wond uitspoelen kaakchirurg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

wond uitspoelen kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:27

Hoi allemaal!

Ik zit met een onwijs dilemma. Vorige week dinsdag ben ik onde narcose bij de kaakchirurg behandeld. Ze hebben 2 verstandskiezen onder uitgesneden en de wonden gehecht. Na 3 dagen werd de pijn erger in plaats van dat het afnam. Zo erg dat ik afgelopen vrijdag flauwviel op mijn werk omdat ik het niet meer uithield. Ik heb inmiddels zwaardere pijnstillers gekregen. Omdat iktoch nog steeds last heb van een zeurende pijn (soms kloppend) en heel af en toe een beetje vieze smaak in mn mond heb ik toch even naar de polikliniek gebeld. Vooral 's nachts heb ik veel last en werken de pijnstillers niet zo goed. Huilen Overdag is het nu wel te doen met enkel paracetamol. De polikliniek vertelde me dat het mogelijk is dat er een beginnende ontsteking zit door bijv. achterblijvende etensresten in de wond, en ze wilde een afspraak voor me maken om de wond uit te laten spoelen door de kaakchirurg. Een ieder zou waarschijnlijk denken ,,pima dat doen we even" MAAR.... ik ben een fobische patient en zoiets is voor mij bijna een onmogelijke opgave. No Cheer Wie heeft er ervaring met mijn verhaal? Hadden jullie hetzelfde en ging het wel vanzelf over bij jullie? Of degenen die het wel lieten uitspoelen, hoe ging dit? Doet dit heel veel pijn? Wat moet ik me erbij voorstellen? Ziek Heb gewoon al buikpijn bij de gedachte dat ik terug moet!
Hopelijk krijg ik wat reacties...! alvast bedankt... Vriendjes zijn?

suuzepuus

Re: wond uitspoelen kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:30

het doet wel pijn maar het is te doen. ik heb een zware ontstekng gehad na het trekken van mn kiezen. er is ook door de tandarts gespoeld en daarna moest ik het zelf gaan doen. je krijgt een spuitje met een kromme punt die je zeg maar in de wond kunt zetten. dit doet wel zeer maar ja een ontsteking doet zowiso onwijs pijn! zelf doen deed bij mij veel meer pijn dan toen de tandarts het deed. ze kunnen beter zien waar ze moeten zijn. zelf moet je maar wat prikken.... sterkte

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 17:52

Hmm.. bedankt voor je snelle reactie.. Ik heb zo'n gevoel dat ik er niet aan zal durven beginnen.. Ben zo ontzettend bang, en het doet dus pijn zoals ik in je reactie lees.. ik wil niet!! Misschien gaat het vanzelf over...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:55

ontsteking doet meer pijn!!! na het spoelen had ik geen pijn. ik kon niet slapen en heb hoge koorts gehad door alles. ik was blij dat er gespoeld werdt. het is niet gevoellooos. ga je niet voorliegen maar wees niet bang. het valt best mee. een ontsteking is veel pijnlijker!

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:56

Ok bel dan dat je het niet durft,als je wacht word het 100 x erger en zit je straks met nog veeeel meer pijn!!misschien dat ze je gewoon vrdoven met spoelen jij moet dat aangeven,succes!! Ach gut

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 18:19

ja ik heb gebeld, heb ook mn angst aangegeven maar daar kon ze niets aan doen... veel mensen zullen me een aansteller vinden maar voor mij is dit iets om nu al ziek van te worden qua zenuwen...

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:23

Als het zo'n spuitje is als wat suuzepuus schrijft, dan valt het denk ik wel mee. Een kennis had ook zo'n spuitje met een kromme punt voor thuis mee en hij vond het meevallen. Hoe het uitspoelen bij kaakchirurg gaat, weet ik niet. Maar ach, beter een klein beetje pijn dan nog langer die ontsteking toch? En misschien kan je van te voren om verdoving of betere pijnstilling vragen?
Succes

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:24

maak je niet druk, ik ben niet bang voor de tandarts maar moet donderdag voor het eerst een gaatje vullen. vind het echt vreselijk!!!
komt allemaal goed. !! kop op!! bij mij deed het pijn omdat ik een zware ontsteking had!! misschien os dat bij jou op deze manier te voorkomen!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:26

Misschien is er een tussenoplossing zoals gewoon spoelmiddel?

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 18:28

ja ik ben nu volop aan het spoelen met lauw/warm zout water, en met perio-aid.. dus ik doe mn best om ervoor te zorgen dat het vanzelf minder wordt zodat ik dat spoelen door de kaakchirurg kan voorkomen!!

