huisartsen grrrrr

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nooralie

huisartsen grrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 14:45

ik heb vrijdag ochent een hevige allergi aanval gehad .
opgezet hoofd een knal rood en benauwd . melkallergi denk ze 90%
niet goed dus ik er langs geweest . medsijen mee gegeven . ik s avond lang de huisartsenpost geweest .
want het ging niet goed . ander mee gekregen huisarts had me verkeerde mee gegeven.
ik moets ook van de huisartsen post maandag gelijk naar de huisarts voor een verwijs naar het ziekenhuis want het moet wel onderzocht woorden om dat ze bang is dat ik de volgen de keer nog hevtiger er op reageer .en om dat het ook niet hellemaal zeker is .
nu kom ik dus net trug van de huisarts . ik mog niet gelijk naar het ziekenhuis want ik zag er beter uit gek he ik sta strak van de medicenen Boos! ik het ziekhuis maar gebelt vonden het ook raar dat het zo ging na een hooop hen en weer gebel omdat dat de huisarts een fax moest stuuren . ik weer gebeld naar het ziekenhuis ze hadden hem binnen . ze heb hem snel gelezen en vond dat het niet urgend genoeg was . zo als dat de huisarts het had op had geshreven .maar ze kon ernix aan veranderen . en vond het erg vervelend want al de huisarts het goed had gedaan had ik gewoon gelijk getest kunnen worden .

en ik kan wel naar de spoed gaan maar ik zie er ook wat beter uit dus niet urgent genoeg
maar als het iets slechter gaat moest ik gelijk naar de spoeden komen zijden ze van het ziekenhuis

ik baal er echt van Boos!
voel me echt niet goed van al die medicen .
en het geeft je ok geen fijn gevoel dat je weet als je wat verkeert eet dat het dan fout kan gaan

iemand nog tips?

Zonnebloem

Re: huisartsen grrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:08

niet echt tips, alleen blijven drammen. Laat je niet wegsturen.
Moet je eerst half dood zijn voor ze je serieus nemen ofzo? Ik word gewoon boos als ik het lees.
Maar waneer word je nu getest?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 14:11

Even een puntje tussendoor, zolang je de medicijnen neemt kunnen ze geen betrouwbare allergietest doen, omdat de medicijnen de reactie zullen onderdrukken.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:23

Ik vind er niets vreemds aan. Allergische reactie wordt meestal niet één, twee, drie getest. Het vermoeden bestaat dat het een melkallergie is, en daar moet je dan tot na de test in ieder geval vanaf blijven. Ik snap dat je geschrokken bent van zo´n heftige reactie, maar het heeft geen haast. En de medicijnen die je nu hebt maken een test inderdaad ook onmogelijk/onbetrouwbaar.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 19:26

ik voel me nu nog niet goed .
als ik pech heb dan kan ik pas over 4 maanden voor me allergi test. komt door de huisarts ik ben ook aan het bellen met het ziekenhuis .die zij er nu mee bezig

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 08:35

De wachtlijsten bij de dermatologie/allergologie voor testen zijn landelijk enorm lang. Er is zelden reden om met spoed te testen.

Allergische reactie is nu voorbij en je kunt dus ook rustig afwachten tot je aan de beurt bent.
Als je 's nachts trouwens met een acute allergische reactie op de eerste hulp komt word je ook niet getest hoor. Je krijgt dan medicijnen (pil of infuus afhankelijk van situatie) en 9 van de 10 keer kun je na een uurtje naar huis, soms blijf je een nachtje slapen voor de zekerheid.
Die mensen gaan daarna naar huis met het advies test te laten doen via de huisarts (als het zinvol is in de betreffende situatie).

Gaat dus helemaal niets sneller door naar de SEH te gaan :n

Nu gewoon de producten waar het mogelijk van gekomen is niet nemen en rustig afwachten.