waar bril zonder sterkte kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

waar bril zonder sterkte kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 11:04

Ik wil graag (puur voor cosmetische redenen) een bril aanschaffen, maar aangezien ik geen slechte ogen heb, zal dit er een zonder sterkte moeten zijn.
Maar waar koop je zo iets voor een niet al te hoge prijs? (opticien is niet heel goedkoop namelijk)

Bril heeft verder niks nodig behalve een leuk montuurtje en ontspiegeling.

Dreamybol

Re: waar bril zonder sterkte kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:05

Bij Hans Anders zijn de monturen 35 euro, da's toch niet zo duur?

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:06

In elke brillenzaak, kun je bril naar keuze kopen. De glazen die erin gezet worden zijn dan 0 sterkte. Zijn meer mensen die dat doen. Even naar aanbiedingen kijken in diverse zaken.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:18

Volgensmij zijn die in elke brillenzaak te krijgen. Ik heb er voor school ook een zonder sterkte moeten kopen, ik heb een hele goedkope genomen maar er lopen hier ook heel veel mensen rond met monturen van duren merken en glazen zonder sterkte erin.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:23

Sorry, maar als bril en lenzen draagster, moet ik toch erg grinniken. Buiten het feit dat ik er veel beter mee zie, vind ik er alleen maar nadelen aan. Inclusief cosmetische!

Denk er wel aan dat als je veel een bril draagt, je sneller donkere kringen/wallen krijgt of dat het meer opvalt iig.

Als ik zou kunnen zou ik ze met alle plezier aflaten!

Maar bij een gewone opticien kun je zoiezo bril en glazen zonder sterkte halen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:42

haha wizewo dat dacht ik dus ook *LOL*
Ben heeeeel blij met mn lenzen, en heb net een nieuwe hele gave bril die helemaal mijn smaak is maar handig is anders haha
glazen die beslaan, op je zij op bed/bank tv liggen kijken en je bril zit in de weg, ff bukken en hij zakt weer ietsje van je neus, bij de paarden is t niet praktisch etc etc
nee doe mij maar lenzen Vork
en ooit hoop ik dat ze mn ogen goedkeuren voor laseren, nu helaas nog niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:54

RiandeV schreef:
Bij Hans Anders zijn de monturen 35 euro, da's toch niet zo duur?

Het is toch algemeen bekend dat de monturen de kosten niet zijn? Het zijn de glazen die de bril zo duur maken Vork

Ts: Bij eye's & more kun je een enkelvoudige bril kopen voor 85 euro dus montuur met glazen. Ze hebben wel een website met verkooppunten.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 11:58

Ook ik moest even lachen, ik heb nu (omdat ik ziek ben) mijn bril op maar ooooooh wat heb ik een afgrijselijke hekel aan dat ding, hij zakt af als je bukt e.d hij wordt vies, even van buiten/binnen en hij is beslagen.. En praat maar niet over régen.. Nagelbijten / Gniffelen

maarre, ontopic bij hans anders heb ik een bril (op sterkte) gekocht voor 29 euro met glazen Knipoog alleen niet ontspiegeld dus dat zal dan iets duurder zijn.. ik heb zelf toch lenzen dus hoe mijn bril er uit ziet maakt mij niet uit.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:48

Flip schreef:
Volgensmij zijn die in elke brillenzaak te krijgen. Ik heb er voor school ook een zonder sterkte moeten kopen, ik heb een hele goedkope genomen maar er lopen hier ook heel veel mensen rond met monturen van duren merken en glazen zonder sterkte erin.

Maar ... voor welke opleiding moet je een bril kopen zonder sterkte? Wat is het voordeel dan? (ik zie dat echt even niet haha Tong uitsteken ).

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:57

xNursiex schreef:
Flip schreef:

Maar ... voor welke opleiding moet je een bril kopen zonder sterkte? Wat is het voordeel dan? (ik zie dat echt even niet haha Tong uitsteken ).

Als veiligheidsbril kan het zijn.
Ik heb voor school en werk ook een bril. deze is echter met geharde glazen.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:00

xNursiex schreef:
Flip schreef:

tandheelkunde, om je ogen te beschermen voor bepaalde stoffen, en ook voor rondvliegende dingen bij het boren =P

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:02

Ik doe een laboratorium opleiding en heb dus ook een bril voor bescherming (zuur is niet zo fijn in je ogen en besmettelijk materiaal ook niet)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:14

Krijgen jullie dan geen veiligheidsbril op?
Een gewone bril komt erg gemkkelijk nog wat bij je ogen, vergeleken met een veiligheidsbril...
Als ik kijk hoe klein de glazen van mijn nieuwe bril zijn...

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:29

Voor bescherming zou ik ook een veiligheidsbril nemen. Kreeg gisteren met koken nog een opspattende druppel olie net onder mijn oog, ondanks mijn bril dus..
Maar ik ken mensen die vinden dat ze een brillenhoofd hebben, en dus een bril willen dragen. En ook iemand die zegt dat mensen met brillen nou eenmaal intelligenter overkomen. Clown

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 21:41

LZP -> MW

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:18

Nou.. bij mij zijn de cosmetische redenen eigenlijk best... tja... apart.
Ik ben blond, ben hooguit 1.59 en ben erg smal, kom ook nog eens erg "schattig" over (maak er ook graag misbruik van Haha!).
Ik ben 18 jaar, maar kom met gemak weg met 13 jaar... (bij de kruidvat moest ik vorige maand mijn identificatie laten zien, omdat je onder de 13 geen medicatie mag kopen daar... Bloos)
Word bij solicitaties en ook van de week bij het zoeken naar een huurhuis gewoon niet sirieus genomen.
Maar heb ik de bril van mijn vriend op, oog ik direct sirieus, volwassener, meer naar mijn leeftijd.

