Extra botjes aanwezig?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

Extra botjes aanwezig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 23:00

Aangezien ik vast niet de enige ben met dit probleem, een topic hierover.

9 jaar geleden is bij mij vastgesteld dat ik extra botgroei in mijn enkels heb. Omdat er ong 206 plaatsen in het lichaam zijn waar deze extra botgroei kan zitten, ben ik vast niet de enige hiermee Knipoog
Het is bij mij een kogeltje wat klem zit tussen een pees en bot in mijn enkel, hierdoor ontstaat wrijving, wat voor veel problemen zorgt.
Zo heb ik veel moeite met lang staan, maar ook lange wandelingen gaat niet geheel pijnloos Verdrietig

Over 2 dagen is het dan eindelijk zover, het botje in mijn rechtervoet wordt eruit gehaald Haha! links blijft zitten, omdat ik hier bijna geen last van hebt Lachen. de revalidatietijd is niet zo heel erg lang wat ik heb gehoord, maar pijnlijk is het wel.

nog meer bokkers die ergens extra botjes hebben?

kainda

Re: Extra botjes aanwezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:10

ik Huilen

Maar bij mij is het een zeldzame ziekte HME (hereditaire mutiple exostosen)

Heb jij hetzelfde?

Ik heb er veel en hele grote. Ben vaak geopereert.

Sterkte met je operatie Ach gut

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:07

Ik heb in mijn pols Carpal Bossing, extra bot groei. (en nog veel meer wat niet goed zit) ben ook al een paar keer geopereerd en de volgende optie is het gewricht vastzetten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:12

Ik heb ook exostosen. Mijn moeder en zusje zijn hieraan al vaker geopereerd en ik nog niet. ik heb in principe over mijn hele lichaam deze botjes, sommige kun je voelen andere niet. Soms heb ik er last van wat zich uit dat ik dan ineens niet meer kan lopen. Spieren gaan dan langs die botjes af, worden warm/pijnlijk en dan is het ho stop. Na even stilstaan kan ik weer gewoon verder.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:13

Ik heb wel wat extra bot bij mn enkels, hierdoor kan ik bijv niet in kleermakers zit gaan zitten. Verder heb ik er gelukkig geen last van.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 19:40

ik heb gelukkig geen ziekte, bij mij zit het voor zover ik weet alleen maar in mijn voeten Lachen maar dit is de 1e keer dat ik eraan geopereerd wordt.