beschadigde zenuw, ervaringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

beschadigde zenuw, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 13:01

Hoi allemaal..

Na een (voor mij') heel groot en intens traject ben ik eindelijk onder narcose geholpen bij de kaakchirurg, afgelopen dinsdag. "2 kiezen getrokken voor mijn beugel, en onder 2 verstandskiezen uitgesneden die beiden plat lagen en erg diep. ([LZP] En dan eindelijk gaat ie erin......) <--- dit ging allemaal vooraf..

Nu heb ik nog veel last van hevige napijn, maar dat is nog niet eens het ergste. Ze hebben tijdens de ingreep mn zenuw beschadigd waardoor ik geen gevoel meer heb in mn onderlip en kin. Er is nog wel gevoel, maar de pijnprikkels zijn dus verstoord, waardoor het voelt alsof het verdoofd is, een dof en vaak vervelend tintelend gevoel. Ze hebben mij verteld dat dit zelfs wel enkele maanden zou kunnen duren voordat dit zich herstelt. Ik vind het echt een vreselijk gevoel.

Mijn vraag aan jullie, wie heet ook zoiets gehad en hoelang duurde het bij jullie voordat het gevoel terugkwam? Of misschien helemaal niet? (want dat kan ook nog)

Joto

Re: beschadigde zenuw, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:03

Ik heb het ook gehad, toen ik geopereerd werd aan mn hoofd begin 2007. Pas na 2 jaar beginnen de doffe plekken weer als normaal te voelen.

succes

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 13:25

2 jaar? Jeetje.. ging dat om dezelde zenuw? Bij de polikliniek hebben ze wel gezegd dat het ook binnen enkele weken terug kan komen.. daar hoop ik maar op..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:34

ik heb een aantal beschadigde zenuwen in mijn voet, door operatie aan een breuk.
volgens de artsen kan het heel lang (half jaar tot meer dan een jaar) duren voordat het gevoel goed terug komt, als het al terug komt...

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:38

ik heb het zelf niet gehad maar mijn vader wel alleen in zijn pink, zijn arts zei ook dat het een redelijk lange tijd kon gaan duren voordat het weer aangegroeid was, hij had het over een milimeter per dag dat de zenuwen groeien. dit weet ik niet zeker meer

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:39

Als er binnen een half jaar geen enkele vooruitgang is, is de kans op herstel uitermate klein.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:51

Ze hebben bij mij gewoon een plak vel van me hoofd gesneden, en daarbij alle zenuwen beschadigd, die er rond die plek zaten, kreeg na een jaar behoorlijk last van de plekken, omdat ze zich aan het herstellen waren.
Ik zal altijd 1 dove plek houden maar het meeste is hersteld.

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:58

Tijdens een operatie aan mijn knie hebben ze mijn onderbeenzenuw geraakt.
Net na de operatie had ik geheel geen gevoel meer in het onderbeen, na een week kwam het gevoel in mijn voet terug maar van enkel tot knie is het aan de binnen- en voorzijde nog steeds "verdoofd". Mijn operatie is 4 jaar geleden. Waarschijnlijk komt dit gevoel nooit meer terug.

p.m: daar de gevoelloosheid is mijn algeheel herstel erg snel gegaan ik voelde immers geen pijn bij fisio e.d.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:33

Da's wel een nare plek trouwens om geen of minder gevoel te hebben. Ik hoop dat het weer goed komt.
Zelf heb ik een keer goed in een van mijn vingers gesneden en een zenuw beschadigd, wardoor een deel van mijn vinger gevoelloos was. Dat heeft ruim een half jaar geduurd, maar is wel weer helemaal teruggekomen. Nu soms wat overgevoelig, maar toch.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 14:43

Ja is heel vervelend.. Gisteren bijvoorbeeld morste ik hete soep (kan nog niet vast eten pff) en ik voelde het niet eens.. merkte het pas nadat een druppel in mn nek gleed.. En dat doffe gevoel is gewoon akelig.. ik hoop echt dat het spoedig herstelt.. Zo te lezen komt het wel vaker voor.. vervelend zeg!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:04

ik heb een zenuw gehad in me vinger die ermee kapte, dit heeft zeker 3 a 4 maanden geduurd...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:06

ja heb ik ook.
1 keer in mijn oor gehad.
hadden ze in mijn nek een klier weggehaald en daarbij een zenuw geraakt.
dit heeft ook dik een jaar geduurd.

