Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en ik kan mijn oorbel op twee standen zetten, strak en niet zo strak, en ze zitten allebij op niet zo strak, heb echt wel veel ruimte er tussen

marrlinde schreef:je oorbel ronddraaien werkt ook wel, dus wel gewoon inlaten, maar het knopje ronddraaien zegmaar
sterkte ermee

bovendien valt het niet mee om je oorlel te wassen, sterilon kan geen kwaad voor de oorlelletjes alleen niet teveel.
Ik kan er dus best zo veel mogelijk van af blijven, zeker van mijn kraakbeen in oren... navel durf ik niet aankomen
enkel voor schoon te maken en voor de rest blijf ik af.Oorlellen hebk al 12 jaar dus die zijn inmiddels ruim en breed genezen, kan me ook niet meer herinneren hoe ze waren toen ze pas gezet werden dus
pharagirlke schreef:marrlinde schreef:je oorbel ronddraaien werkt ook wel, dus wel gewoon inlaten, maar het knopje ronddraaien zegmaar
sterkte ermee
En dat mag je dus net níet doen
Daarmee vertraag je de genezing... Het is een "wondje" en met draaien maak je het buisje (fistula) dat gevormd word rond de oorbel steeds stuk...
Mas schreef:Ik heb in totaal 9 gaatjes in mijn oren en ik heb ze stuk voor stuk 1x per dag behandeld met sterilon en 1x per dag een keertje gedraaid. Het kan idd jeuken, dat is een teken dat het geneest, even doorbijten dus.
Ik heb zelf geen centje pijn gehad aan al mijn gaatjes, ook niet aan die in het kraakbeen. Ik vind het dus vreemd dat er tegenwoordig gezegd wordt dat je niet mag draaien.
pharagirlke schreef:Mas schreef:Ik heb in totaal 9 gaatjes in mijn oren en ik heb ze stuk voor stuk 1x per dag behandeld met sterilon en 1x per dag een keertje gedraaid. Het kan idd jeuken, dat is een teken dat het geneest, even doorbijten dus.
Ik heb zelf geen centje pijn gehad aan al mijn gaatjes, ook niet aan die in het kraakbeen. Ik vind het dus vreemd dat er tegenwoordig gezegd wordt dat je niet mag draaien.
elk lichaam is verschillend, het is niet omdat jij er geen last van hebt gekregen dat anderen er geen last mee krijgen. Waarom je niet mag draaien heb ik hier boven uitgelegd. Het ene lichaam "vergeeft" nu eenmaal meer dan het andere.
pharagirlke schreef:Mas schreef:Ik heb in totaal 9 gaatjes in mijn oren en ik heb ze stuk voor stuk 1x per dag behandeld met sterilon en 1x per dag een keertje gedraaid. Het kan idd jeuken, dat is een teken dat het geneest, even doorbijten dus.
elk lichaam is verschillend, het is niet omdat jij er geen last van hebt gekregen dat anderen er geen last mee krijgen. Waarom je niet mag draaien heb ik hier boven uitgelegd. Het ene lichaam "vergeeft" nu eenmaal meer dan het andere.
van de miiljoen mensen met oorbellen hebben er wel 800.000 gedraaid en die zitten allemaal nog in de oren, bovendien ga ik uit van degene die meer ervaring hebben of voorlichten. @ ts kijk even wat voor jou het beste werkt @ www.piercingforum.nl kan je tips vinden
. (Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik nog steeds niet
) Er stak alleen nog maar een lusje uit en we hebben hem eruiteindelijk uit moeten halen met een paperclip. Deed wel pijn.
Maar ik denk niet dat jij zoveel pech zal hebben als ik.
Tenminste dat was zo bij mijn andere 3 oorbellen.