En ik weet dat er zat andere manieren zijn, maar een bril is gewoon makkelijk. Als ik het zat bent, zet ik hem gewoon af.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:22

Ga anders eens bij specsavers kijken! Daar hebben ze super leuke monturen al vanaf 29 euro geloof ik Lachen
Ik heb mijn bril (wel op sterkte) daar ook vandaan gehaalt Lachen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:23

Misschien je haar kleuren en natuurlijke, maar wat donkerdere make-up dragen. Ik ben 23 jaar, heb blond haar, maar een babyface, ik word vaak nog geen 20 geschat. Nu ben ik sinds kort bedrijfsleider en als er wat is lopen ze naar mn collega die er niet werkt, omdat zij er ouder uitziet. K heb nu mijn haar donkerbruin laten kleuren en ik zie er gelijk uit naar mijn eigen leeftijd, door het donkere haar zet ik mn make-up ook wat donkerder aan. Ben er erg blij mee!
Ik heb ook een bril, maar die helpt er niet aan mee dat ik er ouder uitzie ofzo.

Overigens, bij elke opticien kun je brillen halen met glazen op 0 sterkte!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:24

ik heb in frankrijk, bij zo'n sieraden en sjaaltjes winkel (hebben ze in belgie ook) met als logo een madeliefje, zo'n sier-bril gezien Knipoog was maar €2,50 ofzo! hing tussen de zonnenbrillen Knipoog

Enneh, ik zie er niet ouder uit met bril Knipoog ookal heb ik mijn bril op, moet ik mijn i.d. kaart laten zien bij het piercen omdat ze niet piercen onder de 16!! (ben 23..)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:27

Nu balen jullie ervan dat jullie jonger lijken! Straks geniet je ervan Haha!

Maar kan het me wel indenken dat je om die reden een bril zou kopen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:29

joyce2 schreef:
Misschien je haar kleuren en natuurlijke, maar wat donkerdere make-up dragen. Ik ben 23 jaar, heb blond haar, maar een babyface, ik word vaak nog geen 20 geschat. Nu ben ik sinds kort bedrijfsleider en als er wat is lopen ze naar mn collega die er niet werkt, omdat zij er ouder uitziet. K heb nu mijn haar donkerbruin laten kleuren en ik zie er gelijk uit naar mijn eigen leeftijd, door het donkere haar zet ik mn make-up ook wat donkerder aan. Ben er erg blij mee!
Ik heb ook een bril, maar die helpt er niet aan mee dat ik er ouder uitzie ofzo.

Overigens, bij elke opticien kun je brillen halen met glazen op 0 sterkte!

Nou weetje, ik ben erg blij met mijn blonde haar en babyface. Donkere make-up is opzich wel te doen, doe ik ook wel eens. Maar heb dan altijd het idee dat ik dan nog meer gezien word als een huppeltje... (blond, smal, "veel" makeup...).
Heb ook even met de bril van mijn vriend gelopen, en dat verschil was echt instant, en zo makkelijk ook! Een soort van "incognito" Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:31

Equidea schreef:
Ik ben blond, ben hooguit 1.59 en ben erg smal, kom ook nog eens erg "schattig" over (maak er ook graag misbruik van Haha!).
Ik ben 18 jaar, maar kom met gemak weg met 13 jaar... (bij de kruidvat moest ik vorige maand mijn identificatie laten zien, omdat je onder de 13 geen medicatie mag kopen daar... Bloos)
Word bij solicitaties en ook van de week bij het zoeken naar een huurhuis gewoon niet sirieus genomen.
Maar heb ik de bril van mijn vriend op, oog ik direct sirieus, volwassener, meer naar mijn leeftijd.

En ik weet dat er zat andere manieren zijn, maar een bril is gewoon makkelijk. Als ik het zat bent, zet ik hem gewoon af.

Misschien je kapsel veranderen? Soms is een donker kleurtje ook een optie. Ik vind het vreemd als ik zie dat iemand geen sterkte heeft in zijn glazen, dat zie je nl als je van een bepaalde hoek staat. Heeft jouw vriend ook een bril zonder sterkte dan, dat je daar mee kunt lopen?

Overigens lees ik steeds vaker het woordje sirieus, is dat een mode woord? Als iemand dat schrijft, neem ik zo iemand al niet meer SIRIEUS Haha!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:33

russel schreef:
Equidea schreef:

Misschien je kapsel veranderen? Soms is een donker kleurtje ook een optie. Ik vind het vreemd als ik zie dat iemand geen sterkte heeft in zijn glazen, dat zie je nl als je van een bepaalde hoek staat. Heeft jouw vriend ook een bril zonder sterkte dan, dat je daar mee kunt lopen?

Overigens lees ik steeds vaker het woordje sirieus, is dat een mode woord? Als iemand dat schrijft, neem ik zo iemand al niet meer SIRIEUS Haha!

Lips are sealed heb je daar even gelijk mee, wat stom zeg.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 19:28

@Mistral: Ik zeg idd wel vaak, als mensen me op mn 40ste nog steeds een stuk jonger schatten, vind ik het niet erg Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:57

joyce2 schreef:
@Mistral: Ik zeg idd wel vaak, als mensen me op mn 40ste nog steeds een stuk jonger schatten, vind ik het niet erg Knipoog

Ik werd ook altijd veel jonger geschat dan dat ik daadwerkelijk was. Alleen daar is nu helaas niets meer van te zien Clown