blaasje op buitenoog / hoornvlies?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

blaasje op buitenoog / hoornvlies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 16:25

Het buitenste laagje van je oog, is toch je hoorvlies? Is dat heééél dun?
Ik had er maandagavond een heel klein blaasje op, een puistje leek wel. Ik denk hup gaan slapen, morgen is het over. De volgende dag was het open, dus ik zat er aan (ja sorry kon t niet laten) en toen kon ik het helemaal verschuiven.
Het lijkt op een velletje over je oogbol, maar daar zit dus nu een scheur/gaatje in en ik kan t heen en weer bewegen, echt richting mn iris en daarna valt het weer goed terug.
Diezelfde avond was het weer een blaasje geworden! oohh dacht ik, ik heb er gewoon te veel aangezeten. Maar de volgende morgen, vandaag dus, is het weer hetzelfde: kapot!!

Wat is dit nu weer voor geks? Ik voel het niet echt, het blaasje wel dan is het alsof er een oogsnotje in de weg zit zegmaar.. Het is aan mn linkeroog en dan tussen mn iris en mn neus dus binnenkant oog. Het is wel alsof mn linkeroog iets meer aanwezig is, maar dat kan ook zijn omdat ik me er op concentreer..

Ik had wel een paar dagen geleden een miniscuul stukje hooi in dat oog. dat heeft er een nachtje in gezeten en de volgende dag kwam het er uit nadat mn oog 10 minuten ineens enorm opzwol en kriebelde. Na veel gewrijf en gedoe had ik het er uit en was alles weer geslonken en de kriebels over. Het lijkt me best een logische verklaring als dat het kan zijn waardoor het nu kapot is. Al had ik toen pijn aan de buitenkant van mn oog en niet op deze plek. Maar vanuitgaande dat dit toch de oorzaak is, gaat het dan vanzelf weer over?
Bedoel gaat dat vliesje gewoon weer dicht of moet ik per se naar de dokter? Misschien heeft iemand tips, of hetzelfde meegemaakt (je weet nooit:P)

Alvast bedankt!

_Tara_

Re: blaasje op buitenoog / hoornvlies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:29

Ging je aan een blaasje op je oog zitten pulken? Dan ga je toch constant met je ogen knipperen? Nja iig, ik zou er even mee langs de huisarts gaan of iig eventjes bellen wat je 't beste kunt doen.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:58

nee ik kan mn oog gewoon aanraken zonder te knipperen. als je een haartje in je oog hebt, gewoon open houden en op dat haartje met je vinger en dan heb je em dr uit. zo zegmaar. Zo hoopte ik dat dat blaasje een viezigheidje zou zijn mja t bleef zitten.
ik ga indd maar even langs de doc.. vreemd gedoe!

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:05

mijn vriend heeft dit toevallig ook op oudejaarsavond gehad. Zijn lens schoot verkeert en hij is eraan gaan pulken. binnen een half uur had hij en dik oog. hij leek net quasimodo haha.
Maar er kwam ineens ook een blaas op zn oog en dat vond ik wel verontrustend. We hebben de avondarts gebeld en die wilde dat we metteen even langs kwamen. Hij omschreef het (de arts) als een soort schaafwondje op het oog. Doordat hij er met zn vingers in is gaan wrijven en pulken. Het oog beschermd zich waardoor het vlies van achter je oog naar voren komt. Het was niets ernstigs verder. hij kreeg er oogzalf voor mocht 2 dagen geen lenzen dragen en toen was het weer over.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:07

oh echt!
ook zon heeel klein blaasje? ik had er wel ingewreven ivm dat hooitje, maar een dag later zat dat blaasje er pas.. of toen zag ik t pas kan natuurlijk ook.
Maar zoals jij verteld daar lijkt het wel het meeste op.wie weet

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:16

nou ik vond het bij hem een behoorlijke grote blaas want die ging zowat over zijn pupil heen. ben je al naar de dokter geweest ervoor?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 16:09

nee die is er vandaag niet
morgen!
maar mn broer zei net, dat een vriend van hem om de zoveel weken een staalsplinter in zn oog heeft en de dokter die er dan gewoon weer uithaalt en je hoornvlies binnen een week weer genezen is. hmmm.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 16:24

Je oog geneest inderdaad wel snel :j Maar toch zou ik er even mee naar de dokter gaan als het niet minder wordt. Je weet nooit wat 't is en 't is toch wel handig als je kunt blijven zien :P

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:19

nou ben bijde dok geweest.
hoornvlies zit niet over je hele oog maar alleen over je pupil (eniris?)
het zat dus op het witte gedeelte (moeilijke benaming) en daar zat dan ws een vetbolletje onder wat dan weer kapot gaat en dan is het goed. oogartsen willen dit vaak zelf kapot prikken en leegzuigen, maar hij zei het gaan vanzelf over en het is geen belemmering op je zicht dus niks aan de hand!
thanks voor de reacties, hopen dat t snel over is:)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:28

Oh gelukkig. Ik wilde al reageren dat je volgens mij ook Herpes in je ogen kunt krijgen... iehhhh eng!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:41

Ik heb ook een soort van bultje/blaasje in m'n ogen, maar dan met allemaal piepkleine adertjes erbij. Ik kan de naam ervan niet onthouden.

Ben benieuwd of dat van jou snel over gaat.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:58

Goed dat je eventjes naar de dokter bent geweest en fijn dat 't niks ernstigs is :)