Ik heb ook 2 knie operaties gehad.
ongeveer 4 jaar terug en nog steeds is het gevoel niet volledig terug.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:08

Ik werd ervoor gewaarschuwd toen bij mij de eerste verstandskies werd uitgesneden. De wortel liep erg dicht langs de zenuw dus was er kans dat ze zenuw geraakt zou worden bij de extractie met een doof gevoel tot gevolg, maar dat zou vanzelf wel weer wegtrekken.
Gelukkig is alles goed gegaan en heb ik nergens last van gehad.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 15:09

@ Falona, ja bij mij precies hetzelfde. Mijn verstandskies lag erg dicht bij de zenuw, maar helaas is ie bij mij dus wel geraakt.. Ik moet er denk ik maar vanuit gaan dat het weer wegtrekt. al duurt dat hopelijk niet maanden..

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:14

Bij mij is tijdens een operatie ook een zenuw goed geraakt en dit heeft meer dan een jaar geduurd.
Tegen mij zeiden ze dat een zenuw wel hersteld maar dat het heel lang kan duren. Misschien gaat het bij een kaak sneller ik heb geen idee maar ik hoop het voor je.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:15

Na een operatie aan mijn pink was mijn gehele pink gevoelloos. Het grootste gedeelte functioneerde (lees: voelde) weer normaal aan binnen enkele weken. Echter, de binnenkant duurde echt wel 2 tot 3 jaar. En als hij heel koud word is dat stukje weer doof.

Bij mijn knie hetzelfde verhaal, maar dat stuk is veel groter. Die operatie is inmiddels 3 1/2 jaar geleden, en dat gevoel is niet terug gekomen. Een gedeelte wel, maar een deel dus ook niet. Het vervelende daarvan is dat ik mezelf dus pijn doe, omdat de huid dus volledig doof is, maar het stuk bot wat eronder zit en de zenuw die daar overheen loopt juist extra gevoelig zijn. Nou ja, dan word je dus wel extra attend om de boel niet te stoten. Om de een of andere reden heb ik trouwens nog steeds het idee dat ook dit wel weg gaat trekken, dus wie weet!

Je lip is wel een heel vervelende plek hiervoor! Maar in de meeste gevallen hersteld het wel, alleen het kan soms erg lang duren. Overigens is mij verteld dat het feit dat het tintelt een positief teken is! Ik duim voor je dat het bij jou volledig hersteld en dat het een beetje vlot gaat!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:20

ik heb een operatie gehad aan mijn hele ruggenwerfel, nog steeds zijn er paar stukken verdoofd,
ik voel niets eraan, alleen als ik erin knijp, geeft het zo`n gevoel alsof het slaapt zeg maar :p het tinteld etc niet..

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:26

Ik weet dat Sint Janskruid kan helpen bij beschadigde zenuwen.
Je moet alleen wel oppassen met dit kruid want het heeft interacties met andere medicijnen.
Er is tinctuur van te koop Hypericum perforatum heet het. Het liefst de oertinctuur.

Er is ook olie van te koop, dit is als massage olie heel goed te gebruiken, ook voor je paard, en heel goed te gebruiken bij wonden. Smeer het niet op je gezicht want het mag niet in de zon komen, dan kan je pigmentvlekken krijgen.
Voor meer info hierover kan je evt. goed zoeken op internet, of vraag gerust.

