Ik ben in de kerstvakantie heel bewust gaan letten op rustig aandoen en mezelf rustig houden. Bijvoorbeeld zittend ontbijten (ik liep altijd met ontbijt door de kamer te ijsberen), dingen rustig doen en niet zo vreselijk gehaast, rustig lopen etc. En dat ging goed. Ik ben ook ADHD-er waardoor ik toch al niet rustig kan doen, maar ik ben me daar wel goed van bewust en probeer mezelf dus 'in bedwang te houden'. Het ging dus goed in de vakantie, maar toen ik maandag weer naar school moest kwam alles wat moet meteen weer op me af en ik voel me nu vreselijk. Ik heb met vlagen helemaal geen eetlust maar wel een hongergevoel in mijn buik (het gevoel dat ik over m'n nek ga als ik wel iets eet), af en toe heel erg misselijk opeens, m'n ogen knipperen heel irritant, kom soms niet uit m'n woorden, ik heb een heel rillerig/ trillend gevoel in mijn hele lijf, slappe benen, soms stokt m'n adem heel even in m'n keel, en ik heb vaag hoofdpijn. Ik vraag me nu af of dit echt stress is en hyperventilatie, of dat het door de kou komt waar ik ook heel slecht tegen kan. Ik heb nl. wel veel vaker last van stress, vandaar ook dat ik er in de vakantie zo erg op lette, maar nooit op deze manier. Ik heb nu 'met mezelf afgesproken' dat ik nu iets leuks ga doen en me morgen pas weer druk ga maken over schooldingen en ik heb maar weer Ritalin ingenomen waar ik eigenlijk mee was gestopt omdat het zo goed ging, maar ik wil toch even weten of mensen dit herkennen als stress, en wat je er dan het beste tegen kan doen.