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:01

Ik zou als ik jou was het toch laten uitspoelen.
Ik spoelde ook erg veel maar bij mij werkte het niet, met als resultaat een ziekenhuisopname vanwege een abces.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:03

Na mijn behandeling moest ik spoelen met mondwater (listerine) tegen een onsteking. Dat helpt heel goed en ik kan me voorstellen dat het voor jou minder eng is om zelf te spoelen dan het te laten spoelen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:04

Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt, maar ik zou zeker wel heen gaan als ik jou was. Natuurlijk is het niet leuk, en sowieso niet als je al erg bang bent voor zoiets. Maar als je niet gaat en de ontsteking zet wel door, ben je verder van huis..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:08

Ik heb het ook gehad...
Het spoelen deed mij bij geen pijn, vond het juist fijn eigenlijk !!! Als je zag wat voor een prut eruit kwam.
Ook ik kreeg een spuit mee, en toen kwam er na een paar dagen een behoorlijk prop uit ( ik denk etensresten ), en WAUW... wat een opluchting was dat !! Ja

Zeker doen! Het helpt je enorm!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:09

Ga wel naar de kaakchirurg om te laten uitspoelen. Ondertussen en ook daarna kan je spoelen met kamillethee, dat ontsmet ook en is niet zo agressief. (Mijn moeder kreeg dit advies van haar tandarts toen die met allerlei tandvleesbehandelingen bezig was)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 19:12

Sunshine.. jouw post geeft me wel een beetje hoop.. zo klinkt het wel heel positief haha.. poeh ik vind het zo moeilijk, die angst is bij mij zo extreem dat ik waarschijnlijk weer ga hyperventileren etc.. ze hebben me bij de polikliniek geadviseerd om nog 2 daagjes af te wachten, en is het dan nog niet minder om dan toch langs te komen.. dus stiekem hoop ik dat het niet nodig is en de pijn afneemt deze dagen..!!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:15

Uitspoelen door de kaakchirurg valt reuze mee Ja. Het is een spuit met een kromme punt (zit geen naald aan). Dan zet hij de punt net boven je wond en spuit zachtjes.

Misschien doet het in het begin een beetje pijn, maar het is echt een opluchting Lachen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:22

CtjeLief schreef:
Sunshine.. jouw post geeft me wel een beetje hoop.. zo klinkt het wel heel positief haha.. poeh ik vind het zo moeilijk, die angst is bij mij zo extreem dat ik waarschijnlijk weer ga hyperventileren etc.. ze hebben me bij de polikliniek geadviseerd om nog 2 daagjes af te wachten, en is het dan nog niet minder om dan toch langs te komen.. dus stiekem hoop ik dat het niet nodig is en de pijn afneemt deze dagen..!!

Zelf vond ik het ook wel spannend, maar echt... het valt reuze mee !
Ik zou gewoon zo snel mogelijk langsgaan, dan ben je er het snelste van af Ja

Aan die spuit zit idd geen naald.
Het is niet dat hij heel hard spuit, gewoon zachtjes.

Succes !! Ja

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 19:24

ok laatste 2 post stellen me wel al een beetje gerust... hoop echt dat het meevalt.. maar ik wacht toch nog wel heel eventjes af, even kijken hoe ik me morgen voel..

hlidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:45

en hoe voel je je vandaag?

uitspoelen heb ik ook gehad nadat m´n verstanskiezen eruit gesneden waren en de zwelling maar niet weg wou gaan. en het helpt echt, ik zou het zeker doen, het doet wel een beetje zeer, maar valt echt heel erg mee.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 18:17

Hoihoi..
Nou vannacht sliep ik wel al wat langer, de pijnstiller werkte nu 6 uur! Normaal schoot ik rond half 3 wakker v/d pijn, nu pas rond half 6.. (of het komt omdat ik zo vreselijk vermoeid ben?) En nu vandaag gaat het redelijk. Heb wel weer ibuprofen genomen.. Zwelling is nog steeds niet erger geworden ofzo, zo dik is het ook niet.. Ik zit echt in twijfel.. Ik heb even een mailtje gestuurd naar de kaakchirurg zelf, dus hopelijk reageert ze snel met advies.. Als het even kan wil ik liever niet gaan natuurlijk! Maar als het echt moet, tja..

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:24

Nadat de kaakchirurg twee verstandskiezen bij mij eruit had gesneden kreeg ik een gaasje ertussen moest daar hard op blijven bijten, zodat de wond dicht zou gaan.
Dat deed 'ie alleen niet goed, best een poos veel pijn, wat bloedingen en stank gehad.

Ik had erg sterke pijnstillers en een 'spuitje', die moest ik vullen met lauw zout water en echt tig keer per dag het gat in mn kaak mee schoonspoelen.

Veel succes met je kaak en het gat wat erin zit ;)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 21:38

dank je wel.. ik zit nog steeds behoorlijk in de stress.. kreeg vanmorgen al een paniekaanval bij het idee dat ik naar de kaakchirurg zou moeten.. (om maar even de ernst van mn angst aan te geven) Ik wil gewoon dat de pijn stopt en dat er dan niets hoeft te gebeuren! Of ben ik nu heel erg dromerig, haha

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:46

Yinka schreef:
Uitspoelen door de kaakchirurg valt reuze mee :j. Het is een spuit met een kromme punt (zit geen naald aan). Dan zet hij de punt net boven je wond en spuit zachtjes.

Misschien doet het in het begin een beetje pijn, maar het is echt een opluchting :)

Ik heb dit dus zelf moeten doen, meerdere malen per dag, met zoutwater als ik iets gegeten had of gedronken.
Deed heel geen pijn, was alleen gepruts in mn mond (zelf is niet echt handig) en het voelde niet prettig / griezelig terwijl er niets gebeurde.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:51

die van mij zijn laatst bij de tandarts getrokken (1 kant) heb er ook last van gehad, voral als er iets in kwam, had van te voren al een spuitje van de tandarts gekregen omdat het lapje wat er nog overheen zat steeds onstoken werd (zo'n spuitje als hierboven vermeld.) en heb er geen last meer van, de gaten zijn alleen nog niet dicht.