Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
KCgirl schreef:Ik wil zo ie zo niet aan de medicijnen. Heb het namelijk niet zo op medicijnen.
Ik heb wel een tijdje met een vertrouwingspersoon gepraat maar ik ben niet echt open zeg maar. Er zit eigenlijk een hele brede muur om me heen met een deur erin. En eens in de zoveel tijd is hij open. Dus praten lukt helaas niet erg.
dorientjuh schreef:Valeriaan is niet schadelijk hoor. Je kunt ook te voorzichtig zijn.
dorientjuh schreef:Ja maar met praten over haar problemen is ze niet ineens weer ''genezen''. Een betere nachtrust met behulp van bijvoorbeeld valeriaan kan dan toch een steuntje in de rug zijn.
C_arola schreef:dorientjuh schreef:Ja maar met praten over haar problemen is ze niet ineens weer ''genezen''. Een betere nachtrust met behulp van bijvoorbeeld valeriaan kan dan toch een steuntje in de rug zijn.
Het kan idd een steuntje in de rug zijn, maar de tips die hier gegeven werden over medicijnen is dat ze maar gewoon aan de medicijnen moet gaan zonder hulp en dat vind ik absoluut niet kunnen.
Idd slaan met een tang op een varken
Als de hulpverlener besluit dat er rust moet komen dmv medicijnen dan is dat aan diegene, voor een 14jarige vind ik dat te jong.
En praten over haar problemen kan niemand ineens genezen maar dan is ze wel goed op weg en dat is heel belangrijk. Nu komt ze er niet uit en dat is nog erger.
Blondie_ schreef:Wat is ondergewicht in jouw ogen? mag ik vragen hoe zwaar je dan bent bij welke lengte.
En hoe lang heb je al last van deze problemen?
kijk als je al een jaar niet goed slaapt en eet is niet zo gezond maar een tijdje... denk dat de meeste er wel eens last van hebben, hoort bij het leven
KCgirl schreef:C_arola schreef:Ja maar met praten over haar problemen is ze niet ineens weer ''genezen''. Een betere nachtrust met behulp van bijvoorbeeld valeriaan kan dan toch een steuntje in de rug zijn.
Het kan idd een steuntje in de rug zijn, maar de tips die hier gegeven werden over medicijnen is dat ze maar gewoon aan de medicijnen moet gaan zonder hulp en dat vind ik absoluut niet kunnen.
Idd slaan met een tang op een varken
Als de hulpverlener besluit dat er rust moet komen dmv medicijnen dan is dat aan diegene, voor een 14jarige vind ik dat te jong.
En praten over haar problemen kan niemand ineens genezen maar dan is ze wel goed op weg en dat is heel belangrijk. Nu komt ze er niet uit en dat is nog erger.
Blondie_ schreef:Wat is ondergewicht in jouw ogen? mag ik vragen hoe zwaar je dan bent bij welke lengte.
En hoe lang heb je al last van deze problemen?
kijk als je al een jaar niet goed slaapt en eet is niet zo gezond maar een tijdje... denk dat de meeste er wel eens last van hebben, hoort bij het leven
Ik ben 1.62 en weeg 43 kilo.
Het probleem thuis dan is nu een anderhalf jaar aan de gang. Maar het schommelt iedere keer een beetje. Maar ik heb het nog niet zo lang gehad. Het is nu ( waar ik dus in dit topic overpraat) 2 maanden aan de gang.
Traiectum schreef:Jeetje meid, het zit je niet echt mee![]()
Of je problemen nu direct samenhangen of niet, als je er één (gedeeltelijk) op kunt lossen voel je vast al weer een stuk beter.
Over je eerste punt, slecht eten: zorg dat je een compleet ontbijt, lunch en avondeten naar binnenkrijgt, of je nu honger hebt of niet. Probeer ook zoveel mogelijk op regelmatige tijden te eten. 't kan goed zijn dat je niet eet omdat je je niet prettig voelt, maar probeer toch normaal te eten - door een gebrek aan vitaminen voel je je ook niet beter (en vergeet lekkere tussendoortjes niet! Je hoeft in ieder geval niet te letten op calorieen.)
Slecht slapen: lastig hè, piekeren! Wat bij mij goed geholpen heeft is de afspraak met mezelf dat ik in bed niet mag piekeren. Dus als je in bed ligt en je krijgt vervelende gedachtes: denk in plaats daarvan aan iets leuks - je hobby of iets dat je graag wil (de loterij winnen, een mooie reis maken, een geweldige pony krijgen). Dagdromen helpt tegen het piekeren en het maakt je rustiger waardoor je makkelijker inslaapt.
Je kunt je ook aanwennen om jezelf een 'piekertijd' te geven: iedere dag mag je bijvoorbeeld 5 minuten piekeren. De rest van de dag probeer je om aan fijne dingen te denken, of afleiding te zoeken als je toch negatief denkt.
Je zegt dat je met een vertrouwenspersoon gepraat hebt, heb je ook al eens tegen je mentor verteld wat er aan de hand is? Hij of zij kan je specifiek met je schoolproblemen helpen, en als je gepest word hoort je mentor dat ook aan te pakken.
Praten is geen oplossing die meteen werkt, maar het helpt vaak wel, en niemand kan je helpen als ze niet weten wat er speelt. Dat je hier om hulp vraagt is dus een heel goed teken!![]()
Sterkte