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:14

Mijn rechterhand heeft een zenuwbeschadiging. Dit is al een jaar terug gebeurt en nog steeds is het niet helemaal genezen. In het begin voelde ik niks, daarna met vlagen wel wat. Ook heb ik een tijd niet goed de controle over mijn hand/vingers gehad. Ondertussen heb ik wel weer de volledige controle over mijn hand maar soms heb ik toch nog wel een dof gevoel erin.

Als je zenuwen beschadigd zijn duurt het gewoon heel erg lang voordat dit genezen is..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:51

nou dat belooft wat.. en ik heb al zo'n pech, ik ben vanmiddag op mn werk tijdens een bespreking flauwgevallen van de pijn, omdat de linkerhelft van mn kaak nu ontstoken is, dus heb nu zwaardere pijnstillers, ik had al vanaf vannacht half 3 pijn en de pijnstillers werkten niet meer.. poeh wat een ellendige verhalen van jullie ook allemaal, jaren met zoiets lopen lijkt me vreselijk.. het tintelt af en toe wel dus dat zou moeten betekenen dat er iets gaande is, positive thinking dan maar.. Het is maar goed dat ik dit van tevoren allemaal niet wist anders was ik nooit gegaan!!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 19:53

Ik heb mijn arm gebroken gehad, en bij het Vtje tussen je wijsvinger en duim (snap je waar Huilen van het lachen ) had ik ook geen gevoel meer. Heb zeker een jaar met dat gevoel gelopen denk ik en nu bijna 3 jaar later heb ik er nog wel iets last van. Voel heel slecht warmte en kou en pijn. En als je erover heen gaat voelt het als of het slaapt ofzo.

arabica_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:41

Ok, allereerst sorry dat ik na 3 jaar in dit topic reageer.
Ik ben 2 jaar geleden aan allebei mijn enkels geoppereerdn vanwege het feit dat ik echt constant door mijn enkels ging.
Banden zijn gereefd, dat wil zeggen strak getrokken en met ankers vastgezet in het bot.
Helaas kan mijn lijf niet tegen hechtingen, ziet ze als niet lichaamseigen(wat het natuurlijk ook helemaal niet is)en kapselde de hechtingen in, wat dus leidde tot flinke knobbels op mijn enkels. Orthopeed besloot de hechtingen te verwijderen, had hij dat maar niet gedaan......tijdens de ingreep beschadigde hij de zenuw in mijn voet...en nu 2 jaar later begint het bovenop mijn voet pijn te doen, stekend en krampend.....iemand hetzelfde meegemaakt?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 20:45

Ik heb precies hetzelfde gehad. Onder narcose zijn mijn verstandskiezen getrokken en 1 zenuw is daarbij beschadigd. Heb er nu na 8 jaar nog last van. Wel is het verdoofde gevoel minder geworden, maar helaas niet helemaal weggegaan. Enige voordeel is dat ik vaak last heb van een koortslip en als deze op dat gedeelte zit, ik het niet voel. Voor de rest is het een vervelend gevoel, al ben ik er wel gewend aan geraakt.

arabica_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 07:31

Ja, en het ergste is nog dat beide operaties zinloos zijn geweest...
Ben ondertussen alweer flink door beide enkels gegaan!
Klom over het hek bij de boer waar de paarden zomers staan, spring naar
Beneden en *bammm* daar lag ik op mijn knietjes,
Enkel 2 keer zo dik als normaal en werkelijk pimpelpaars!
Weer 4weken in scotchwrap (soort loopgips) .
Andere enkel gebeurde toen ik op stal was om savonds paarden op
Te vangen die zouden komen voor een clinic.
Vergat even dat de kantine een afstap heeft van 15 cm, en dat de boel
buiten glad en blubberig was.
Ortho zegt dat als het nog een keer gebeurt dat hij dan nieuwe enkelbanden
Gaat maken van een pees of spier in mijn kuit, en die dan door gaten in mijn bot, die
Dan nog even geboord moeten worden, gaat vlechten....