleen maar een persoonlijke ervaring met de TS.
Dat elk lichaam anders is snap ik ook wel, maar dat is eigenlijk met alles, je zou MW wel kunnen opdoeken als je het zo bekijkt,
het heeft dan toch geen zin ervaringen te delen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:30

pharagirlke schreef:
Mas schreef:

ja maar omdat jij zegt dat je niet mag draaien zegt dat ook niet dat dat goed is ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:31

Het "waarom niet draaien" is onderbouwd, het waarom wel draaien heb ik nog steeds niet onderbouwd gezien DQ. Vastgroeien kan het nl niet. (imv niet poreus metaal enzo.) En kan best zijn dat je lichaam er niet op reageert, maar voor hetzelfde geld doet het dan wel, en dan weet TS nu tenminste "wat" er dan aan de hand kan zijn. Het blijft toch haar keuze om wel of niet te draaien?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:35

ik noem dat niet onderbouwen maar die discussie ga ik verder niet voeren :D van de miiljoen mensen met oorbellen hebben er wel 800.000 gedraaid en die zitten allemaal nog in de oren, bovendien ga ik uit van degene die meer ervaring hebben of voorlichten. @ ts kijk even wat voor jou het beste werkt @ www.piercingforum.nl kan je tips vinden :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:44

Als die cijfers nu ook maar op iets gebaseerd waren he.... :D

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 23:20

Dat was bij mij ook. Toen bleek even later dat ik zo bang was geweest om mijn slotjes te verliezen (Ik was 11) dat ik mijn slotje helemaal in mijn oor had gedrukt :)). (Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik nog steeds niet :+ ) Er stak alleen nog maar een lusje uit en we hebben hem eruiteindelijk uit moeten halen met een paperclip. Deed wel pijn. :') Maar ik denk niet dat jij zoveel pech zal hebben als ik. :P

Probeer er niet teveel aan te zitten, dan wordt de jeuk alleen maar erger. :P Tenminste dat was zo bij mijn andere 3 oorbellen. :+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:32

Gebruik je nu ook al die twee weken zeer regelmatig sterilon? Even de gebruiksaanwijzig erop naslaan namelijk. Volgens mij staat daar ergens op dat langdurig gebruik van sterilon ook dergelijke verschijnselen kan veroorzaken.

Sterilon dus zeker afbouwen en verder gewoon met water (en evt. unicura als zeep) verder schoonhouden. En uiteraard nooit met ongewassen handen eraan zitten draaien of frunniken (alhoewel dat laatste sowieso beter van niet is).